۰
plusresetminus
آیت‌الله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز تصریح کرد:

ترجیح مصلحت ملی بر مصالح گروه و جناح در انتخابات/ رعایت خطوط قرمز نظام و مرزبندی با محکومن فتنه؛ اولویت انتخاب هیئت‌های اجرایی/ ضرورت حفظ حرمت آیت‌الله شهید دستغیب، سومین شهید محراب

تاریخ انتشارجمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۸
امام جمعه شیراز گفت: هیئت‌های اجرایی باید کسانی باشند که خط قرمز نظام را رعایت کنند؛ خط قرمز نظام فتنه است و یکی از مراحل صحت انتخابات بودن انسان‌هایی سالم و متعهد و پاک و دور از آلودگی فتنه در رأس مسائل مختلف انتخابات است.
آیت الله ایمانی
آیت الله ایمانی
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار کرد: امروز 20 آذر و سالروز شهادت شهید بزرگوار، سومین شهید محراب حضرت آیت الله شهید دستغیب، چهره ای که در روحانیت و در میان افاضل حوزه علمیه قم و نجف کمتر دیده می‌شود.

وی بیان داشت: چنین چهره‌هایی در طول تاریخ و در حوادث زمان، گاه و بیگاه خدای متعال به انسان‌ها نشان می‌دهد و فضای ظهور و بروز را برای آنان فراهم می‌سازد.

به گفته امام جمعه شیراز، مرحوم آیت الله شهید دستغیب از آن چهره‌های شایسته بود؛ جمله ای که مرحوم آیت الله شیخ محمد کاظم شیرازی در اجازه اجتهاد این مرد در دوران جوانی برایش نوشته بود، که به همه اخلاق حسنه آراسته بوده و از اخلاق سیئه و زشت دور بوده است، دقیقاً در دوران بعد از چند دهه که از عمر این مرد گذشت در قلم مبارک امام بعد از شهادت مرحوم شهید دستغیب جریان پیدا کرد؛ یعنی تهذیب، پاک شدن و پاک ماندن، معلم اخلاق و مهذّب نفوس بودن؛ در کلام استادش مرحوم آیت الله شیرازی تخلق به اخلاق حسنه آمده و در کلام امام راحل یاد دادن به دیگران مطرح شده است یعنی آنچه در طول سالیان متمادی آموخته و در درون خود با ریاضت‌ها بدست آورده در جامعه برای تربیت دیگران آن را پیاده کرده و اجرایی نموده است. یاد این شهید بزرگوار را گرامی می‌داریم و حرمت او را در سر و علن و ظاهر و باطن حفظ می‌کنیم و چنین ذخیره‌هایی را بعنوان مفاخر فارس می‌شناسیم.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: حوادثی که در کشور بعد از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد، تحریم‌ها و جنگ‌ها و کارشکنی‌های نظام سلطه و همچنین بازی‌هایی که با قیمت نفت در دوره‌های مختلف نظام استکباری جهان انجام داده و بعضی از دست نشاندگان مرتجعشان در منطقه دارند ان را دنبال می‌کنند، به ما این ضرورت را یاداور می‌شود که چشم و گوشتان را از دیگران ببندید و به خودتان توجه پیدا کنید دشمن در این سال‌ها جز تحریم برای ما چه داشته؟ جز بازی کردن با معادن و منابع زیرزمینی ما چه عملی انجام داده؟ مالک نفت ما بوده‌ایم و هستیم اما اختیار نفت و قیمت گذاریان دست دیگران بوده و هست! مالکیم اما نمی‌توانیم به قیمت عادله روزان را در بازرا به فروش برسانیم در چنین شرایطی چرا ما باید تکیه به نفت داشته باشیم و چشممان به انان گشوده باشد؟

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها و بارها و بارها به اقتصاد مقاومتی تصریح فرمودند با جزئیات ان را بیان داشتند و جلسات متعددی برای همین با حضور مسئولین ذیربط تشکیل دادند چون نسخه شفا بخش مردم ما اقتصاد مقادمتی است. نه نفت نسخه شفا بخش ما است که یک روز قیمتش 100 دلار باشد و یک روز 34 دلار؛ نه حکومت‌هایی که در دور و بر ما و در جهان هستند می‌توانند گشایشی در زندگی ما ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: ما باید با بازوری ایرانی و سرمایه ایرانی برنامه ریزی کنیم آنچه داریم مورد دقت قرار دهیم و استفاده کنیم و برای آنچه نداریم برنامه ریزی کنیم. نور امیدی در قلب و دل ما روشن شد رئیس جمهور محترم چند روز قبل مطرح فرمودند که دولت باید فرمانده عرصه اقتصاد مقاومتی باشد و عملیات اقتصاد مقاوتی را فرماندهی کند. امیدواریم این مژده رئیس جمهور محترم، در حد شعار اعضاء دولت و مجریان امور قرارش ندهند و در عرصه عمل ان را پیاده و دنبال کنند و خارج از حوزه شعار و گفتگو در عرصه اجرا.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری بیان داشت: امروز بیکاری و نداشتن شغل وگرانی مشکلات عمده جامعه است و مثل کلاف سردرگم زندگی مردم را به هم دوخته و مثل خوره به جان جماعتی از جامعه ما افتاده و واقع مسئله، زندگی برای عمده طبقات جامعه ما سخت می‌گذرد بنشینند و عملیاتی کار کنند و آنچه رئیس جمهور محترم اعلام کرد، هیئت دولت در عملان را تعقیب نمایند و برای ان برنامه ریزی لازم داشه باشند.

آیت‌الله ایمانی عنوان کرد: مسئله بعد انتخاباتی است که در همین ایام ثبت نام ان اغاز می‌شود و در اسفند ماه برگزار می‌شود. امتیاز منحصر بفرد نظام جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری دینی است یعنی تمام برنامه‌های ما یا مستقیم و یا غیر مستقیم به رأی مردم متکی است. به طوری که تعداد انتخابات ما به تعداد سالیان پیروزی انقلاب اسلامی است یعنی ما هر سال یک انتخابات داشتیم.

وی گفت: با توجه به این نکات بیاییم منافع ملی را بر منافع جناحی ترجیح دهیم. همه ما هر کجا که هستیم منافع نظام را بر منافع گروه خاصی و سازمان خاصی مقدم بداریم. در یکی از خطبه‌های قبل اشاره کردم یکی از راه‌های نفوذ دشمن نفوذ از طرق مجلس و تصویب قوانین است و راهی است بسیار اثرگذار و نگذاریم مجلسی که امام آن را حاصل الله اکبر مردم می‌شناسد در اختیار نمایندگان واقعی مردم قرار نگیرد. مصلحت ملی و مصلحت نظام را بر مصالح گروه و جناح ترجیح دهیم.

امام جمعه شیراز افزود: نکته دوم این است که اعضایی که برای هیئت‌های اجرایی این ایام باید از طرف مسئولین ذیربط انتخاب شوند متوجه باشند که در این فضا کسانی که با فتنه ارتباط داشته‌اند و از فتنه بیزاری نجسته‌اند و کسانی که محکومین فتنه بوده‌اند انتخاب نشوند و سرنوشت رأی مردم که امانت است به دست چه کسانی می‌سپاریم.

نماینده ولی ولی فقیه در فارس بیان کرد: هیئت‌های اجرایی باید کسانی باشند که خط قرمز نظام را رعایت کنند؛ خط قرمز نظام فتنه است گرچه عده ای تلاش می‌کنند در محافل مختلف فتنه را کمرنگ کنند و سران فتنه را تطهیر کنند و دست اندرکاران فتنه را در مصادر امور قرار دهند؛ اما اینجا مواظب باشند هیئت‌های اجرایی از افرادی انتخاب شوند که خطوط قرمز را رعایت کرده باشند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت این خطوط ضروری است و طبیعتاً ناظرین محترم شورای نگهبان هم باید بر هیئت‌های اجرایی نظارت داشته باشند چون آن‌ها متعهد به برگزاری انتخابات صحیح هستند ویکی از مراحل صحت انتخابات بودن انسان‌هایی سالم و متعهد و پاک و دور از آلودگی فتنه در رأس مسائل مختلف انتخابات است.

آیت‌الله ایمانی گفت: امیدواریم که خدای متعال همه ما را توفیق دهد که بتوانیم گام‌های اصولی و اساسی را دنبال کنیم و پی بگیریم و نسبت به حرم سوم اهل بیت، شیراز، مرکز حضور خاندان رسول گرامی رسول خدا، شیراز و استان فارس که بیش از 1400 بقعه متبرکه مربوط به اهل بیت پیامبر در این استان قرار گرفته است و بیشترین امام زاده در کل کشور در استان فارس می‌باشد بتوانیم حق حرم سوم را ادا کنیم و بویژه نسبت به حرم حضرت احمد بن موسی و حضرت سید میرمحمد و سید علاء الدین حسین و سایر حرم‌های مطهر دین و مسئولیت خودمان را ادا کنیم و نیاید ان زمانی که فردای قیامت این امام زادگان لازم التکریم از ما بازخواست کنند که شما می‌توانستید بیش از این کار کنید و نکردید، می‌توانستید بیش از این قدم بردارید و بر نداشتید.
http://hafeznews.ir/images/docs/000012/n00012153-r-b-000.png
 
کد مطلب : ۱۲۳۰۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما