۰
plusresetminus

پرونده نامزدهای مجلس خبرگان در فارس با 26 کاندیدا بسته شد/ ثبت نام 358 نفر در فارس تا پایان روز پنجم برای انتخابات مجلس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۸
تا پایان عصر امروز در سطح فارس 26 نفر نامزد شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و 358 نفر نیز داوطلب نمایندگی دور دهم مجلس شورای اسلامی شدند.
انتخابات
انتخابات
به گزارش "حافظ نیوز" آخرین خبرها حاکی از آن است که تا عصر امروز 26 نفر برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری که یکی از آنان زن است و 358 داوطلب نمایندگی دهمین دور مجلس شورای اسلامی در سطح استان فارس ثبت‌نام کرده‌اند.
شاخص‌ترین چهره ثبت‌نام‌شده امروز شیراز سید حسین ذوالانوار نماینده مردم این شهر در سه دور اخیر مجلس شورای اسلامی بود.
امروز نیز در حوزه انتخابیه لامرد و مهر غلام‌عباس زارعی که بیشتر مردم شهرستان‌های لامرد و مهر، وی را بانام درویش زارعی می‌شناسند با حضور در فرمانداری لامرد در حوزه انتخابیه لامرد و مهر ثبت‌نام کرد.
وی که مدیرکلی سیاسی انتخابات استانداری فارس در دولت محمود احمدی‌نژاد را در کارنامه خود دارد در دوره پیشین انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لامرد و مهر حریف هم‌حزبی خود سید موسی موسوی نشد و با قرار گرفتن در ردیف دوم نتوانست به کرسی مجلس تکیه بزند.
همچنین قاسم احمدی از برادران اهل سنت شهر گله‌دار شهرستان مهر نیز امروز با حضور در فرمانداری لامرد اقدام به ثبت‌نام در حوزه انتخابیه لامرد و مهر کرد.
احمدی تاکنون تنها و نخستین نامزد اهل سنت شهرستان‌های لامرد و مهر بوده که داوطلب نمایندگی دهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لامرد و مهر شده است.
همچنین در پنجمین روز از زمان ثبت‌نام کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شش نفر دیگر در حوزه انتخابیه شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در ستاد انتخابات وزارت کشور و همچنین ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری ویژه لارستان نام‌نویسی کردند.
در این روز خلیل بهمنی در ستاد انتخابات وزارت کشور و حسن هوشمند، هاشم قاسمی، داریوش سپاه‌ده، محمدسعید دانشور و موسی مقدس در ستاد انتخابات فرمانداری ویژه لارستان ثبت‌نام کرده‌اند.
بدین ترتیب با اعلام کاندیداتوری این شش گزینه، جمع تعداد نامزدهای انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش به 17 نفر رسید که از این تعداد 16 نفر مرد و یک نفر زن است.
در جهرم نیز در پایان روز پنجم از نام‌نویسی نامزدهای مجلس شورای اسلامی علی جوکار، جابر جوکار و قاسم اکسیری‌فرد که هر سه ازلحاظ گرایش سیاسی مستقل هستند به ستاد انتخابات واقع در فرمانداری جهرم مراجعه و ثبت‌نام کردند.
در پایان روز پنجم تعداد ثبت‌نام کنندگان در حوزه انتخابیه جهرم به 9 نفر رسید.
همچنین در فیروزآباد درمجموع تا آخر وقت روز پنجم ثبت‌نام خیرالله رمضانی، حسن افراسیابی کشکولی، علی‌ناز لطفی میگلی، علی‌اکبر افشاری، علی کاوه بهلولی قشقایی، رضا اسدی زاده، داریوش ریاحی راد، محمدعلی کاویانی، غلامعلی عیسی‌پور، زینب گوهری مطلق، شمشاد کاظمی، سید یونس موسوی سرچشمه، یوسف نورافکن، کورش کرم‌پور، بهنام گورکانی، سیده زینب دیده‌ور، محسن جعفری‌نژاد، فریبرز پناهی، محمد جعفری، احمد جهانگیری و نادر فریدونی ثبت‌نام کرده‌اند.
همچنین امام‌ جمعه ممسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: توصیه می‌کنم کسی که در عرصه قدرت می‌خواهد حضور داشته باشد نخستین چیزی که باید مدنظر داشته باشد مردم را به‌حق دعوت کند و به نفسانیات درونی خود توجهی نداشته باشد.
حجت‌الاسلام محمد یعقوبی افزود: نامزد انتخاباتی اگر نتواند مردم را به‌حق دعوت کند یک ماه از انتخاب وی نمی‌گذرد که همگان علیه او حرکت خواهند کرد.
امام‌ جمعه ممسنی اضافه کرد: از همین نخستین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی اعلام می‌کنم که برای مطرح‌شدن خود دیگران را تخریب نکنند و تنها به برنامه‌هایی که قابل‌اجرا شدن در حیطه نمایندگی است وعده دهند و از وعده‌های دروغ برای جلب آرا مردم به جد پرهیز کنند.
خطیب نماز جمعه شهرستان ممسنی بیان کرد: رعایت تقوا یک فریضه‌ی اللهی برای هر شخص مسلمان است که اگر ما به‌عنوان یک انسان تقوا نداشته باشیم نباید خود را دینی، اسلامی و ایرانی معرفی کنیم.
امام‌جمعه ممسنی برخلاف اظهار نگرانی فرماندار این شهرستان از آمار تعداد ثبت‌نام داوطلبان ابراز خرسندی کرد و گفت: مشارکت 18 داوطلب در پنج روز نسبت به دوره نهم آمار بسیار خوبی است و این مشارکت‌ها حساسیت و انتظارات قومی و طایفه‌ای را پایین می‌آورد و هرکس که توانایی دارد مردم را به‌حق دعوت کند و مطالبات نظام مدنظر باشد و نه اینکه از امکانات جمهوری اسلامی ایران استفاده و بخواهند مطالبی خارج از ارزش‌های نظام، امام و رهبری را مطرح کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ممسنی عنوان کرد: کیفیت برنامه‌های فرهنگی در سطح این شهرستان ضعیف است چراکه کار فرهنگی به‌طورکلی یک سرمایه‌گذاری است و برای موفق شدن در آن باید جنبه‌های مختلف جامعه در نظر گرفته شود که گزینش نخبگان فرهنگی و سرمایه‌گذاری مادی لازمه‌های اولیه‌ امر فرهنگی است.
وی در ادامه با ابراز نگرانی از بعضی مدهایی که گاه خواسته و گاهی ناخواسته بین زنان جامعه رواج یافته بیان کرد: در ممسنی یک فروشگاه یا نمایشگاهی که لباس‌های مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد طبق گزارش‌های میدانی وجود ندارد که بخواهیم نوع پوشش صحیح و الگو برای بانوان این شهرستان ارائه دهیم که امیدواریم مسئولان مربوطه نسبت به این مهم اقدامات مناسب انجام دهند.
در نخستین روز ثبت‌نام چهار نفر، دومین روز نیز دو نفر، سومین روز سه نفر، روز چهارم چهار نفر و تا پایان وقت روز پنجم چهار نفر دیگر برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرکز حوزه ستاد انتخابات ممسنی نام‌نویسی کردند.
در این پنج روز 18 داوطلب که به‌ترتیب روز ثبت‌نام، علی احمدی با گرایش اصلاح‌طلبی، کامبیز قائدی با گرایش مستقل، فریدون زارع خفری با گرایش مستقل و فرشاد حیاتی با گرایش مستقل، مجید انصاری با گرایش اصولگرایی، محسن پروین با گرایش مستقل، مسعود احمدی با گرایش مستقل، طهمورث کیانی با گرایش  مستقل، محسن غلامی با گرایش مستقل، ناصر یوسفی اصل با گرایش مستقل، محمد رنجبر با گرایش اصولگرایی، مجتبی شجاعیان با گرایش اصلاح‌طلبی، سید جعفر هاشمی با گرایش اعتدالی، شکرالله جمالی با گرایش اعتدالی، سید یدالله حسینی با گرایش اصولگرایی اعتدالی، مسعود گودرزی با گرایش مستقل، علی قربان رستمی با گرایش اصولگرایی و عبدالحمید ناصرپور با گرایش اصلاح‌طلبی به حوزه ستاد انتخابات ممسنی و رستم مراجعه و نام‌نویسی کردند.

منبع: فارس
کد مطلب : ۱۲۴۶۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
محمد ع
feedback
Iran, Islamic Republic of
حاج عليمراد جعفري جانباز جنگ و برادر دو سردار شهيد و نماينده دوره ي هفتم مجلس شوراي اسلامي در روز پنجم براي انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ثبت نام كرد .جعفري از حمايت كثيري از مردم برخوردار است و طبق امار راي بالايي دارد
احسان
feedback
Iran, Islamic Republic of
حاج جعفری نماینده دوره هفتم و برادر سراران شهید و مدیر توانمند کشوری رو ذکر نکردی بعد دم از امام و شهدا و خدا و پیغمبر میزنی. فکر اخرت باش . سایت پولکی . اصلاح جامعه رو از خودت شروع کن . چون ایشون بهتون چول برای نشر اخبار نمیده ... واقعا متاسفم . کمی انسانیت خوبه برادر
ایران
feedback
Germany
احسنت . رای ما دکتر علیمراد جعفری
feedback
Iran, Islamic Republic of
تند نرو يواشتر داداش پياده شو با هم بريم
mohamad
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام.اقای حاج محمد رنجبر کاندیدای دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی گرایش اصول گرایانه دارد نه اصلاح طلب .لطفا اصلاح بفرمایید.با تشکر