۰
plusresetminus
فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد:

راهکارهای تجزیه و تحلیل کاهش جرم در نیروهای مسلح اجرایی شود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمدگفت: راهکارهای تجزیه و تحلیل شده کاهش جرم در نیروهای مسلح باید اجرایی شود و شیوه‌های اجرایی کردن آن مورد دقت قرار گیرد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از فارس از شیراز، امیر سرتیپ حسین محمدی پیش از ظهر امروز در مجمع پیشگیری از وقوع جرم ویژه نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در استان فارس اظهار داشت: توسعه اقتصادی و سیاسی در جامعه نا‌امن محقق نمی‌شود و از این نظر خدمت سربازی یک ارزش بوده که قابل قیمت‌گذاری مادی نیست.
وی با بیان اینکه دوام و قوام یک جامعه به نیروهای مسلح آن است، ادامه داد: قائل شدن شأن و منزلت بالا برای سربازان و نیروهای نظامی، دلگرمی کارکنان نیروهای مسلح را در پی دارد و در نهایت باعث ارتقای شاخص‌های اقتدار و امنیت یک کشور می‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: برخی عوامل غیبت طولانی و عدم اقبال به ادامه خدمت سربازی، درون سازمانی هستند و عقیدتی سیاسی‌ها در تقویت بنیه معنوی کارکنان نقش موثری دارند.
وی ادامه داد: باید فرماندهان در نقش یک مدیر کارآمد و دارای دانش فنی و مهارت‌های ادراکی به بهترین وجه مسائل نیروهای خود را سازماندهی و طرح‌ریزی کرده و با اخلاق خوب خود بر کارکنان تأثیرگذار باشند تا محیط را خوشایند و کارکنان را دلگرم کنند که این موضوع باعث کاهش زمینه وقوع جرم خواهد بود.
این فرمانده ارشد نظامی با ذکر مثالی تصریح کرد: از قدیم به عنوان ضرب‌المثل در برخی نیروهای نظامی فرماندهان به سربازان وظیفه تازه وارد می‌گویند اینجا دانشگاه نیست، پادگان است در حالی که یک پادگان و یگان نظامی دانشگاهی بوده که اثر آموزش‌های آن در حفاظت از کیان کشور اثرگذار است.
محمدی بیان کرد: راهکارهای تجزیه و تحلیل شده کاهش جرم در نیروهای مسلح باید اجرایی شود و شیوه‌های اجرایی کردن آن مورد دقت قرار گیرد ضمن اینکه برخی از عوامل غیبت طولانی مدت و عدم اقبال به ادامه خدمت وظیفه سربازان، برون‌سازمانی بوده و باید دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی با اقدامات خود به مقوله سربازی و خدمت به وطن ارزش ببخشند و آن را در ذهن جامعه و جوانان نهادینه کنند تا رویکرد افراد به خدمت امری ناخوشایند و اجباری نباشد.
وی متذکر شد: نقش آموزش و پرورش و آموزش عالی و وزارت فرهنگ در این زمینه موثر است ضمن اینکه خانواده‌ها نیز در تغییر رویکرد جوانان نقش اساسی دارند، چراکه شخصیت افراد تا 15 سالگی شکل می‌گیرد و بعد از آن تنها معلومات افزایش می‌یابد.
فرمانده ارشد آجا در فارس افزود: در منزلت بخشی به خدمت زیر پرچم قوه مقننه نیز بسیار اثرگذار است، چراکه اگر برای تأمین معیشت و بالا بردن منزلت اجتماعی نیروهای مسلح و سربازان وظیفه قوانین خوبی مصوب شود، غیر‌مستقیم ارزش این قشر به عنوان تولید‌کنندگان اصلی امنیت که اولویت اصلی هر نظام است بالا خواهد رفت.
کد مطلب : ۱۲۶۶۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما