۰
plusresetminus

۳ ویژگی مجلس آینده از زبان لاریجانی

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴
رئیس مجلس ضمن تقبیح شدید اقدامات کنگره آمریکا در خصوص سپاه پاسداران و نیروی قدس، گفت: اگر نیروی قدس در مقابل تروریست‌ها حضور نداشت که شما ده‌ها حادثه شبیه پاریس را مشاهده کرده بودید.
به گزارش "حافظ نیوز" علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح‌های اخیر کنگره آمریکا گفت: در مورد اقدامات اخیر برخی نمایندگان آمریکا و طرح‌های سرهم بندی شده آنها باید گفت هر سه طرحی که مطرح کرده‌اند، نامی جز ایضا بر آن نمی‌توان نهاد که قصد آنها تخریب پرونده حل و فصل اتمی است که ایران و ۱+۵ به ثمر رسانده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر حکومت آمریکا از یکپارچگی در تصمیم‌گیری برخوردار نیست، هزینه آن را سایر ملت‌ها نباید بدهند.

لاریجانی ادامه داد: اقدامی که چندی پیش در مورد روادید در خلال بودجه آمریکا انجام گرفت، قطعا مخالف روح برجام بود و اگر آن را اصلاح نکنند، از طرف ایران مقابله به مثل خواهد شد و در این زمینه تدبیر شده است.

وی تصریح کرد: در مورد این چند طرح نیز اگر دولت آمریکا مانع نشود، نمایندگان ملت در مجلس طرح‌های مقابل آن را به اجرا در خواهند آورد.

رئیس مجلس اظهار داشت: چه معنایی دارد در مورد سپاه پاسداران و سپاه قدس که چشم و چراغ ملت ایران در امنیت کشور هستند با گستاخی، طرح‌های ناشیانه مطرح می‌کنند.

لاریجانی افزود: اگر نیروی قدس در مقابل تروریست‌ها حضور نداشت که شما ده‌ها حادثه شبیه پاریس را مشاهده کرده بودید.

وی گفت: سپاه و نیروی قدس مستحق تحقیر جیره‌بگیران صهیونیست در کنگره و سنا نیستند، بلکه سیا یک نهاد تروریستی است که در ماجرای افغانستان و عراق به کرات با تروریست‌ها زد و بند داشته است.

نماینده مردم قم تصریح کرد: ارائه دهندگان طرح‌های سخیف در مورد بنیه دفاعی کشور به ویژه در زمینه موشکی و همین‌طور طرحی در مورد سوابق هسته‌ای ایران پشیزی نزد ملت ایران محل اعتنا نخواهند بود، بلکه ملت ایران را در تقویت بنیه دفاعی کشور مصمم‌تر می‌نمایند.

لاریجانی تاکید کرد: چنانچه این مسیر را دنبال کنند، ما چه در زمینه دفاعی و چه در فعالیت هسته‌ای تجدیدنظر می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص حوادث عربستان گفت: حوادثی در عربستان رخ داده است که از جهات مختلف با امنیت ملی کشورمان مرتبط است. در هفته اخیر دولت سعودی با اعدام شیخ نمر، امت اسلامی را آزرده دل نمود و با مخلوط نمودن این اقدام غیرانسانی با اعدام عده‌ای تروریست تلاش نمود ماجرا را سرهم بندی کند که البته نشد و صحنه بین‌المللی نیز به این اقدام وحشتناک واکنش نشان داد.

لاریجانی اظهار داشت: به دنبال این اقدام به بهانه حمله به سفارت عربستان در تهران این کشور رابطه سیاسی و اقتصادی خود را با تهران قطع کرد و با فشار بر تعدادی از کشورها آنها را تحریک به قطع رابطه و یا کاهش رابطه با ایران کرد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر با اقدامی ماجراجویانه در یمن، مکررا اقدام به حمله به اطراف سفارت ایران در یمن کرد تا آسیب‌هایی به سفارت ما وارد شود.

رئیس مجلس گفت: همگی این اقدامات نشانگر رفتار سیاسی سبک و از سر دشمنی با ملت ایران می‌باشد.

لاریجانی تصریح کرد: در گذشته نیز شاهد عداوت این دولت با ملت ایران بودیم.

وی ادامه داد: در موضوع جنگ تحمیلی سالها بعد از جنگ یکی از مسئولان سعودی گفته بود ما دو اشتباه در منطقه انجام دادیم؛ یکی اینکه در جنگ صدام علیه ایران ۴۰ میلیارد دلار به صدام کمک کردیم و دیگر اینکه به طالبان کمک نمودیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این کشور مکررا آمریکا را علیه ایران تحریک نمود به طوری که یکی از صاحب‌منصبان آمریکایی در خاطرات خود نوشته در ملاقات با مسئولان ارشد سعودی آنها نظیر مسئولان رژیم اسرائیل ما را تحریک می‌کردند که با ایران وارد درگیری نظامی شویم که بر حسب نوشته او اعتراض کرده که شامل رقابت‌های خود را می‌خواهید با هزینه ما پیش ببرید.

لاریجانی افزود: در جنگ سی و سه روزه که قلوب همه ملت‌های مسلمان در کنار مقاومت لبنان و حزب‌الله می‌تپید، سعودی‌ها بر حسب اطلاعات به دست آمده کمک اطلاعاتی به رژیم صهیونیستی می‌کردند و ده‌ها مورد دیگر نظیر این وقایع.

وی گفت: دولت سعودی با این کارنامه در سالهای گذشته چه نفعی برد، آیا با این گونه رفتارها بزرگی پیدا کرد یا در بین مسلمانان یک کشور مسئولیت‌شناس تلقی شد و یا گامی در همبستگی امت اسلامی برداشت؟ آیا در حادثه منا و کشته شدن هزاران حاجی و بعد مخفی کردن آن آبرو پیدا کرد. آیا دخالت نظامی در بحرین، قدرتمندی آنها را نشان داد یا وحشت آنان را بیشتر نمایان ساخت؟

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: آیا بیش از ۴ سال دخالت در سوریه برای سعودی نتیجه‌ای در بر داشت جز اینکه تعداد زیادی از مردم سوریه را گرفتار پدیده شوم تروریست کرد؟

لاریجانی گفت: البته حمله عده‌ای به سفارت عربستان کار اشتباهی بود و باید وزارت کشور با کسانی که از نظر ایجاد امنیت در آنجا قصور یا تقصیر داشتند، برخورد کند، اما مجلس نیز موضوع را پیگیری خواهد کرد تا ریشه این‌گونه رفتارها در کشور از بین برود، اما اقدامات سعودی موضوع اساسی دیگر است که ریشه چندین ساله دارد، اما در چند سال اخیر به خصوص بعد از حمله به یمن مظلوم ابعاد گسترده‌ای پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: چرا باید دولت سعودی که نماینده مردم سرزمین وحی است، از خود چهره یک کشور ماجراجوی بی‌رحم را نشان دهد که هم به خود لطمه سیاسی و اقتصادی وارد می‌کند، هم به دیگران.

لاریجانی گفت: نظیر اقدام یک سال اخیر در عرضه زیاد نفت جهت کاهش قیمت آن که صدها میلیارد دلار به مردم عربستان لطمه وارد کرد و البته خسارت مادی به سایر ملل مسلمان نیز زد با این هدف که ملت ایران در توافق هسته‌ای بهره اقتصادی نبرد.

وی با تاکید بر اینکه سعودی‌ها باید این مسئله را درک کرده باشند که ملت ایران، ملت توانمند، هوشمند و با فرهنگی است، گفت: ملت ایران در شرایط سخت‌تر اهداف انقلاب را به پیش برده است و این‌گونه اقدامات موذیانه هیچ‌گاه سد راه ملت نخواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر این اراده‌ها و منافع را عربستان صرف نجات مردم مظلوم فلسطین می‌کرد برایشان آبرومندی ایجاد می‌کرد، اگر همت خود را صرف همگرایی امت اسلامی می‌کردید، بنیه اقتصادی کشورهای اسلامی را تقویت می‌کردید در مقابل ملل مسلمان عزتمند بودید. این را مقایسه کنید با وضعیت امروز که چهره‌ای مسئله‌ساز در برابر کشورهای اسلامی پیدا کرده‌اید تا جایی که سایر ملل مسلمان نیز کار شما را تقبیح کرده و دنبال پا درمیانی هستند.

لاریجانی گفت: بدون تردید امروز رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی از این آشفتگی دنیای اسلام بیشترین بهره را می‌برد و ملاحظه می‌کنید که چگونه رژیم صهیونیستی در چنین فضایی انواع ستم‌ها را به مردم مظلوم فلسطین وارد کرده است و به حول و قوه الهی ملت فلسطین با انتفاضه خود پاسخ این گستاخی‌ها را خواهد داد.

درخواست سعودی‌ها از ظریف برای حل و فصل مسائل از طریق مذاکرات چند هفته قبل از اعدام شیخ نمر

وی تصریح کرد: تعجب‌آور تر این است که در همین چند هفته اخیر با وزیر خارجه ما و سفیر ما، مقامات سعودی مذاکره داشتند و درخواست کردند تا از طریق مذاکره مسائل حل و فصل شود، اما از جانب دیگر با این اقدامات غیراخلاقی و ماجراجویانه مواجه می‌شویم که نشانگر آشفتگی در تصمیم‌گیری‌هاست.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم نمودن این اقدامات نسنجیده دولت سعودی از سر دلسوزی برای منافع امت اسلامی، مسئولان این کشور را به راه و رسم حکمرانی در تراز اسلام دعوت می‌کند که تا دیر نشده عقلانیت را در برخورد با سایر کشورهای اسلامی در پیش گیرند تا دچار خشم امت اسلام نشوند.

وی همچنین با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با مردم قم گفت: این دیدار در سالروز قیام ۱۹ دی انجام گرفت و رهبری انقلاب، مردم قم را پیشروان انقلاب خطاب نمودند و به این جهت مدال زرین انقلاب را به سینه مردم قم نصب کردند که فرمایشات ایشان از جهات مختلف دارای اهمیت بود.

لاریجانی ادامه داد: هم از جهت اهمیت انقلاب اسلامی که به دلیل اسلامیت و اهداف بلند آن ماندگاری یافته است و صیانت از این امر، فهم درست و بصیرت و حضور به موقع در صحنه را نیازمند است.

رئیس مجلس افزود: رهبری انقلاب در خصوص انتخابات آینده نکات راهگشایی را بیان فرمودند که همه جریانات سیاسی و رسانه‌ها باید به آن توجه تام نمایند.

وی گفت: مخصوصا نماد مجلس آتی را در شجاعت، استقلال و آزاد بودن آن تعریف کردند که در شرایط فعلی کشور کلید رستگاری ملی خواهد بود. این سه ویژگی هم کارآمدی مجلس را تضمین می‌کند و هم در فضای آشفته بین‌المللی و منطقه‌ای پراهمیت است.

لاریجانی در پایان ابراز امیدواری کرد با رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد برگزاری انتخابات پرشور همراه با نتایج درخشان باشیم.

منبع: مهر
کد مطلب : ۱۲۷۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما