۰
plusresetminus
امام‌جمعه کازرون

بدبین کردن مردم نسبت به کارآیی نظام از بزرگ‌ترین منکرات است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۷
امام‌جمعه کازرون گفت: ایجاد ناامیدی و بدبینی مردم نسبت به کارآیی نظام و انقلاب اسلامی توسط مدیران و مسئولان از بزرگ‌ترین منکرات است
به گزارش  حافظ نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس: حجت‌الاسلام محمد خرسند عصر دیروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با موضوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تشکیل گردیده بود با گرامی‌داشت فرارسیدن دهه پرفروغ فجر به اهمیت دو فریضه واجب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر پرداخت و اظهار داشت: فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از میان واجبات دیگر ازجمله نماز و روزه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی گفت: هر کاری که رضای خدا را در پی داشته باشد معروف و آنچه که خشم و غضب خداوند را باعث شود منکر گویند، بنابراین باید در زندگی روزمره آنچه را که مورد پسند خداوند است انجام دهیم و از منکرات که تعریف گسترده‌ای دارد پرهیز کنیم.
امام‌جمعه کازرون به تعریف گسترده مقوله منکر در جامعه پرداخت و تصریح کرد: امروزه زمانی صحبت از منکرات به میان می‌آید فقط بدپوششی در اذهان شکل می‌گیرد در صورتی‌ که بدتر از آن‌ نیز در جامعه وجود دارد که منکر به‌حساب می‌آید.
خرسند، تعامل و برخورد بد مسئولان با مردم، ایجاد بدبینی از کارآیی نظام، تجمل‌گرایی، دادن وعده‌های توخالی، کلنگ‌زنی بدون پشتوانه و حتی نقض عهد و پیمان را در زمره منکرات برشمرد و افزود: بسیاری از معضلات اجتماعی کشورمان نحوه تعامل و برخورد مسئولان با مردم را شامل می‌شود که در این زمینه باید مراقب رفتار و نحوه برخوردمان باشیم.
وی متذکر شد: عبادت فقط در بسیار نماز خواندن و روزه گرفتن نیست بلکه صداقت گفتار و امانت‌داری را نیز شامل می‌شود بنابراین باید از مسئولیتی که در اختیارمان به امانت است درست مواظبت کنیم. ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر نباید فقط به منکرات کوچه و خیابان بپردازد چراکه این مقوله دایره‌ای وسیع و گسترده دارد و مسئولان ادارات و نهادها باید خودشان را به نحوی آمر به معروف و ناهی از منکر بدانند.
خرسند از مسئولان این شهرستان خواست از کارهایی که موجب نارضایتی مردم است پرهیز کنند و با روی گشاده با ولی‌نعمتان انقلاب، محرومان و ضعیفان جامعه برخوردی مناسب داشته باشند.
وی همچنین به انتخابات مهم پیش‌رو اشاره کرد و اذعان داشت: انتخابات از جمله معروفات انقلاب است و موجب تقویت نظام می‌شود و بنابه فرموده امام راحل حفاظت نظام از حفظ نماز و حج مهم‌تر است.
امام‌جمعه کازرون گفت: برخی داوطلبان رد صلاحیت شده که در دو مرحله توسط شورای نگهبان مورد بررسی قرار می‌گیرند چنانچه بتوانند دلیل و شواهدی بیاورند می‌توانند به جرگه انتخابات برگردند و در غیر این صورت نباید سازوکار انتخابات را زیر سؤال ببرند. وی همچنین از مسئولان این شهرستان خواست عملکرد و خدمات صورت گرفته را فارغ از هرگونه تنگ‌نظری و سیاه‌نمایی به مردم بازگو کنند.
خرسند در ادامه دهه‌فجر را شناسنامه انقلاب و هویت نظام بیان برشمرد و اظهار داشت: بزرگ‌ترین عید ملی ما 22 بهمن است که هرساله مردم آن را باشکوه‌تر از سال‌های پیش برگزار می‌کنند که در این راستا مسئولان باید مراقب باشند که از مردم عقب نمانند.
امام‌جمعه کازرون برای آن دسته از افرادی که در پی تطهیر چهره زشت و پلید رژیم پهلوی هستند اظهار تأسف کرد و گفت: این دسته از افراد چگونه می‌توانند چهره نظام سراسر فاسدی که غوطه در انواع فساد اخلاقی و مالی بود را با نظام جمهوری اسلامی قیاس کنند و طوری به نسل جوان وانمود کنند که وضع درگذشته گل ‌وبلبل بود.
کد مطلب : ۱۲۹۹۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما