۰
plusresetminus
امام جمعه کازرون

بازداشت تفنگداران آمریکایی نشان دهنده قدرت پوشالی آمریکا است

تاریخ انتشارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵
امام‌جمعه کازرون گفت: پیام بازداشت تفنگداران آمریکایی این بود که آمریکا مواظب اقدامات خود در منطقه باشد و این‌که کشورهای منطقه به‌ویژه عربستان سعودی دل به آمریکا نبندند چراکه قابل‌اعتماد نبوده و یک ابرقدرت پوشالی است.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون اظهار داشت: مردم نشان دادند قدردان شهدا هستند و آنان را نعمت و حجت اللهی می‌دانند و قدردانی از آنان شامل مرور زمان نمی‌شود.
وی با اشاره به 27 دی‌ماه سالروز شهادت شهید نواب صفوی و هم‌رزمان وی گفت: این شهدای عزیز در دوران ظلمانی حکومت طاغوت با شهادت خود راه را برای مبارزان روشن کردند.
خطیب جمعه کازرون با اشاره به توقیف دو شناور تفنگداران آمریکایی در خلیج‌فارس و بازداشت 21 ساعته آنان اظهار داشت: این اقدام نشان‌گر اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح آن به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
خرسند اضافه کرد: پیام اقدام دریادلان سپاه این بود که ابرقدرت‌ها برای خود و نوکرانشان ابرقدرت هستند و نه برای ملت ایران که نشان‌دهنده اشراف اطلاعاتی نیروهای سپاه بر آب‌های کشور و هم‌چنین مرزهای زمینی است.
خطیب جمعه کازرون ادامه داد: پیام دیگر به آمریکا این بود که مواظب اقدامات خود در منطقه باشد در عین‌ حال پیغامی نیز برای کشورهای منطقه به‌ویژه عربستان سعودی داشت که دل به آمریکا نبندند چراکه قابل‌اعتماد نبوده و یک ابرقدرت پوشالی است.
خرسند با تشکر از مردم، رزمندگان، جانبازان و خانواده معظم شهدا به‌  خاطر حضور باشکوه در تشییع شهدای گمنام تصریح کرد: شهدا آمدند تا بگویند دچار دنیازدگی، روزمرگی و سیاست‌زدگی نشویم و گرچه از برخی موضع‌گیری‌های نسنجیده که در سطح استان فارس شد گلایه داریم چنان‌که بعد نیز اصلاح هم شد امّا شهدای عزیز وابسته زمان و منطقه خاصی نیستند.
امام‌جمعه کازرون در آخرین بخش از صحبت‌های خود در مورد انتخابات به صحبت‌های مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: معظم‌له علاوه‌ بر 14 نکته‌ای که درباره انتخابات بیان کردند تأکید داشتند که حتی کسانی که نظام را قبول ندارند برای حفظ و اعتبار کشور در انتخابات شرکت کنند.
وی ادامه داد: در دو روز آینده هیئت‌های نظارت صلاحیت نامزدها را اعلام می‌کنند و چنانچه کسی رد صلاحیت یا احراز صلاحیت نشد، باید به قانون تمکین کند چراکه معیار قانون است و باید پی‌گیری مطالبات نیز از راه قانونی باشد.
خرسند خطاب به جریانات سیاسی به‌ویژه مطبوعات تصریح کرد: باید فضا را بر مبنای همدلی و هم‌زبانی سالم نگه دارید اما در این شهرستان خلاف این را می‌بینیم چراکه برخی نوشته‌ها و تیترها کینه‌توزانه و غیرمنصفانه و گویا کینه‌های شخصی در کار است.
کد مطلب : ۱۲۸۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما