۰
plusresetminus

کلنگ‌زنی سایت اسکان پرسیما و بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷
به مناسبت دهه مبارک فجر و با حضور استاندار فارس، عملیات کلنگ‌زنی سایت اسکان پرسیما و بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی سر افزر قیروکارزین انجام شد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از فارس  از قیروکارزین، بعد از ظهر امروز به مناسبت دهه مبارک فجر و با حضور استاندار فارس، مسئولان استانی و مسئولان محلی قیروکارزین عملیات کلنگ‌زنی سایت اسکان پرسیما و بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی سر افزر این شهرستان انجام شد.
سایت اسکان پرسیما به مساحت 5 هکتار در بخش افزر قیروکارزین و در فاصله 40 کیلومتری مرکز این شهرستان و در 210 کیلومتری مرکز استان فارس قرار دارد.
این سایت برای اسکان 170 خانوار عشایری کوچنده از تیره‌غجه بیگلو طایفه عمله از ایل قشقایی است.
برای تأمین آب شرب این سایت نیز یک حلقه چاه به عمق 250 متر در محل تنگ شیروان حفر و تجهیز شده و همچنین اقداماتی شامل احداث موتورخانه، احداث منبع ذخیره آب 100 مترمکعبی، خط انتقال آب به طول سه کیلومتر، احداث خط انتقال برق فشار متوسط به طول 2 هزار و 250 متر و احداث راه دسترسی به طول دو کیلومتر انجام‌شده که اجرای این پروژه در مجموع 4 هزار و 111 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
استاندار فارس پس‌ از این مراسم با حضور در جشنواره عشایری پرسیما در سخنانی اظهار داشت: عشایر همیشه به خوش‌نامی و سلحشوری و شجاعت و صداقت مشهور بوده‌اند و باید به خود ببالند که تمام خصوصیات یک انسان شریف را در خود دارند.
محمدعلی افشانی با بیان این‌که سرگذشت عشایر با دفاع از استقلال کشور و خدمت به میهن گره‌خورده است افزود: عشایر در ابتدای جنگ تحمیلی با لباس و سلاح خود به مقابله با ارتش تا بن دندان مسلح شتافتند و امروز آنان به گردن مسئولان حق دارند و وظیفه ما خدمت به این قشر عزیز و زحمت‌کش کشور است.
این مقام مسئول تصریح کرد: امروز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت اسکان داوطلبانه و سازمان‌یافته عشایر بوده که در این راستا فراهم آوردن فرصت آموزش برای دانش‌آموزان باهوش و استعداد این قشر از ضروریات است.
افشانی بابیان این‌که برنامه‌ریزی برای خدمات‌رسانی به جامعه عشایری از اولویت‌های ما در این استان است بیان داشت: از نظر اشتغال عشایر همیشه خودکفا بوده‌اند و امروز باید با دام‌پروری سازمان‌یافته و همچنین با تولید صنایع‌دستی توسط زنان و دختران هنرمند این قشر و با بهره‌گیری از آموزش و علم و ارتباطات روز همچنان در مسیر تولید قدم بردارید.
استاندار فارس گفت: امروز عشایر برای توسعه کار خود و بهره‌وری بیشتر می‌توانند با تشکیل تعاونی‌ها از تسهیلات با بهره سه تا چهار درصدی استفاده کنند.
وی اضافه کرد: باید با خدمت‌رسانی به این قشر از کوچ عشایر از طبیعت و محل زندگی خود و مهاجرت و حاشیه‌نشینی در شهرها جلوگیری کرد و این قشر باید بااقتدار و عزت همچنان به‌عنوان یک قشر مولد و پویا در اقتصاد جامعه مطرح باشد.
افشانی با اشاره به برخی مسائل و مشکلات بیان داشت: بحث استفاده از آب سد سلمان فارسی قیروکارزین برای شرب و کشاورزی با رعایت مسائل فنی پیگیری می‌شود ضمن این‌که آبخیزداری به‌عنوان یکی از اولویت‌ها در این استان و همچنین با توجه به استعداد خوب منطقه پرسیما در این بخش دنبال خواهد شد.
استاندار فارس ادامه داد: در زمینه پروژه راه آغار – هنگام - عسلویه نیز امیدواریم پس از توافقات هسته‌ای صورت گرفته و با گشایشی که ازنظر اعتباری برای کشور حاصل خواهد شد این پروژه را بتوانیم فعال کنیم.
به گزارش فارس، استاندار فارس در این سفر با عشایر منطقه پرسیما دیدار و از جشنواره عشایری و همچنین نمایشگاه ترویج انرژی‌های نو در عشایر و تولیدات عشایری بازدید کرد.
کد مطلب : ۱۳۰۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما