۱
plusresetminus

آقای «ضرغام صادقی»؛ همه ما متهم هستیم اگر...!/ پوزش از مخاطبان شریف «حافظ نیوز»

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۲
جناب آقای دکتر ضرغام صادقی، از شما تقاضامندیم دشمنان خود را در تل آویو و حیفا و واشنگتن جستجو کنید و نه در میان دوستان دیروزتان در سومین حرم اهل بیت(ع)!
دکتر ضرغام صادقی
دکتر ضرغام صادقی
حافظ نیوز/ به قلم مدیرمسئول در برهه حساس کنونی که در حدود یک ماه تا برگزاری دو انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی مانده، بر اساس شکایت دکتر ضرغام صادقی نماینده مردم شریف شیراز در مجلس شورای اسلامی، برخی افراد از جمله مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی "حافظ" در مظان اتهاماتی چون نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی قرار گرفته اند.
حال پس از برگزاری نخستین جلسه بازپرسی از مدیرمسئول این پایگاه خبری تحلیلی و به منظور جلوگیری از انتشار برخی شایعات و شیطنت های سیاسی و رسانه ای، بر آن شدیم که نکاتی را به سمع و نظر مخاطبان شریف این پایگاه خبری تحلیلی و همچنین دکتر ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز برسانیم.

جناب آقای دکتر ضرغام صادقی

1- کسانی که در فضای مجازی، علیه یک نماینده مجلس و بلکه هر انسان و یا شهروند دیگری اقدام به پخش پیام های تخریبی و افترا گونه می نمایند، وابسته به هر جناح و یا جریان سیاسی و غیر سیاسی باشند محکومند و حتی اگر مورد شکایت نیز قرار نگیرند باید روزی در پیشگاه خداوند متعال، پاسخگوی حق الناس و آبرویی که از یک انسان تضییع کرده اند باشند؛ اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که بدانیم و بدانید فرزندان انقلاب در پایگاه خبری تحلیلی "حافظ"، مطالبی را منتشر می کنند که فراتر از لحاظ نمودن مسائل حقوقی، به لحاظ شرعی و اخلاقی نیز حاوی هیچگونه تهمت و افترایی علیه هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی نبوده و ان شاله پس از این نیز چنین خواهد بود. لذا بر اساس کرده خود، اطمینان خاطر داریم این شکایت راه به جایی نخواهد برد و از آن جا که خلاف شرع و قانونی رخ نداده، قطعا از ایراد اتهاماتی چنین مبرا خواهیم بود؛ لیکن بر اساس موازین اخلاقی متقابلا انتظار می رود هواداران آن نماینده شریف مجلس شورای اسلامی از پخش احتمالی پیامهایی در فضای مجازی با این مضمون که (قوه قضائیه عاملان تخریب دکتر ضرغام صادقی را بازداشت کزد) خودداری نمایند، چرا که میان ظن، اتهام و نهایتا اثبات جرم تفاوت های بسیاری وجود دارد و مسلما حق اعاده حیثیت نیز برای افراد مورد شکایت قرار گرفته در هر صورت محفوظ و غیر قابل اغماض خواهد بود.

2- تصور می کنیم حضرتعالی دچار این تصور شده اید که عوامل این پایگاه خبری تحلیلی نقشی محوری در نقد و یا تخریب شما طی ماه ها و سالهای اخیر داشته اند! اگر چنین است اشتباه می کنید! طی یک سال اخیر و به ویژه در سال 1394 تنها دو خبر در ارتباط با شما در این رسانه منتشر شده که از قضا هر دو، در جهت تقویت و تبلیغ مواضع شما بوده لینک و لینک و دانستن این نکته نیز مفید است که عوامل این رسانه اگر نسبت به شما و یا هر شخص و مسئول دیگری موضع انتقادی داشته باشند آن را در همین پایگاه منتشر می کنند و آن را برای انتشار در اختیار دیگر رسانه ها قرار نمی دهند.

3- به دلیل برخی مسائل از جمله ظرفیت های محدود در عرصه نقد، این رسانه طی یک سال اخیر تصمیم گرفت عطای نقد منصفانه برخی اشخاص را به لقای تبعات بعدی اش ببخشد! از این جهت، نقدهای جدی و منصفانه ای که طی چهار سال گذشته بر عملکرد شما وارد بود به هیچ عنوان در این رسانه عنوان نشده و تنها در این مجال، به دلیل تنویر افکار عمومی و دانستن ریشه و علت نگاه نقادانه ما به شما، ناگزیر پس از طی یک دوره سکوت طولانی، به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

-   علت مخالفت شما با اتصال فارس به دریا چیست؟ آیا ظرفیت های فراوانی که ایجاد یک بندر تجاری برای توسعه روزافزون فارس و بلکه کشور به وجود خواهد آورد بر شما پوشیده است؟ آیا این امر ارزش آن را نداشت که از مجمع نمایندگان فارس، صدایی واحد و رسا در این باره به گوش برسد؟ آیا بهتر نبود به جای مخالفت با این طرح، به همراه دیگر نمایندگان فارس با نمایندگان هرمزگان جلساتی را ترتیب می دادید تا آنها را نسبت به فواید اقتصادی، اجتماعی و حتی پیوست های امنیتی این طرح که به تصویب شورای عالی امنیت ملی نیز رسیده توجیه نمایید؟ آیا پرسش درباره فهمیدن علت مخالفت شما با این طرح مهم که حتی در یکی از نطق های خود نیز به آن اشاره کرده اید تخریب است؟

-   در قضیه نصب استانداران در دوره های مختلف به ویژه استاندار پیشین فارس، آیا مردم این استان نباید از نمایندگان خود انتظار داشته باشند تا در تلاشی مشترک، برای تصدی فردی تلاش کنند که آرامش، پیشرفت و تعالی را برای این استان زرخیز به ارمغان آورد؟ تلاشهای موازی و بعضا خنثی کننده در مجمع نمایندگان فارس چه سودی به حال مردم استان داشته است؟ آیا کسانی که در روی کار آمدن افراد ناکارامد موثر بوده اند، در فرصت سوزی ها و یا لطماتی که بر این استان وارد شده سهیم نیستند؟

-   طبق قانون اساسی، وظیفه یک نماینده در مجلس شورای اسلامی قانونگزاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است. از شما می پرسیم که چرا برخی نمایندگان برای چیدمان مدیران و مسئولان در سطوح مختلف، تلاش می کنند؟ آیا این مهره چینی ها در حیطه وظایف یک نماینده تعریف می شود و آیا از دید مردم و بلکه وجدان عمومی، کاری مقبول و صحیح است؟

-   علت مخالفت حضرتعالی با طرح احیای بافت های فرسوده که توسط دو تن از نمایندگان شیراز با همکاری برخی از اعضای شورای شهر شیراز تهیه شده و ناظر به احیای بافت های فرسوده شهر شیراز بود، در صحن علنی مجلس چه بوده است؟

4- گرچه شکایت از کسانی که به زعم شما، حضرتعالی را تخریب کرده اند حق طبیعی و مسلم شماست، اما با خود اندیشیده اید که اگر ما نیز که بدون دلیل و علت خاصی در مظان اتهام قرار گرفته ایم، بخواهیم متقابلا برای اعاده حیثیت و رفع اتهام از خود، از شما شکایت کنیم آنگاه چه اتفاقی خواهد افتاد؟ به وجهه بیرونی این حواشی خود ساخته که تنها رنگ و بوی سیاسی دارد و آنچه که مردم با خود خواهند اندیشید فکر کرده اید؟ آیا مردم نمی گویند فلان رسانه و فلان نماینده مجلس، به جای پرداختن به درد مردم و مشکلات جامعه درگیر حواشی و بازی های سیاسی شده اند؟

5- مطلع شدیم که متاسفانه پای برخی بزرگان و چهره های معتبر و شناخته شده نیز در پرونده شکایت شما باز شده؛ گرچه بازجویی احتمالی از برخی بزرگان در ارتباط با شکایت شما به جایی نخواهد رسید اما آیا با خود اندیشیده اید که کسانی که در مقابل ما و شما و در جبهه معاندان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی قرار دارند، با رصد این تقابل ها چه احساس شور و شعفی خواهند نمود؟

جناب آقای دکتر ضرغام صادقی، از شما تقاضامندیم دشمنان خود را در تل آویو و حیفا و واشنگتن جستجو کنید و نه در میان دوستان دیروزتان در سومین حرم اهل بیت(ع)! اقدام امروز شما قطعا نتیجه مثبتی برای ما، شما و آحاد ملت نخواهد داشت و قطعا تفکر اصولگرایی و جبهه یک پارچه این جریان، از این بابت با صدماتی همراه خواهد شد. و فراموش نکنید اگر در انتخابات آتی، مردم از اصولگرایی و اصولگرایان دلسرد شوند و سپس به دنبال روی کار آمدن کسانی که دلبستگی چندانی به ادامه آرمانهای انقلاب ندارند، نظام اسلامی و جمهوریت نظام مجددا در معرض آسیب فتنه قرار گیرد، آنگاه همه ما مدعیان دفاع از اصول و ارزشها متهم خواهیم بود که چرا با عملکرد خود، مردم را از پایداری بر اصول و ادامه روند انتخاب نامزدهای ارزشی در عرصه انتخابات دلسرد کرده ایم.
علاوه بر این موارد معمولا ایام انتخابات، هنگامه تحکیم وحدت میان جریانهایی است که یک آرمان و خاستگاه مشترک دارند؛ افسوس که با اقداماتی که در جریان است، شیراز اینچنین نیست. مع الاسف، معتقدیم برای جلوگیری از تکرار مجالس ساختارشکنانه ای چون مجلس ششم و به جهت جلوگیری از ورود نااهلان به خانه ملت، اصولگرایان و بلکه کلیه علاقه مندان به تداوم خط امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب(مد ظلله) راهی جز تمسک به ائتلافی فراگیر ندارند و بر این اساس، باور داریم که تمام ظرفیت های رسانه ای جبهه حزب الله در شیراز باید در جهت تبلیغ 4 نامزد نهایی این جریان قرار بگیرد؛ امری که قطعا در آینده نزدیک به وقوع خواهد پیوست.

پوزش از مخاطبان شریف حافظ نیوز

نخست، به دلیل برخی حواشی تحمیل شده، مشغله هایی طی روزهای اخیر برای عوامل این پایگاه خبری تحلیلی به وجود آمد که سبب شد طی این چند روز، نتوانیم به وظیفه اطلاع رسانی خود به صورت مستمر ادامه دهیم؛ لذا از مخاطبان شریف "حافظ نیوز" پوزش می طلبیم و امیدواریم با رفع این حواشی در آینده نزدیک این نقیصه به وجود آمده را جبران نمائیم.
و پوزش بزرگ تر، از دستگاه های محترم قضائی، انتظامی و امنیتی از این بابت که در برهه ای که شهر شیراز در آستانه رویدادهای مهمی چون استقبال از شهدای گمنام و یا برگزاری انتخاباتی حساس و سرنوشت ساز قرار دارد، به دلیل برخی عملکردها، ناچارا بخشی از انرژی و وقت آنها صرف پرداختن به امور بسیار جزئی شده است.


والسلام/
کد مطلب : ۱۲۸۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
محمدطه
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
من از طرفداران دكتر صادقي نيستم اما همانگونه كه شما انتظار داريد در فضاي مجازي عليه شما و سايرين مطلبي به دروغ درج نشود ايشان هم همين انتظار را دارند،
ناگفته نماند كه در چندسال اخير شما و سايرين در جهت تخريب ايشان زحمات زيادي كشيده ايد
قاسم ایزدیان
feedback
Iran, Islamic Republic of
باسلام . اگر انتقادسازنده ومنطقی راجرم میپندارند، اگر اصول آزادی رسانه وحافظ نیوز را باشکایات به خدشه میکشانند بایدتصریح کنیم که حافظ نیوز تنها یک فردنیست وحافظ نیوزیها چون صفوف واحده ومنسجم وپویاترازهمیشه در آستانه دهه مبارک فجرپیروزی،حسب بوظیفه خطیرخود راه نقد رادر راستای رفع مشکلات برگزیده وآنانی که از نقدسازنده شکواییه دارند منصفانه نیست تنها از یک فرد شاکی باشند بلکه با عنایت به ید واحده بودن حافظ نیوزها بایدازهمه شکواییه کنند و بدانند که حافظ نیوز ها متحدانه بهم اتصال قلبی داشته ودرمسیر وظایف رسانه ای خود به نقداصولی ونقادی سازنده براساس آرمان خود تداوم میدهند و شکات بیایند ازهمه حافظ نیوزی ها شاکی باشند نه تنها ازیک فرد و صرفا مدیرفرهیخته این رسانه !! ماهمه باهمیم و با هدف مشترک همبستگی خویش را با مدیریت فرهیخته و تلاشگر حافظ نیوز اعلام و بر مسیر پیشرفت جامعه ازطریق نقد اصولی تاکید داریم وعلیهذا اگر کسانی مخالف برنقادی مایند ازهمه شاکی شوند تا آنگاه طریق حریت وهمبستگی حافظ نیوزی ها مترصد به تصمیم شده و رسالت خطیرخویش رادر اعتراض به شاکیان که تاب انتقاد سازنده وراهگشاندارند وانهند .خبرنگارحافظ نیوز-ایزدیان (سرپرست جامعه خبری ایران آنلاین دراستان فارس)
قاسم ایزدیان
feedback
Iran, Islamic Republic of
۲/ و بیایید بگویید نقد ممنوع ! نه به لسان بل بامستندات و مدارک قانونی . و آنگاه اصحاب رسانه بخود آمده و آنرا به لقایش میبخشند .چه ما همه افتخاربرآن داریم که خادمین نظام مقدسی هستیم که هزاران شهید در راه استقرارش به ملکوت اعلاء بال گشوده و حقیقتی محض میباشدکه بنیانگذاراین نظام الهی ، بزرگمردی ازتبار حضرت رحمت عالمین و پس از آن بزرگمرد خدایی ، خلف پاک آنحضرت بوده که فخرجهان در قرون اخیرمیباشند و ما حافظ نیوزی ها سربازان جان برکف آن رهبر آزاده ای هستیم که اسلام ومسلمین جهان به وجودمبارکشان درغرور ومباهاتند و ایشان حضرت امام خامنه ای مدظله العالی ونایب برحق بزری هستند که درظهور ، جهان را به عدالت سرشارفرموده وانشاءالله انقلاب جهانی اسلام را درسرتاسر جهان فریاد خواهندزد وما فداییان رهبری هستیم که پرچم عزت وقسط را درایران اسلامی و جهان اسلام و درمیان آزادگان عالم برافراشته اند. آری ماییم فداییان رهبری ، جان برکفان آرمانهای مقدس شهیدان ملکوتی وامام بزرگوارشهیدان رضوان الله تعالی علیه و خط سرخ شهادت رادررسالت رسانه یافته ایم که گر برآن لیاقت داشته باشیم به رهروان کوی معرفت وگلگون کفنان عرشی بپیوندیم . وما خادمین رسانه ، خادمین حافظ نیوز و خادم مفتخربه عنوان خبرنگاریم که منطق ما نقد سازنده است و آرزویمان عاقبت بخیری در راهی که برگزیده ایم وما همه مشفقیانیم ومصطفی درحافظ نیوز و اجازت نمیدهیم رسالتمان به بیراهه سوق گیرد که نقد راوانهیم . نقد میکنیم ولی از اهانت وجسارت به احدی از خدمتگذاران بیزاریم چون حافظ نیوزی ها اهل اندیشه و خدمتند ونه جویای نام و بدعت که مارا جز سودای خدمت صادقانه ودر راه اعتلای نام مقدس جمهوری اسلامی ایران درسرنیست و دلسوزانه به نقادی برمی آییم تا هرآنکه نقد سازنده را خرده میداند برمابتازد که ما قلم را به صداقت ورسالت خطیر خبری سوگند داده تا جز راستی ودرستی و خدمتگذاری درمسیراهداف الهی انتقلاب اسلامی و آرمان شهیدان نپوییم که سربازیم کوچک و همه دربرابر تعامل وبرادری دیگران خرد وحقیریم لیک درمقابل قدرت طلبی وزور باعزت واستواری که حضرت امام راحل برمسلمین وماخادمین اسلام عنایت فرموده اند بصف واحده می ایستیم و قانون رابهترین حامی خویش میدانیم که راهمان وهدفمان همان قانون جمهوری اسلامی ایران است .والسلام وهومعکم./م