حجت الاسلام حسینی امام جمعه گراش در گفتگو با «حافظ نیوز»:

اشراف مدیران استان بر ادارات شهرستانها چندان مناسب نیست/ شهرستان گراش فاقد «توسعه متوازن» است/ اداره آموزش و پرورش گراش به یک بنگاه املاک تبدیل شده است

10 بهمن 1394 ساعت 17:25

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه درشهرستان گراش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما درباره موضوعات گوناگون به سئوالات خبرنگار ما پاسخ داد.


به گزارش "حافظ نیوز" حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه درشهرستان گراش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما درباره موضوعات گوناگون به سئوالات خبرنگار ما پاسخ داد.
وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه شهرستان گراش فاقد توسعه متوازن می باشد، تداوم بازدیدهای خود از ادارات و ارگانهای شهرستان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: استان فارس یکی ازاستانهای پهناور کشور است که بیش از ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد که وسعت و اهمیت این استان، اقتضا می کند مدیران ارشد استانی به صورت دائم بر زیرمجموعه خود اشراف داشته و به آنها سرکشی نمایند که در حال حاضر، این اشراف و سرکشی چندان مناسب نیست.
وی با اشاره به مهدوریت اراضی کشاورزی و تغییر کاربری آنها نیز عنوان نمود: این موضوع به معادله ای پیچیده تبدیل شده و در گذشته باسیاستهای اشتباه و تبعیض آمیز به برخی ازشهروندان  وتحت عناوین غیر ضرور، دهها هکتار زمین واگذار شده که مسئولان وقت باید پاسخگوی این قبیل واگذاریهای ناصواب باشند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان گراش در ادامه، با اشاره به وجود برخی مساجد در فواصل نزدیک به هم در مرکز این شهرستان و کمبود مسجد در مناطق حاشیه ای این شهر گفت: متاسفانه مشابه همین موضوع دراحداث مدارس نیز وجود دارد و جای این پرسش مطرح است که مگر چه تعداد دانش آموز در گراش وجود دارد که درگذشته اراضی ۴ و۲ نبش را با مساحت هکتاری به احداث مدارس تخصیص داده اند ولی امروز بسیاری ازآنها متروکه بوده و یا دراجاره ادارات دیگر شهرستان قرار دارند!
وی دراین زمینه به استقرار دانشگاه آزاد، دانشکده علوم قرآنی ، جهاد کشاورزی و.... درمدارس استیجاری اشاره کرد و گفت : امروز اداره آموزش وپرورش ما بصورت یک بنگاه اجاره گیرنده تبدیل شده است .
امام جمعه گراش در ادامه سخنان خود به موضوع مهم انتخابات نیز اشاره کرد و با توجه به رد صلاحیت برخی نامزدهای عرصه انتخابات، اعتراض از طرق قانونی را حق طبیعی آنها برشمرد و در ادامه ضمن غیر قانونی خواندن عد تمکین برخی رد صلاحیت شدگان از قانون تاکید کرد: همه آحاد ملت به ویژه نامزدهای عرصه انتخابات باید قانون را فصل الخطاب بدانند.
حسینی در ارتباط با مبحث اجتماعی تکدی گری نیز گفت: اسلام ، تکدی گری را امری مذموم شمرده و نیروی انتظامی موظف است باهماهنگی دادگستری وشهرداری، از حضور متکدیان در معابر عمومی که چهره شهرهای ما را نازیبا جلوه می دهند، جلوگیری به عمل آورند.
امام جمعه گراش در بخش دیگری از سخنان خود به مساله برجام اشاره کرد و افزود:اثرات رفع تحریمهای ظالمانه یک مساله کوتاه مدت نبوده و بنابراین برای دیدن اثرات برجام، باید منتظر ماه های آینده باشیم تا بتوانیم به درستی درباره اقدامات دولت اظهار نظر کنیم.
گزارشگر: قاسم ایزدیان
 


کد مطلب: 12958

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/12958/اشراف-مدیران-استان-ادارات-شهرستانها-چندان-مناسب-نیست-شهرستان-گراش-فاقد-توسعه-متوازن-اداره-آموزش-پرورش-یک-بنگاه-املاک-تبدیل-شده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir