دسترسی به اطلاعات تجارت باید آزاد باشد

5 دی 1394 ساعت 20:26

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با بیان اینکه دولت از پنجره واحد تجارت فرامرزی حمایت می‌کند، گفت: سیاست دولت دسترسی آزاد همه به اطلاعات است.


به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از گمرک ایران، محمود واعظی از نمایشگاه سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک بازدید کرد و گفت:سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک یکی از سامانه هایی است که بسیار موفق عمل کرده و اولین سامانه ای است که بازدید کردم و دیدم که خیلی خوب کار شده است.

وزیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات با بیان این مطلب اظهار داشت:یکی از مزیت های مهم این سامانه استفاده از دانش پژوهان و دانشجویان داخلی است که با کمک و با استفاده از توانمندی های دانش پژوهان دانشگاه تهران این سامانه طراحی و اجرایی شده است.

واعظی ادامه داد:سیاست دولت در رابطه با ارایه خدمات به ارباب رجوع این است که مردم بتوانند در هر زمان و هر جا کارشان را در کلیه دستگاههای اجرایی انجام دهند.

واعظی ادامه داد:اینکه لحظه ورود بار همان لحظه ای است که عملیات گمرکی کالا انجام شود دستاورد بزرگی است.

وی افزود:امروز به کمک سامانه جامع گمرکی انجام تشریفات کارها در گمرک از ۲۶روز به یک الی دو روز کاهش پیدا کرده و آمار تجارت خارجی به تفکیک ارزش و مقدار به روز و آنلاین شده است.

واعظی خاطر نشان کرد:سیاست دولت دسترسی آزاد همه به اطلاعات است و دولت کاملا از سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی حمایت می کند.


کد مطلب: 12489

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/12489/دسترسی-اطلاعات-تجارت-باید-آزاد-باشد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir