۰
plusresetminus
مدیرکل گمرک استان فارس:

140 میلیون دلار صادرات از استان فارس به 54 کشور جهان/ نبود انبار در فرودگاه شیراز مانع از انجام امور گمرکی است

تاریخ انتشارسه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵
مدیرکل گمرک استان فارس گفت: امور گمرکی واردات به دلیل نبود انبار در فرودگاه شهید دستغیب شیراز انجام نمی‌شود.
میزان صادرات از استان فارس
میزان صادرات از استان فارس
به گزارش "حافظ نیوز" سکینه سیاحی بعدازظهر امروز در یک کنفرانس خبری با اشاره به این‌که امور گمرکی صادرات در فرودگاه شهید دستغیب شیراز صورت می‌گیرد، اظهار داشت: گمرک فرودگاه شیراز پس از فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مشهد، سومین گمرک فرودگاهی فعال مسافری و تجاری کشور است که در سه نوبت به‌صورت شبانه‌روزی خدمت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت‌های صادراتی گمرک فارس برای پذیرش کالاهای صادراتی در پساتحریم به‌صورت شبانه‌روزی مهیا شده است تا با آغاز فصل برداشت محصولات باغی و کشاورزی و دیگر تولیدات استراتژیک این استان به خارج از کشور صادر شود.
این مقام مسئول با ارائه آماری از فعالیت‌های 10 ماه گذشته اعلام کرد: در این مدت 139 میلیون و 210 هزار و 197 دلار صادرات از طریق گمرکات استان فارس انجام‌ شده است.
وی یادآور شد: کالاهای صادراتی از گمرکات فارس به 54 کشور جهان از جمله عراق، امارات متحده عربی، کویت، افغانستان، آلمان، ترکمنستان، قطر، موزامبیک، اتریش و پاکستان روانه شده است.
وی افزود: کالاهایی مانند شیره و عصاره شیرین‌بیان، رب گوجه‌فرنگی، محصولات لبنی، دستگاه‌های مبدل حرارتی، سیمان، فرش و سایر کف‌پوش‌های نسجی، مصنوعات چدنی، آهنی، فولادی، لاستیکی، کاشی و سرامیک، سولفات آمونیوم و نیترات آمونیوم بیشترین حجم صادرات این استان را به خود اختصاص داده است.
سیاحی با اشاره به ظرفیت‌سازی‌های گمرک فارس در بخش‌های ترانزیت خارجی و داخلی و ارسال نمونه‌های صادراتی برای بازاریابی با اجرایی شدن سیستم جامع امور گمرکی افزود: گمرک فارس با راه‌اندازی سردخانه نگهداری داروها برای بیماران صعب‌العلاج خارجی که با پروازهای متعدد وارد این استان می‌شوند، امکان کمک و تسریع در ترخیص این‌گونه داروها را فراهم کرده است.  
وی با بیان آن‌که سال 94 برای تجارت و واردات و صادرات سال خوبی نبود، خاطرنشان کرد: در 10 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش صادرات از نظر ارزشی پنج درصد و وزنی نیز 40 درصد کاهش داشته‌ایم.
سیاحی اضافه کرد: در بخش واردات گمرک فارس نیز از نظر ارزشی 59 درصد و وزنی پنج درصد کاهش دیده می‌شود.
وی تصریح کرد: درآمد کل گمرکات استان فارس در 10 ماه گذشته، 278 میلیارد و 561 میلیون ریال اما ارزش اجناس متهم به قاچاق بیش از 958 میلیارد ریال  بوده است.
سیاحی همچنین با اشاره به شعار حرکت به‌سوی دیجیتالی شدن امور گمرکی در سال 2016 میلادی، اعلام کرد: با اجرایی شدن کامل سیستم دیجیتالی در گمرک استان فارس از شنبه هفته آینده، دیگر نیازی به حضور فیزیکی بیشتر سازمان‌های مرتبط با امور گمرکی نخواهد بود.
وی اجرایی شدن سیستم دیجیتالی را زمینه‌ساز کاهش  هزینه‌های گمرک دانست و افزود: با توجه به اینکه از این به بعد از طریق سامانه دیجیتالی مجوزهای گمرکی را صادر می‌کنیم، به‌جز دو سازمان که نیاز به رؤیت کالا دارند، 9 سازمان دیگر از چرخه ما خارج می‌شوند.   
مدیرکل گمرکات فارس با بیان اینکه در 10 ماهه امسال بیش از 2 میلیون و 500 هزار دلار کالا از منطقه ویژه شیراز صادر شده است، یادآوری کرد: انگیزه وجود مناطق ویژه در صادرات است و اگر یک تولیدکننده صددرصد مواد اولیه را از منطقه ویژه اقتصادی خارج کند، حتی یک ریال نیز عوارض پرداخت نمی‌کند.
سیاحی ابراز امیدواری کرد، ساختمان واردات گمرک فرودگاه لار و فرودگاه لامرد با 50 هکتار بارانداز در سال آینده راه‌اندازی شود.
مدیرکل گمرک استان فارس گفت: به دلیل نبود انبار، امور گمرکی واردات در فرودگاه شهید دستغیب شیراز انجام نمی‌شود.
منبع: فارس
کد مطلب : ۱۲۹۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما