۰
plusresetminus

برگزیده اسکار به سرقت هنری متهم شد

تاریخ انتشارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۴
دو فیلمنامه نویس با اقدام قانونی علیه تارانتینو ادعا کرده‌اند فیلم «جانگوی رها شده» رعایت کپی رایت را نکرده و از فیلمنامه آنها با عنوان «آزادی» کپی برداری کرده است.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از مهر، در حالی که فیلم جدید کوئنتین تارانتینو با عنوان «هشت نفرت‌انگیز» روز کریسمس اکرانی محدود داشت، این کارگردان برای فیلمی که سال ۲۰۱۲ با اقبال زیادی روبه شد، با ادعای جدید مواجه شده است.

دو فیلمنامه نویس با اقدام قانونی علیه تارانتینو ادعا کرده‌اند فیلم «جانگوی رها شده» رعایت کپی رایت را نکرده و از فیلمنامه آنها با عنوان «آزادی» کپی برداری کرده است.

به گزارش گاردین، در این شکایت که از سوی اسکار کالوین و تورنس جی کالوین علیه تارانتینو و کمپانی واینستاین و کلمبیا پیکچرز تنظیم شده که تهیه کننده و توزیع کننده فیلم بودند، از تارانتنیو به عنوان یک دزد یاد شده است و نقل قولی نیز از وی مورد استناد قرار گرفته که گفته بود: من از هر فیلمی که تاکنون ساخته شده دزدی می‌کنم.

آنها گفته‌اند فیلمنامه‌شان را در اختیار آژانس ویلیام موریس گذاشته بودند که با تارانتینو برای احتمال همکاری وارد مذاکره شده و اصل ایده و شخصیت‌ها از فیلمنامه آنها دزدیده شده است.

در فیلم تارانتینو، جیمی فاکس در نقش یک برده فراری بازی کرد که یادآور بسیاری از فیلم‌های کلاسیک بود. برادران کالوین می‌گویند فیلم نهایی خیلی شبیه «آزادی» آنهاست.

آنها گفته‌اند پیش از آن که برده‌ای فراری به نام جانگو فریمن خلق شود آنها یک برده فراری به نام جکسون فریمن را حلق کرده‌اند که آرزویش این است که آزادی خانواده‌اش را از مالک آنها بخرد و پیش از این که دکتر شولتز وجود داشته باشد آنها سامسون را خلق کرده بودند که او هم مردی سفیدپوست بود که می‌خواست به فریمن کمک کند تا محبوبه‌اش را از بردگی نجات دهد.

کالوین‌ها گفته‌اند آنها بودند که قلب و استخوان و عضله های این موضوع را خلق کرده‌اند و تارانتینو آن را به «جانگوی رها شده» تبدیل کرد.

این شکایت به دادگاه فدرال واشنگتن ارایه شده و مدعیان طلب کرده‌اند که به خسارت صدها میلیون دلاری آنها در یک محکمه رسیدگی شود.

این جنجالی جدید علیه تارانتینو است که تحریم پلیس آمریکا نتوانست مانع اکران و فروش فیلم جدیدش شود و «هشت نفرت انگیز» پس از اکران محدود نسخه ۷۰ میلیمتری به مدت یک هفته و فروش ۵.۷ میلیون دلاری، از چهارشنبه ۲۹ سپتامبر به صورت دیجیتال اکرانش را شروع کرد.
کد مطلب : ۱۲۵۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما