۰
plusresetminus

نشست سه جانبه وزیران نفت ایران، ونزوئلا و عراق امروز در تهران/زنگنه: از سهم خود در بازار صرفنظر نمی کنیم

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۳
وزیر نفت با بیان اینکه جلسه سه جانبه با وزیران نفت عراق و ونزوئلا چهارشنبه در تهران برگزار می شود، تاکید کرد که ایران از سهم خود در بازار چشم پوشی نمی کند.
به گزارش "حافظ نیوز" بیژن زنگنه بعدازظهر سه شنبه در حاشیه دیدار با کاخا کالادزه، معاون نخست وزیر و وزیر انرژی گرجستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نتایج گفت وگوهای چهارجانبه امروز در قطر با حضور علی النعیمی وزیر نفت عربستان، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه، محمدبن صالح الساده وزیر صنعت و انرژی قطر و الوجیو دل پینو وزیر نفت ونزوئلا در دوحه، افزود: آن طور که در خبرها آمده است و هنوز از نتایج قطعی آن اطلاعی ندارم، در این نشست درباره تثبیت سقف تولید صحبت شده است؛ این موضوع جای بحث و بررسی دارد و باید دید آنها چه منظوری دارند.
وی با بیان اینکه همسو با این موضوع قرار است فردا عادل عبدالمهدی وزیر نفت عراق و دل پینو برای برگزاری جلسه ای سه جانبه به تهران بیایند، اظهار کرد: آنچه مهم است این که نخست، بازار نفت هم اکنون با مازاد عرضه روبروست و دوم اینکه ایران از سهم خود صرفنظر نمی کند.
به گزارش ایرنا، نشست چهارجانبه وزیران نفت عربستان، روسیه، قطر و ونزوئلا صبح امروز در دوحه برگزار و مساله کاهش تولید و قیمت نفت در بازارهای جهانی بررسی شد.
خبرگزاری فرانسه در این رابطه به نقل از وزیر نفت قطر از توافق با همتایان عربستانی، ونزوئلایی و روس درباره کاهش تولید نفت خام خبر داد.
محمدصالح الساده وزیر نفت قطر گفت که وزیران نفت عربستان، قطر، روسیه و ونزوئلا در نشستی مشترک که امروز در دوحه برگزار شد، توافق کردند که در صورت موافقت دیگر تولیدکنندگان مهم نفت خام، میزان تولید این کالای مهم راهبردی در سطح ماه ژانویه (دی/بهمن) باقی بماند.
منبع خبر: وزارت نفت
کد مطلب : ۱۳۱۴۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما