۰
plusresetminus

درصورت لغو تحریم ها،روزانه بالای دو میلیون بشکه نفت

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: طبق پیش‌بینی مدیرعامل شرکت نفت در نتیجه لغو تحریم‌ها و افزایش تولید نفت ایران به سهمیه تولید روزانه دو میلیون و صد هزار بشکه نفت خود در اوپک پیش از تحریم‌ها باز خواهد گشت.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از جهان، حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوه‌بنان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به گزارش  بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی از روند و دستاوردهای اجرای برجام در جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون انرژی مجلس گفت: سخنگوی سازمان انرژی اتمی بر تداوم مسیر تولید برق هسته‌ای علاوه بر دستاوردهای اقتصادی برجام برای کشور در نتیجه ورود به مرحله اجرایی آن تاکید کرد.
 
وی از اشاره کمالوندی به مبادله‌ کیک زرد، نحوه تبادل مواد خام، محصول و اطلاعات هسته‌ای و برنامه دولت برای تولید سوخت هسته‌ای سخن گفت و اظهار داشت: سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره نحوه غنی‌سازی اورانیوم در داخل کشور نیز توضیحاتی ارائه داد.
 
امیری خامکانی ارزیابی مدیرعامل شرکت نفت از اجرای برجام را بخش دیگری از جلسه امروز کمیسیون انرژی عنوان کرد و گفت: طبق پیش‌بینی مدیرعامل شرکت نفت در نتیجه لغو تحریم‌ها و افزایش تولید نفت ایران به سهمیه تولید روزانه دو میلیون و صد هزار بشکه نفت خود در اوپک پیش از تحریم‌ها باز خواهد گشت.
 
وی در این باره افزود: مدیرعامل شرکت نفت تاکید داشت که نباید افزایش تولید ایران به معنای ایجاد اختلال در بازار نفت تلقی شود چرا که در نتیجه تحریم‌ها و کاهش سهمیه ایران دیگر کشورها همچون عربستان با افزایش تولید خود کاهش نفت ایران را جبران کردند و اکنون و در نتیجه لغو تحریم‌ها آنها هستند که باید به سهمیه قبلی خود بازگردند.
 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جذب منابع برای صنایع بالادستی نفت توسط مدیرعامل شرکت نفت اشاره کرد و گفت: در این گزارش، تامین منابع برای صنایع بالادستی نفت منوط به اجرای قراردادهای جدید نفتی عنوان شد.
کد مطلب : ۱۲۸۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما