۰
plusresetminus
مهندس ابراهیم شعرا دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان فارس در گفتگو با «حافظ نیوز» - قسمت دوم

اصلاح طلبان باید بپذیرند عمر سیاسی سران فتنه به پایان رسیده است/ اگر وحدت میان اصولگرایان محقق نشود مجلس دهم به سرنوشت مجلس ششم دچار می شود/ برگزاری یک انتخابات سالم و بی حرف و حدیث مطالبه جدی ما از مدیریت ارشد استان است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹
شعرا گفت: مجریان انتخابات، باید رای مردم را حق الناس بدانند و تلاش نمایند با صیانت از آرای عمومی، انتخاباتی در خور شان و نام بزرگ جمهوری اسلامی برگزار نمایند.
ابراهیم شعرا
ابراهیم شعرا
اشاره: لزوم بازخوانی ریشه های فتنه 88 و ضرورت جلوگیری از فتنه هایی که در آینده در کمین ملت ایران است، ما را برآن داشت تا با یکی از سیاستمداران کارکشته و با سابقه استان فارس در این باره به گفتگو بنشینیم.
مهندس ابراهیم شعرا دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری استان فارس و عضو شورای شهر شیراز، در کارنامه خود سوابقی چون سرپرست استانداری فارس و معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس را دارا می باشد.
در ادامه قسمت دوم گفتگوی جذاب ”حافظ نیوز“ با ابراهیم شعرا را می خوانید:

طی چند ماه گذشته، تلاش های پیدا و پنهان زیادی برای احیا و تطهیر سران فتنه در سطح جامعه در جریان است. در این باره چه نظری دارید؟
متاسفانه برخی جریانهای سیاسی طی ماه های اخیر تلاش می کنند تا بدون آنکه سران فتنه، عذرخواهی کنند و یا به سزای اعمال خود برسند، آنها را به متن سیاست جامعه بازگردانند.
البته ذکر این نکته ضروری است که ما از وجود احزاب قوی و ریشه دار اصلاح طلب در سطح جامعه همواره استقبال می کنیم اما آنچه که جریانات سیاسی باید بدانند، این است که فتنه 88 خط قرمز نظام اسلامی بوده و کسانی که در این فتنه، مردود شده و نقش سران این جریان را ایفا نمودند دیگر در عرصه معادلات سیاسی کشور جایگاهی ندارند و در واقع، عمر سیاسی آنها به دلیل اقداماتی که انجام داده اند به پایان رسیده است. لذا به این جریانات توصیه می کنیم پرونده سران فتنه را برای همیشه ببندند و بدانند اگر احیای آنها همچنان در دستور کار آنها قرار داشته باشد، احتمال برپایی دادگاه عدل برای محاکمه آنها نیز دور از انتظار نخواهد بود.

طی چند وقت اخیر، شما در مصاحبه ها و اظهار نظرهایی از لزوم وحدت اصولگرایان سخن گفته اید. وحدت اصولگرایان از دیدگاه شما در حال حاضر چه ضرورتی دارد؟
بنده معتقدم یکی از راهکارهای جدی جلوگیری از فتنه های آتی، این است که اصولگرایان و وفاداران به آرمانهای انقلاب اسلامی با یکدیگر متحد شده و با یک لیست در انتخابات ها شرکت کنند. چرا که در صورت چند دستگی میان اصولگرایان، احتمال ورود کسانی که به قانون اساسی و ولایت فقیه التزام عملی ندارند بسیار زیاد خواهد بود و چنین افرادی، در گذشته نشان داده اند که زمینه ساز فتنه خواهند بود.
این اتفاق پیش از این در مجلس ششم رخ داده و ما نگرانیم که اگر وحدت فراگیر میان اصولگرایان حاصل نشود، مجلس دهم نیز به سرنوشت تلخ مجلس ششم دچار گردد.

در حال حاضر، وضعیت سیاسی استان را برای برگزاری انتخابات اسفندماه چگونه ارزیابی می کنید؟
مسلما در انتخابات اسفندماه نیز ما شاهد خلق حماسه ای دیگر از سوی مردم خواهیم بود و در این باره، کوچکترین نگرانی وجود ندارد. اما آنچه که موجب نگرانی است، بروز برخی سیاست ها در نحوه چگونگی اجرای مکانیسم انتخابات است.
معمولا در فصل انتخابات، بخشداران و یا فرمانداران نباید تغییر کنند چراکه تغییر آنها با توجه به عدم تسلط و آشنایی کافی با حوزه انتخابی، ممکن است به روند برگزاری انتخابات صدمه بزند. بر همین اساس، برخی از جابجایی ها و تغییراتی که درباره مجریان انتخابات در این ایام صورت گرفته طبیعتا مایه نگرانی است.
مسئله بعد، بحث مجریان و هیئت های اجرایی در انتخابات است. مسلما اگر برگزاری انتخابات به دست انسانهای با کفایت و با تعهد کافی سپرده نشود نمی توان به نتایج آن اعتماد کرد.
لذا اولین توقع از مسئولان برگزاری انتخابات این است که افرادی امین، متخصص و متعهد را برای برگزاری انتخابات در هیئت های اجرایی برگزینند و اگر نهادهای نظارتی، به هر دلیلی آنها را رد صلاحیت کردند برای تایید آنها، فشار مضاعف بر آنها وارد نشود و همه در برابر قانون خاضع باشیم.
ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که برگزاری یک انتخابات سالم و بی حرف و حدیث، فارغ از جلب اعتماد عمومی نتایج بهتری نیز برای کشور به همراه خواهد داشت و مجالسی که در تاریخ کشور، منجر به شکوفایی و تحول شده اند و توانسته اند مردم را در سطح مختلف، با خود همراه کنند، همواره مجالسی بوده اند که از اراده و عزم ملت برخواسته اند.
لذا مجددا تاکید می نماییم که مجریان انتخابات، باید رای مردم را حق الناس بدانند و تلاش نمایند با صیانت از آرای عمومی، انتخاباتی در خور شان و نام بزرگ جمهوری اسلامی برگزار نمایند.
لذا مطالبه به حق و مسلم جریانات سیاسی اصولگرای استان فارس از مدیریت ارشد اجرایی استان، تلاش برای برگزاری یک انتخابات پرشور، سالم و به دور از حواشی های غیر معمول خواهد بود.

 
کد مطلب : ۱۲۶۶۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما