۰
plusresetminus

برگزاری دومین دوره مسابقه سازه پل ماکارونی در قیروکارزین

تاریخ انتشارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۸
به مناسبت هفته پژوهش دومین دوره مسابقه سازه پل ماکارونی در پژوهش‌سرای حاج حمزه فتحی قیروکارزین برگزار شد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از فارس از قیروکارزین، ظهر امروز به مناسبت هفته پژوهش دومین دوره مسابقه سازه پل ماکارونی در قیروکارزین با حضور معاون آموزشی آموزش‌وپرورش قیروکارزین، مسئول پژوهش‌سرای حاج حمزه فتحی و جمعی از فرهنگیان و دانش‌آموزان در دو بخش سازه‌های سنگین و سبک در پژوهش‌سرای حاج حمزه فتحی این شهرستان برگزار شد.
مسئول پژوهش‌سرای حاج حمزه فتحی قیروکارزین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاشیه برگزاری این مسابقه اظهار داشت: تحقیق و پژوهش لازمه کار دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه برای رسیدن به رتبه‌های بالای علمی است.
قدرت‌الله کشاورز بابیان اینکه در دین ما نیز بر پژوهش تأکید شده، افزود: پژوهش‌سرای دانش‌آموزی حاج حمزه فتحی نیز مرکزی است که به‌منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش بین دانش‌آموزان، هدایت استعدادها و رشد خلاقیت‌های آنها با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم تأسیس شده است.
این مقام مسئول گفت: شرکت‌کنندگان در این مسابقه سازه‌های خود را پس از ساخت تحویل هیئت‌ داوران می‌دهند تا پس از مراسم سازه‌ها را تست کرده و در پایان محکم‌ترین سازه از لحاظ تحمل وزن انتخاب می‌شود.
کشاورز تصریح کرد: سازه‌ها این امکان را به دانش‌آموزان می‌دهد که با استفاده از مصالح ارزان، سبک و قابل‌دسترس ماکارونی به‌جای بتون و فولاد دست به طراحی و ساخت سازه‌های مختلف زده و با این کار تمام مطالب فراگرفته شده را در رشته سازه به عمل تجربه کنند.
وی در پایان گفت: هدف از برگزاری این مسابقات بالا بردن سطح دانش و ایجاد انگیزه و رقابت میان دانش‌آموزان و ترغیب آنان به امر پژوهش در سطح جامعه است.
به گزارش فارس، در پایان این مسابقه محکم‌ترین سازه از لحاظ تحمل وزن مکانیکی انتخاب و از نفرات برتر با اهدای جوایزی تجلیل شد.
کد مطلب : ۱۲۴۰۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما