۰
plusresetminus

رمز گشایی از اعطای «نشان فتح» به فرماندهان نیروی دریایی سپاه توسط رهبر انقلاب

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۸
نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس، از هر گونه مواجهه با نیروهای نظامی ایران در هر سطحی، منع شده است.
اعطای نشان فتح به علی فدوی
اعطای نشان فتح به علی فدوی
به گزارش ”حافظ نیوز“ سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چهار تن از فرماندهان این نیرو که در جریان توقیف شناورهای آمریکایی و بازداشت تفنگ‌داران متجاوز آمریکا در محدوده‌ی جزیره‌ی فارسی، اقدام شجاعانه و به‌هنگام کرده بودند، به افتخار دریافت ”نشان فتح” از دست حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا نائل شدند.

رمز گشایی از اعطای «نشان فتح» به فرماندهان نیروی دریایی سپاه توسط رهبر انقلاب

در این باره، طی هفته های اخیر تحلیلها و گمانه زنی های فراوانی منتشر شده است. اما در این میان، آنچه که بیش از هر چیز در این میان حائز اهمیت است، در واقع این نیست که اقدام ایران چه تاثیری بر برجام و یا روابط رو به بهبود ایران و آمریکا خواهد گذاشت بلکه این مساله مهم، زوایایی دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
حجم و نوع سلاح هایی که سربازان آمریکایی در هنگام دستگیری به همراه داشته اند، بیانگر این مطلب بسیار مهم است که آنها، برای رویارویی با هر متجاوزی در دریا از آمادگی بسیار بالایی برخوردار بوده اند و در واقع، کماندوهای نیروی دریایی آمریکا برای مواجه با چنین روزهایی آموزشهای فراوانی دیده اند.
اما به اذعان فرمانده نیروی دریایی سپاه و البته اعتراف جان کری، سربازان آمریکایی در هنگام دستگیری کوچکترین واکنشی از خود نشان نداده اند و این در حالی است که در دیگر آبهای آزاد، همین سربازان و یگان های دریایی در برابر هر متجاوزی با حداکثر خشونت و توان رزمی برخورد می کنند.حال باید پرسید چرا این واحد آموزش دیده نیروی دریایی ایالات متحده، در برابر این دستگیری کوچکترین واکنشی از خود نشان نداد و به راحتی تسلیم شد؟

پاسخ این پرسش این است که نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس، از هر گونه مواجهه با نیروهای نظامی ایران در هر سطحی، منع شده است و اساسا به نظر می رسد تسلیم شدن در صورت در محاصره قرار گرفتن از سوی نیروهای نظامی ایران، یک دستور در نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس محسوب می شود.
چرا که ایالات متحده به خوبی می داند ایران اسلامی در حال حاضر، سرمایه گذاری بسیار ویژه ای برای تامین امنیت و اقتدار خود در خلیج فارس انجام داده و با توجه به حجم بسیار بالای موشک های کروز زمین به دریا که در سواحل خلیج فارس آماده شلیک هستند و همچنین قایق های تندرو و شناورهای زیرسطحی آماده رزم، ایران آماده ورود آنی به هرگونه رزم و پاسخ به هر گونه تخاصم صورت گرفته می باشد. لذا در شرایطی که آمریکا باب گفتمان منطقی را در هر صورت، با طرف ایرانی فراهم می بیند از هر گونه رویارویی نظامی در خلیج فارس حذر می کند.
بنابراین این مساله، بیش از هر چیز اثبات کننده اقتدار نظامی نیروهای عمل کننده ایرانی در پهنه آبهایی است که آمریکا، طی سالهای گذشته با تلاش فراوان و به مدد انبوه رزم ناوهایش سعی کرده هیمنه خود را در آن، به رخ دیگر کشورها بکشد و البته چه بسیار کشورهایی که این هیمنه را از سر ناچاری و استیصال پذیرفته اند!

نویسنده: هادی صفایی
 
 
کد مطلب : ۱۲۹۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما