۰
plusresetminus

افتتاح واحد اوره و آمونیاک پتروشیمی شهدای مرودشت

تاریخ انتشارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۶
فرماندار مرودشت از افتتاح واحد اوره و آمونیاک پتروشیمی شهدای مرودشت در دهه فجر امسال خبر داد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از مرو نیوز، ماشاءالله حیدرزاده که به‌اتفاق فرماندار شیراز و بخشدار زرقان به‌منظور بازدید و آشنایی با چگونگی فعالیت و تولید از مجتمع پتروشیمی شیراز و واحد تولید اوره و آمونیاک شهدای مرودشت در این مجتمع حضور یافته بود در نشستی با رئیس و معاون مجتمع با ابراز خرسندی از حضور در این واحد عظیم تولیدی از صنعت پتروشیمی به‌عنوان بزرگ‌ترین رخداد صنعتی و تجاری ایران یاد کرد و اظهار داشت: وجود این پروژه و دستاورد مهم برای شهرستان مرودشت بسیار حائز اهمیت است.
وی از شهرستان مرودشت به‌عنوان نماد توانمندی و ظرفیت در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری استان فارس یاد کرد و بیان داشت: این سه ظرفیت در کنار یکدیگر جایگاه مرودشت را برجسته کرده است.
وی با اعلام حمایت جدی از این واحد تولیدی عظیم بیان داشت: فارغ از اصول فنی هم در مقوله امنیت و هم در زمینه‌سازی برای همراهی و همیاری مدیران و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی این شهرستان در حل مشکلات و افزایش تولید و پایداری این مجتمع دریغ نخواهیم کرد.
فرماندار مرودشت تعامل دوسویه را عامل تسریع در امور دانست و تصریح کرد: اگر زمینه امنیت و همدلی بین مسئولان این شهرستان برقرار شود همراهی خوب مردم را نیز در پی خواهد داشت.
نماینده عالی دولت در شهرستان مرودشت صنعت پتروشیمی را آبرو و برند این شهرستان و یکی از صنایع استراتژیک اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: با افتتاح واحد تولید اوره و آمونیاک در دهه فجر امسال، تولید این مجتمع از ۲٫۵ میلیون تن سالانه به ۳٫۵ میلیون تن خواهد رسید.
فرماندار مرودشت خواستار ساماندهی پسماندها و نخاله‌های پتروشیمی شد و تأکید کرد: هرچند که این صنعت موجب ایجاد اشتغال و ورود ارز به کشور به دلیل صادرات محصولات به خارج می‌شود اما باید به نحوی مدیریت شود که سلامت و بهداشت مردم نیز به مخاطره نیفتد.
در ابتدای این نشست حیدر عالیشوندی فرماندار شیراز با ابراز خرسندی از انتصاب ماشاءالله حیدرزاده به‌عنوان فرماندار جدید مرودشت بیان داشت: با توجه به کاهش اعتبارات مالی دولت به‌خاطر تحریم‌های ظالمانه دشمن و کاهش بی‌سابقه بهای نفت با همکاری و همیاری مسئولان محلی و استانی و تدبیر مقامات ارشد کشور به نحوی مدیریت خواهد شد که این واحد تولیدی با رکود مواجه نشود.
کیانوش کاظمی مدیرعامل پتروشیمی شیراز نیز در ادامه این نشست گفت: نخستین صنعت پتروشیمی در کشور مجتمع پتروشیمی شیراز است که تا به امروز طرح‌های توسعه‌ای بسیاری را یکی پس از دیگری به اجرا گذاشته و از آن به‌عنوان الگو در دیگر واحدها استفاده شده است.
کد مطلب : ۱۲۵۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما