۰
plusresetminus

نگاهی به چهره های سرشناسی که برای انتخابات خبرگان رهبری احراز صلاحیت نشدند؛ از «صدیقی، آقاتهرانی‌ و طائب تا سیدحسن‌خمینی، بجنوردی و امجد»/ واکنش اینستاگرامی سید حسن خمینی به خبر رد صلاحیتش

تاریخ انتشارسه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۸
چهره‌هایی که به دلیل عدم شرکت در آزمون خبرگان و مسایل دیگر، صلاحیت‌شان توسط اعضای شورای نگهبان احراز نشده به این شرح است.
چهره های سرشناس رد صلاحیت شده در انتخابات خبرگان رهبری
چهره های سرشناس رد صلاحیت شده در انتخابات خبرگان رهبری
به گزارش "حافظ نیوز" در مهلت 30 روزه‌ای که برای بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان تعیین شد برای ارزیابی صلاحیت علمی داوطلبان، آزمون علمی برگزار شد و پذیرفته‌شدگان به آزمون شفاهی دعوت شدند.

شب گذشته کار بررسی صلاحیت خبرگان پایان یافت و  صبح امروز، اسامی رد صلاحیت‌ها و تأییدی ها، از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شد.

اسامی چهره‌های سرشناسی که یا به دلیل عدم شرکت در آزمون خبرگان و یا دلایل دیگر، صلاحیت‌شان توسط اعضای شورای نگهبان رد شد، البته لازم به ذکر است بعضی از اشخاص قبل از اعلام اسامی توسط شورای نگهبان، اعلام کردند از نامزدی در انتخابات خبرگان، انصراف می‌دهند.

آنچه بر اساس شنیده‌ها و اخبار قابل برداشت است، به شرح ذیل است.
 
1 - كاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران - (عدم احراز صلاحیت)

2- سيدحسن خميني، توليت آستان مقدس امام"ره" - (عدم احراز صلاحیت)

3- مرتضي آقاتهراني، عضو هيات علمي موسسه امام خميني"ره"  - (عدم احراز صلاحیت)

4- مجيد انصاري، معاون پارلماني رئيس جمهور - (عدم احراز صلاحیت)

5- مهدي طائب، (مدرس درس خارج حوزه علميه قم) - (عدم احراز صلاحیت)

6- روح‌الله قرهی، استاد اخلاق و خارج فقه مدرسه علمیه امام مهدی(عج) - انصراف از ادامه راه

7- سید رضا تقوی، (قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز تهران) - انصراف از ادامه راه

8- رسول منتجب‌نیا، فعال سیاسی - (عدم احراز صلاحیت)


9- موسوی بجنوردی، (عضو پیشین شورای عالی قضایی - (عدم احراز صلاحیت)

10- محسن غرویان، (مدرس حوزه علمیه) - (عدم احراز صلاحیت)


بر اساس این گزارش، شورای نگهبان اعلام کرد افرادی که صلاحیتشان احراز نشده است 3 روز فرصت دارند در صورت اعتراض، شکایت خود را به شورای نگهبان ارائه کنند.

واکنش اینستاگرامی سید حسن خمینی به خبر رد صلاحیتش

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در پاسخ به مطلبی که فرزندش سیداحمد خمینی در صفحه شخصی خود درباره عدم احراز صلاحیتش درج کرده، نوشت: فقط همین. در یکی دو روز آینده در این باره سخن خواهم گفت.





سیداحمد خمینی فرزند حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از عدم احراز صلاحیت پدرش در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از سوی هیئت نظارت بر انتخابات خبر داد.

شورای نگهبان از حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی و تعداد زیادی از کاندیداهای خبرگان دعوت کرده بود که برای احراز "اجتهاد" در آزمون کتبی شرکت کنند.
سیدحسن خمینی از شرکت در این آزمون خودداری کرد؛ در همان ساعت کانال‌های متعلق به وی عکسی منتشر کردند که نشان می‌داد حجت‌الاسلام حسن خمینی به جای شرکت در آزمون، تشخیص داده در همان شهر قم در کلاس تدریس حضور یابد.

منابع خبری: مشرق - فارس - جهان نیوز

شورای نگهبان برای ادای احترام بیشتر به حجت‌الاسلام حسن خمینی به وی اعلام کرده بود که می‌تواند در آزمون اختصاصی و مجزا از دیگر کاندیداها نیز شرکت کند. وی در این آزمون نیز شرکت نکرده بود.

متن کامل مطلب سیداحمد خمینی به شرح ذیل است:

دیشب دیگر قطعی شد که شورای نگهبان نتوانسته صلاحیت علمی بابا را احراز کند و نتوانستند از شهادت ده‌ها مرجع و عالم و فقیه به اجتهاد پی ببرند.
به نظرم برای همگان علت عدم احراز، احراز شده است.
مخصوصا که برخی دیگر هم بدون امتحان اجتهادشان احراز شده است.
بگذریم؛ قبل از خواب با بابا صحبت کردم از اوضاع سوال نمودم.
یک بیت از حافظ خواند: سر ارادت ما و آستان حضرت دوست که هر چه بر سر ما می‌رود ارادت اوست.

به گزارش جهان، کانال حامیان حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در تلگرام نیز با انتشار عکس مربوط به مطلب فرزند سیدحسن خمینی در اینستاگرام اعلام داشت که حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی احراز صلاحیت نشده است.
کد مطلب : ۱۲۹۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما