۰
plusresetminus
سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس:

مسئولان نباید میان سرمایه گذاران داخلی و خارجی تفاوتی قائل شوند بلکه باید میان سرمایه گذاری و سرمایه برداری تفاوت قائل شد

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۸
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: در نقطه مقابل سرمایه برداران، با سرمایه گذارانی در استان فارس و شهر شیراز مواجه هستیم که متاسفانه آنگونه که انتظار می رود مورد حمایت قرار نمی گیرند.
به گزارش "حافظ نیوز" سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با اشاره به مبحث سرمایه گذاری در استان فارس گفت: با توجه به ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 از سوی مقام معظم رهبری و تاکید بر استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در توسعه کشور، و با عنایت به محدودیت های مالی و ارزی که گریبانگیر دولت است انتظار می رود مسئولان ارشد اجرایی در استان ها، برای جذب سرمایه گذاری اقدامات ویژه و تحرک بیشتری از خود نشان دهند.
وی در ادامه تصریح کرد: همانطور که مسئولان برای سرمایه گذاران خارجی فرش قرمز پهن می کنند و تلاش می کنند برای آنها حداکثر تسهیلات را فراهم کنند انتظار می رود این استقبال، برای سرمایه گذاران داخلی نیز وجود داشته باشد.
نماینده مردم شیراز در ادامه با اشاره به تفاوت میان سرمایه گذاری و سرمایه برداری گفت: متاسفانه طی سالهای گذشته، در استان فارس بیشتر با پدیده سرمایه برداری مواجه بوده ایم و سرمایه گذاری در استان فارس کمتر به چشم آمده است.
ذوالانوار در تشریح پدیده سرمایه برداری گفت: سرمایه برداری این است که یک فعال اقتصادی یا یک گروه تجاری، به اسم ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری در شیراز یا در دیگر مناطق استان زمینهایی را از دولت و شهرداری تحویل بگیرد و سپس بدون در نظر گرفتن پیوست های فرهنگی و یا ملاحظات شهرسازی و ترافیکی، با پاساژ سازی و پیش فروش واحدهای تجاری آن چندین برابر سرمایه اولیه خود را در عرض چندماه حاصل کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: در نقطه مقابل سرمایه برداران، با سرمایه گذارانی در استان فارس و شهر شیراز مواجه هستیم که متاسفانه آنگونه که انتظار می رود مورد حمایت قرار نمی گیرند و بعضا در پیچ و خم بروکراسی اداری دچار یاس و دلزدگی می شوند.
وی در ادامه گفت: به عنوان مثال، می توان به یک فرد خیر در شهر شیراز اشاره کرد که تا کنون بیش از ده ها مورد اقدام به ساخت واحدهای خدماتی رفاهی کرده که اخیرا مطلع شدیم به دلیل گرفتار شدن در پیچ و خم های اداری و برخی بی مهری ها از سوی برخی مسئولان، در حال انتقال سرمایه خود از شیراز است.
ذوالانوار در ادامه تصریح کرد: مسئولان باید فضایی را فراهم آورند تا سرمایه گذاران واقعی که بعضا بدون انتفاع مالی نیز اقدام به سرمایه گذاری و به عبارت صحیح تر اقدام به وقف می کنند، از این اقدام خیر خود پشیمان نشوند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در انتها افزود: اگر از ظرفیت های بالقوه سرمایه گذاری در سطح استان فارس به درستی بهره گیری شود، شاهد شکوفایی در بخش هایی نظیر گردشگری و صنایع استان خواهیم بود.
کد مطلب : ۱۲۷۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما