۰
plusresetminus
آیت الله ایمانی در خطبه های نمازجمعه شیراز:

فتنه هشتاد و هشت خط قرمز برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان است/ هیچکس نباید قداست مجلس خبرگان را آلوده کند

تاریخ انتشارشنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: مواضع کاندیداها نسبت به فتنه شاخص اصلی و حمایت از فتنه خط قرمز تایید صلاحیت است.
به گزارش "حافظ نیوز" آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار داشت: خط قرمز برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان مسئله فتنه 88 است و این که موضع فرد داوطلب در مقابل مردم روشن شود که نسبت به فتنه 88 چه موضعی داشته و دارد.
وی افزود: فتنه 88 یک فتنه براندازی بود یک اعتراض خیابانی نبود که بگوییم حادثه و اعتراضی بود و تمام شد بلکه فتنه‌ای بود که اگر 9 دی به دنبال آن نبود مطمئنا نظام را و به دنبال آن انقلاب را یا نابود و یا منحرف ساخته بود.
امام جمعه شیراز ادامه داد: فتنه 88 خط قرمز کسانی است که می‌گویند ما به قانون اساسی باور داریم و به نظام ولایی معتقد هستیم‌.
وی با بیان این که ما این فتنه را توطئه براندازی می‌دانیم، تصریح کرد: شعارهای آن روز یادمان است مردم ما هم فراموش نکرده‌اند، آن روز در خیابان این شعار را می‌دادند که «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است!» و این سخنی است که در تظاهرات و در مجامع عمومی از سوی فتنه گران به مردم القا می‌شد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس سپس بیان کرد: با توجه به این قضیه انتظار است این خط قرمز به طور کامل رعایت شود یعنی افراد اعلام کنند موضعشان مقابل فتنه چیست و بر اساس همین حرکت باید تنظیم شود.
وی یادآور شد: طبعا جامعه به حضور حداکثری در انتخابات نیازمند است و هم به انتخاب اصلح که هر دو در کنار هم می‌تواند انتخابی صحیح و پایدار و اثرگذار در جامعه به دنبال داشته باشد.

*سد سدید و حصن حدید سپاه پاسداران در برابر دشمن
خطیب نماز جمعه شیراز در ادامه تشکیل سپاه حفاظت از هواپیماها به سبب تهدید منافقین و گروهک‌ها را مورداشاره قرار داد و گفت: امام راحل فرمانی صادر کردند و حفاظت از هواپیماها را به سپاه پاسداران واگذار کردند و از آن روز تا امروز که 31 سال می‌گذرد حتی یک توطئه موفق در برنامه حمل‌ونقل هوایی ما به ثبت نرسیده است.
وی با اشاره به اقتدار و قدرت معنوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این سد سدید ایستادگی و حد حدید خنثی کردن توطئه های دشمنان را ستود و ابراز داشت: حفاظت موفق از هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران، برگ زرینی بر کتاب افتخارات سپاه پاسداران است تا جایی که کشورهای دیگر به این مجموعه گارد آهنین لقب دادند.

*روند انتخابات مجلس خبرگان با مجلس شورا متفاوت است
آیت‌الله ایمانی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به در پیش بودن انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس خبرگان از دو جهات دارای ارزش و جایگاه ویژه و استثنایی است که یکی به دلیل افرادی که در این مجلس حضور دارند که مجتهدان عادل از بلاد اسلامی و حوزه علمیه قم هستند و دوم کار بلند و مسئولیت عظیمی که این مجلس به عهده دارد و آن تشخیص فرد واجد صلاحیت رهبری به جامعه در نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: به خاطر این دو خصوصیت مجلس خبرگان از وزانتی برخوردار است که هیچ یک از نهادهای جمهوری اسلامی به پای این نهاد نمی‌رسد و این نهاد برتری فوق‌العاده‌ای نسبت به سایر مجالس و محافل دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس عنوان کرد: طبیعی است که شورای نگهبان که از نظر قانونی متولی برگزاری انتخابات صحیح محسوب می‌شود و نظارت او از نظر قانون، نظارت استصوابی است نسبت به این مجلس حساسیت لازم و قانونی را دنبال کند.
آیت‌الله ایمانی متذکر شد: همزمانی برگزاری انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی ممکن است فضایی را به وجود آورد که اختلافات و تفرقه‌ها و دودستگی‌ها و دو قطبی‌سازی جامعه که معمولاً در مجلس نمایندگان شورای اسلامی توسط افرادی غلط دنبال می‌شود بر انتخابات مجلس خبرگان نیز سایه کمرنگی بیفکند و مجلس خبرگان را که دارای قداست خاصی است تحت تأثیر این فضا، دچار مسائل جناحی و سیاسی و گروهی کند.
امام‌جمعه شیراز تصریح کرد: از تمام اشخاص و جریان‌های سیاسی انتظار می‌رود که قداست مجلس خبرگان را با مسائل جناحی و گروهی آلوده نسازند و این مجلس را با جایگاه بلندی که دارد حفظ کنند و اجازه دهند این مجلس مسئولیت رفیع و فوق‌العاده ارزشمندی که عهده‌دار است همواره در مواقع مقتضی و لازم به نحو صحیح دنبال کند و پی بگیرد.

اعتراف دشمن به تحریم بی‌دلیل به ملت ایران
آیت‌الله ایمانی در ادامه با اشاره به مسائل برجام گفت: دشمنان رسماً اعلام کردند که ما 12 سال ملت ایران را مورد تحریم‌های ظالمانه قرار دادیم در حالی که بنا به اعتراف خودشان از 2003 تا به امروز هیچ حرکتی دال بر پیدا کردن فعالیت‌های هسته‌ای غیر صلح‌آمیز از ایران دیده نشده درحالی‌که ما معتقدیم 2003 به قبل هم ما فعالیت سلاح هسته‌ای نداشتیم و برای سلاح هسته‌ای کار انجام ندادیم.
وی افزود: دشمن در اوج دشمنی مجبور شد این اعتراف را داشته باشد یعنی آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند بپذیرد و آنچه مردم ما گفتند را قبول کند که چندین سال ما را تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دادند. امام‌جمعه شیراز ادامه داد: امروز با خارج کردن ایران از فصل هفتم قطعنامه شورای امنیت باید تحریم‌ها و ظلم‌ها تمام شود و بهانه‌گیری‌ها از این ملت هوشیار و بیدار برداشته شود اما متأسفیم که بازهم می‌بینیم یک روز به‌عنوان کسانی که در جاسوس‌خانه امریکا دستگیر شدند و به ازای هر فرد از آنها ایران اسلامی باید چند میلیون بپردازد، یک روز به عنوان اینکه اگر کسی به ایران سفر کرده است دیگر حق ندارد به امریکا سفر کند و ... اینها نشان می‌دهد که خباثت دولت و کنگره امریکا به پایان نرسیده و نمی‌رسد.
آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: روحیه استکباری آنان تمام‌شدنی نیست. گرگ نمی‌تواند از گرگ بودن خودش استعفا دهد و فاصله بگیرد بلکه این ما هستیم که باید هوشیار و بیدار باشیم و فضای پس از برجام را مد نظر داشته باشیم که امریکایی که از در خارج شد از پنجره وارد نشود.
لزوم مقاوم‌سازی سازه‌ها در برابر زلزله و بلایای طبیعی و توصیه به دولتمردان غربی برای پیروی از مشی صلح‌گرای حضرت مسیح (ع)، دیگر مواردی بود که خطیب نماز جمعه شیراز در یادآوری‌های مناسبتی سخنان خود مورد اشاره قرار داد.

منبع: فارس
کد مطلب : ۱۲۴۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما