القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس:

اگر کسی بخواهد با تخریب، اغواگری و رفتارهای جنجالی کرسی مجلس را به دست آورد توسط مردم طرد خواهد شد

11 بهمن 1394 ساعت 11:22

رییس کل دادگستری استان فارس از قاطعیت و برخورد بدون اغماض با متخلفان انتخاباتی خبر داد.


به گزارش "حافظ نیوز" رییس کل دادگستری استان فارس از قاطعیت و برخورد بدون اغماض با متخلفان انتخاباتی خبر داد و بیان داشت: دستگاه قضایی حافظ و نگهبان اعتماد عمومی در برخورد با تخلفات انتخاباتی است و تاکنون9 پرونده تخلف انتخاباتی در استان تشکیل شده که از این تعداد هفت پرونده تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی است.

علی القاصی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با تأکید براینکه آنچه امروز در فضای مجازی و غیر رسمی و همچنین برخی رسانه های رسمی در خصوص روند بررسی صلاحیت ها منتشر می شود به نفع دشمنان است افزود: همه ما موظفیم در این برهه حساس واقعیت ها را به دور از هرگونه اغراض سیاسی و جناحی به نحوی ارائه دهیم که که باعث افزایش دلگرمی مردم و دوستداران انقلاب گردد.

رئیس شورای قضایی استان فارس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و تأکید بر تدابیر ایشان در ایجاد آرامش و سکون در همه اشخاص و نهاد ها در راستای همگرایی و همدلی خاطر نشان کرد: مسئولان، متولیان، مجریان و ناظران بر انتخابات باید امید و آرامش را با قلم و زبان خود در جامعه ایجاد و از شکل گیری تشویش و نگرانی پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه هر کس بخواهد با تخریب، اغواگری، رفتار های جنجالی و بی تقوایی کرسی نمایندگی مجلس را به دست بیاورد، پیش از هر چیز توسط مردم فهیم، طرد خواهد شد؛ یادآور شد: بسیاری از اقدامات احصا شده در این ایام توسط ستاد های پیشگیری از تخلفات انتخاباتی وصف کیفری دارد و دستگاه قضایی برخورد قانونی را در دستور کار قرار داده است.

وی همچنین بر نظارت بیشتر بر محتوای تولید شده در فضای مجازی تأکید کرد و افزود: سایت هایی که با تولید محتوای مجرمانه اقدام به تبلیغات زودهنگام و یا تخریب چهره ها و یا تضعیف کلیت نظام می کنند با دستور قضایی مسدود می شود.

القاصی بدون اشاره به آمار خاصی در خصوص تخلفات انتخاباتی در مدت مشابه دور قبل اظهار داشت: نظر به ظهور شبکه اجتماعی در فضای مجازی گزارش های واصله حکایت از افزایش تخلفات با شیوه های جدید تبلیغاتی در این دور از انتخابات دارد.

وی در خاتمه یادآور شد دستگاه قضایی علاوه بر به کارگیری اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از تخلفات انتخاباتی، پرونده های جرائم انتخاباتی را خارج از نوبت، بدون اغماض و در چارچوب موازین قانونی رسیدگی خواهد کرد.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان جمعه هفتم اسفند 94 برگزار می شود.


کد مطلب: 12968

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/12968/اگر-کسی-بخواهد-تخریب-اغواگری-رفتارهای-جنجالی-کرسی-مجلس-دست-آورد-توسط-مردم-طرد-خواهد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir