۰
plusresetminus

90 درصد دانش‌آموزان و معلمان حوصله فکر و تحقیق را ندارند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۸
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: حدود 90 درصد از معلمان و دانش‌آموزان حوصله فکر کردن در فضاهای علمی و پژوهشی را ندارند.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از فارس از شیراز، حمیدرضا آذری ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان و برگزیدگان عرصه تحقیق و پژوهش استان فارس با اشاره به اینکه 90 درصد دانش‌آموزان و معلمان حوصله فکر و تحقیق را ندارند اظهار داشت: اگر معلم و دانش‌آموز حوصله تحقیق و پژوهش را نداشته باشد توان تولید علم با مشکل روبه‌رو شده و فضای تحقیقات و پژوهش کاهش می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: برای افزایش تولید علم و دانش باید در فضاهای آموزشی بستری فراهم شود تا دانش‌آموزان از دوره پیش‌دبستانی با مقوله تحقیق و پژوهش آشنا شوند و آنگاه در سطح دانشگاه افرادی مبتکر و متفکر تحویل جامعه خواهند شد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس تصریح کرد: کشور و جامعه‌ای که بر اساس علم، دانش و تحقیق اداره نشود هزینه نارضایتی چند برابر شده و درنتیجه خسارات جبران‌ناپذیری به صنعت، فرهنگ و دیگر زیرساخت‌های اجتماعی و علمی وارد می‌شود.
آذری با اشاره به اینکه نیاز نظام آموزشی تحقیق و پژوهش است و در این زمینه معلمان آن را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند، افزود: بعد از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی آزمون‌وخطا در برنامه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی مطلوب نیست و باید از ابتدای ورود دانش‌آموزان در فضاهای آموزشی آنان را به پدیده علم و دانش آشنا کرد تا به اهداف خود برسیم.
وی بیان داشت: با تلاش‌های انجام‌شده در این استان شاهد موفقیت‌های بسیاری در زمینه علم و دانش هستیم و در این راستا 145 نفر از معلمان در حوزه پژوهش دارای رتبه‌های برتر کشوری و استانی شده‌اند که باید این روند همچنان ادامه یابد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس اضافه کرد: اختصاص هزینه تحقیق و پژوهش از سوی وزارتخانه آموزش‌وپرورش بسیار اندک است و تنها کفاف حقوق معلمان را می‌دهد و نباید دلسردی دانش‌پژوهانی که در زمینه‌های تحقیقاتی به موفقیت‌های چشمگیری دست ‌یافته‌اند را موجب شود.
کد مطلب : ۱۲۶۶۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما