۰
plusresetminus

بیمه زنان سرپرست خانوار نی ریز

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵
مدیر کمیته امداد امام خمینی نی‌ریز گفت: تمام زنان سرپرست خانوار این شهرستان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از فارس از لارستان، انوشیروان کیوان عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید و سرکشی از منازل از زنان بی‌سرپرست در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بیمه یکی از دستاوردهای خلاقانه جامعه بشری به‌ منظور آینده‌نگری و داشتن پشتوانه رفاهی مطمئن در مقابله با رخدادها و حوادث ناگوار است.
وی با بیان اینکه توسعه بیمه‌ها به‌ویژه بیمه‌های تأمین اجتماعی بین نیازمندان از برنامه‌های این اداره است، افزود: در سال جاری تمام زنان زیرپوشش سرپرست خانوار واجد شرایط ساکن در شهرهای نی‌ریز، قطرویه، مشکان و آباده طشک را زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار خواهیم داد و سرانه ماهانه بیمه تأمین اجتماعی آنان به‌صورت بلاعوض به اداره تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد.
مدیر کمیته امداد شهرستان نی‌ریز با اشاره به اینکه وقایعی مانند بیماری، کهولت سن، ازکارافتادگی و غیره همواره خانواده‌های نیازمند را تهدید می‌کند، تصریح کرد: بهره‌مندی خانواده‌های نیازمند از خدمات بیمه‌ای با همکاری کمیته امداد باعث ایجاد فضایی آرام و مطمئن برای فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی آنان می‌شود.
این مسئول بابیان اینکه کمیته امداد شهرستان نی‌ریز 207 نفر از زنان بی‌سرپرست خانوار شهری و 418 نفر از مجریان طرح‌های اشتغالزایی را زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داده است، خاطرنشان کرد: تا پایان دی‌ماه سال جاری تمام زنان سرپرست خانوار زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه درصورتی‌که زنان سرپرست خانوار شهری به علت کهولت سن و بالای 50 سال، شرایط بیمه تأمین اجتماعی را نداشته باشند دختران آنان می‌توانند از خدمات بیمه‌ای این نهاد بهره‌مند شوند، اضافه کرد: این دختران در صورتی‌که مسئولیت تأمین معاش خانواده را عهده‌دار باشند و از طرفی نیز در یکی از طرح‌های اشتغالزایی این کمیته باشند، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
کد مطلب : ۱۲۴۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما