۰
plusresetminus
برگزاری بزرگداشت حماسه نه دی در دانشگاه شیراز:

شریعتمداری: «درگیری نظام اسلامی و آمریکا بر سر انرژی هسته ای نیست؛ مشکل آمریکا ماهیت انقلاب اسلامی است»/ نجابت: «نه دی نباید در روز خاصی محدود شود»/ لنکرانی: «انتخابات اسفندماه تداوم حرکت کشور به سوی اهداف انقلاب اسلامی است»

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۸
آیین بزرگداشت حماسه نه دی در تالار فجر دانشگاه شیراز و با حضور گسترده دانشجویان برگزار شد.
همایش 9 دی در دانشگاه شیراز
همایش 9 دی در دانشگاه شیراز
به گزارش "حافظ نیوز" آیین بزرگداشت حماسه نه دی در تالار فجر دانشگاه شیراز و با حضور گسترده دانشجویان پیش از ظهر امروز برگزار شد.

حسین نجابت: نه دی نباید در روز خاصی محدود شود

در این مراسم حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگداشت مناسبت های مهم تاریخی همچون نهم دی ماه در دانشگاه ها نباید به هفته و روز خاصی در سال محدود شود بلکه باید همواره دانشجویان با ابعاد این رویدادهای مهم تاریخ انقلاب آشنا باشند و با بصیرت در میدان علم و عمل گام بردارند.

حسین شریعتمداری: درگیری نظام اسلامی و آمریکا بر سر انرژی هسته ای نبوده و نیست؛ مشکل آمریکا ماهیت انقلاب اسلامی است

مدیرمسئول روزنامه کیهان دیگر سخنران این مراسم بود که طی سخنانی با تاکید بر اهمیت بصیرت در انتخابات هفتم اسفند گفت: آنچه که ما باید با دقت آن را دنبال کنیم این است که مراقب باشیم غریبه ها وارد کانون های تصمیم ساز و سیاست پرداز نشوند. حسین شریعتمداری، روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت حماسه نهم دی در تالار فجر دانشگاه شیراز افزود: قصد ندارم در اینجا به بیان نمونه های این افراد بپردازم چرا که نمونه هایش روشن است.
وی در ادامه با اشاره به واقعه 9 دی 1388گفت: نباید ماجرای فتنه 88 فراموش شود چون عبرت ها و درس هایی که از آن گرفته شده است همچنان کاربرد دارد و دست های پشت پرده فتنه هم اینک نیز در حال طراحی و توطئه علیه جمهوری اسلامی هستند. 
این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: فتنه 88 یک برنامه از قبل طراحی شده بود و بر اساس فرمول مشخص کودتاهای مخملی یا انقلاب رنگی شکل گرفته بود اما حماسه نهم دی 88 ایستگاه آخر آن بود. 
وی ادامه داد: برخی عوامل موثر در اتفاقات سال 88 با جورج سوروس از بنیانگذاران انقلاب های رنگی دیدار کرده بودند، اما تکذیب کردند و بعد هم از ما شکایت کردند و زمانی هم که موعد بررسی این شکایت شد، بررسی این شکایت را به تعویق می اندازند. 
مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان این که بزرگداشت حماسه نهم دی برای عبرت آموزی برای امروز است، گفت: تا زمانی که ما بر حاکمیت اسلام ناب تاکید کنیم و طرف مقابل هم بر خوی استکباری اصرار کند، درگیری ماهوی میان ما و جهان استکبار ادامه دارد و تنها ممکن است در این میان میدان درگیری عوض شود.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه، هنوز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شروع نشده است اما نمایندگان کنگره آمریکا یک میلیارد و 700 میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران را به نفع خود مصادره کرده اند. 

دکتر لنکرانی: انتخابات اسفندماه تداوم حرکت کشور به سوی اهداف انقلاب اسلامی است

دکتر کامران باقری لنکرانی نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: هیچ فردی نباید گمان کند که این انتخابات هر نتیجه ای داشته باشد باید به عنوان انتهای کار فرض کنیم بلکه این انتخابات تداوم حرکت کشور به سوی اهداف انقلاب اسلامی است. 
عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی دربخش دیگری از مطالب خود، از حماسه نهم دی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی یاد کردو گفت: مردم با حضور حماسی خود در نهم دی سال 88 خط بطلانی بر اتفاقات پس از انتخابات همان سال کشیدند. 
باقری لنکرانی ادامه داد: سال 88 عده ای از هر روزنه ای برای ایجاد تنش و اختلاف و ایجاد فضای نا آرام استفاده کردند و هرجا می دیدند توان ندارند به آن سوی مرزها می گفتند که ایران را تحریم کنید. 
عضو کابینه دولت نهم اظهار کرد: بخش مهمی از تحریم ها که نامه هایش توسط آمریکایی ها اعلام شد مربوط به تقاضای فتنه گران بود که اگر ایران را تحریم کنید ما می توانیم به جایی برسیم. 
باقری لنکرانی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت به ویژه در آستانه انتخابات گفت: باید مراقب بود که فضای انتخابات به سمت و سوی اختلاف و تنش پیش نرود. 
وی اظهار کرد: دشمن جورچینی را می خواهد فراهم کند که دو باره اختلاف و تنش به وجود بیاورد و باید مراقب باشیم در این جورچین قرار نگیریم. 

در انتها خاطرنشان می گردد این نشست به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیرازبا همکاری انجمن اسلامی دانشجویان مستقل وجامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار گردید.

منبع خبر: ایرنا
کد مطلب : ۱۲۴۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما