سید محمود نبویان در جهرم:

غربی ها برجام را با دقت نوشتند، راه نفوذ بیگانه نشود

9 دی 1394 ساعت 11:48

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حواسمان باشد نقاط ضعف برجام راه نفوذ بیگانه به کشور نشود چراکه غربی‌ها برجام را با دقت نوشته‌اند.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از فارس از جهرم، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان سه‌شنبه‌شب در جمع مردم جهرم و در جلسه‌ای که به همت حوزه فرهنگی سپاه این شهرستان به‌مناسبت بزرگداشت حماسه 9 دی برگزار شد از دغدغه مقام معظم رهبری در مورد نفوذ سخن گفت و اظهار داشت: امروز استکبار به‌دنبال نفوذ از راه‌های مختلفی است که مهم‌ترین آن‌ها راه نفوذ فکری و فرهنگی در میان جوانان دختر و پسر ما است که باید حواسمان باشد.
وی با اشاره بحث برجام و احتمال نفوذ از این راه نیز گفت: برخی در جامعه تکرار می‌کنند که رهبری برجام را تائید کرده‌اند اما نمی‌گویند ایشان این برجام را با چند شرط و به چه صورت مورد قبول قرار داده‌اند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه تیم مذاکره‌کننده متن توافق را تا به امروز دقیق مطالعه نکرده است، بیان داشت: رئیس‌جمهور می‌گوید محدودیت بیش از هشت سال را نپذیرفته‌ایم اما این سخنان با واقعیت یکی است و آیا متن برجام که به زبان انگلیسی نگارش شده حرف آقایان را تأیید می‌کند.
وی افزود: آمریکا در برجام به دنبال تضعیف و براندازی نظام و نفوذ به کشور است و غربی‌ها برجام را با دقت نوشته‌اند و هنگامی می‌شنویم هیئتی که از آژانس بین‌المللی با آقای آمانو به ایران آمده‌اند از 12 کارشناس همراه وی دو نفر عضو سرویس‌های جاسوسی بیگانه بوده‌اند جای تأمل وجود ندارد چراکه این صحبت من نیست و از مسئولان مربوطه شنیده‌ام.
نبویان در ادامه به نقاط ضعف برجام اشاره کرد و گفت: چرا امروز که ما به‌سرعت خواستار اجرایی کردن برجام از سوی خود هستیم، اسرائیل موضع نمی‌گیرد و و هم‌اینک که در حال خارج کردن سوخت‌های مصرف‌شده هستیم خوشحال است و او می‌دانست وجود این سوخت‌ها در ایران با امنیت ما رابطه دارد.
وی گفت: دیپلماسی و سیاست قرآنی ما امروز بسیار با سیاست و دیپلماسی لبخند آقایان تیم مذاکره‌کننده تفاوت دارد چراکه امروز غرب به سرکردگی آمریکا به دنبال تحقیر ملت ما از راه برجام است.
این نماینده مجلس ادامه داد: ما را به مسائلی بالاتر از پروتکل الحاقی در برجام وادار کرده‌اند اما برخی در ایران این توافق را فتح‌الفتوح می‌دانند و دست دادن با ویز امور خارجه آمریکا و مذاکره با آمریکا را تشبیه به مذاکره سیدالشهدا با عمر سعد می‌کنند اما نمی‌گویند امام بر آنان لبخند نزد و با تندی رفتار کرد و در پایان مذاکره عمر سعد را به مرگ وعده داد و برای او و اربابان وی آرزوی مرگ کرد.
وی در پایان گفت: امروز کسی که شعار مرگ بر آمریکا را نمی‌دهد در مسلمانی‌ او باید شک کرد و این حرف من نیست و برگرفته از معانی قرآنی است.


کد مطلب: 12538

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/12538/غربی-برجام-دقت-نوشتند-راه-نفوذ-بیگانه-نشود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir