۰
plusresetminus

حق این شهید در جهرم ادا نشده است

تاریخ انتشارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
مقام معظم رهبری چند سال پیش شب هنگام سرزده به دیدار خانواده این شهید رفتند و با خانواده وی دیدار کردند.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از پسین جهرم، چنانچه گذرتان به حدفاصل خیابان مصلی تا مقبره خاندان آیت اللهی افتاده باشد، حتماً نظرتان به تابلوهای کوچه ها جلب شده که به نام شهید فرداسدی نامگذاری شده است، گرچه نام شهید در تابلوها وجود ندارد اما شاید برای جوان ترها این سوال پیش آمده که شهید «فرداسدی» کیست و چرا این خیابان را به نام او نامگذاری کرده اند.
دقیقاً 37 سال پیش در چنین روزی  (چهارم آبان سال 1357) فردی به نام محمد فرداسدی اهل وحیدیه تهران که دوره عمومی وظیفه خود را در پادگان جهرم می گذراند با ترور سرهنگ کمال تصاعدی و تیمسار احمد نادور، رییس شهربانی و فرماندار نظامی جهرم  در فلکه مصلی، کلید تحول سیاسی را در جهرم رقم زد.
شهید حسن فرداسدی بعد از محاکمه در دادگاه نظامی تهران به اعدام محکوم شد اما در  21 بهمن 1357 با پیگیری انقلابیون به ویژه آیت الله طالقانی و محمدی گیلانی و تایید حرکت انقلابی وی از زندان آزاد شد.
او که دانش آموخته رشته مخابرات بود در حالی که سرپرست ناحیه 9 تلفن شهری تهران را بر عهده داشت با آغاز جنگ تحمیلی به خیل عظیم رزمندگان اسلام پیوست و سرانجام در عملیات والفجر2  در منطقه عملیاتی حاج عمران به فیض رفیع شهادت نائل آمد.
رهبری معظم انقلاب چند سال پیش سرزده به دیدار خانواده این شهید می روند و برخی از نمایندگان ادوار مجلس، دانشجویان و جهرمی های مقیم تهران نیز گاهاً در سالروز حماسه آفرینی شهید فرداسدی به دیدار خانواده او می روند.
اما با وجود این حماسه جاویدان شهید فرداسدی تنها تابلو یک خیابان و اداره به نام او نقش بسته و برای نسل جوان امروز این شهید هنوز ناشناخته مانده است.
جا دارد مسئولان شهرستان و برگزارکنندگان یادواره های شهدا، آئین بزرگداشت وی را برگزار کرده و حداقل تمثالی از شهید فرداسدی در میدان مصلی محل حماسه آفرینی او نصب و تعبیه کنند.
در زیر متن وصیت نامه شهید محمد فراسدی، افتخارآفرین شهرستان جهرم می آید:
 
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم فاقبل عذری و ارحم شده ضری و فکنی من شد وثاقی.
ای خدای من عذر مرا بپذير و رحم کن به حال پريشانم و از بند سخت گناهانم رهائی بخش.
 
مردن حق است ولي سعادت با کسی است که مرگش در راهی باشد که مورد رضای خداست، راهی که رهبرش حضرت محمد (ص) و در ادامه اين رهبری امامی چون خميني عزيز، است که سر جز در نزد خدا فرو نياورد و سجده نکرد مگر الله را، که اين باعث شد دنيا به او تعظيم کند. خدايا سالهاي عمرم را بگير و برلحظات عمر اين امام عزيز بيفزا و وجودش را تا ظهور امام عصر(عج) براي مسلمانان و کليه مستضعفين نگهدار.
 
سفارش می کنم همگی را به خالص کردن اعمال فقط براي خدا که اين تنها راه نجات از هلاکت است و هر که غير اين کند جز پشيمانی هر دو دنيا چيزي نصيب او نمي شود. و نيز سفارش مي کنم بعد از مرگم سعی کنند زياد گريه نکنند، برايم از خداوند طلب مغفرت نمائيد و بيشتر گريه به مظلوميت ائمه بنمايند. و بيشتر از اهداف اين بزرگواران و سيره آنان و ذکر مصيبت اين عزيزانشود که ما هر چه داريم از آنان است و حتما مراتب کمالات و فضائل آنان ذکر شود. و ميزان مصائب اهل بيت (ع) ياد آوري شوند.
 
سخن ديگر به همسرم و آن اينکه سفارش امام عزيز در مورد همسر شهيدان حتما در نظر گرفته شود که به طور شفاهی نيز به او گفته ام. که اين کار مورد رضای خداست در پايان از پدر و مادر عزيز و گراميم که زحمت فراوانی برای بنده کشيدند ولي متاسفانه از طرف بنده هيچ کاری برايشان نشد طلب گذشت دارم. و از کليه کسانی که حق گردن اين بنده ضعيف دارند يا به آنها اهانتي از طرف اين بنده شده (که اين طور بوده) طلب بخشش دارم. محتاج دعای خير شما هستم
کد مطلب : ۱۲۵۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما