۰
plusresetminus

بزرگترین بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی کشور در شیراز افتتاح شد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
بزرگترین بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی کشور به نام حضرت امیرالمومنین (ع) در شیراز روز سه شنبه با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.
       

به گزارش "حافظ نیوز" وزیر بهداشت در این برنامه، ابتدا بر مزار بانوی نیک اندیش 'نزاکت امتیاز'، در جوار بیمارستان حضور یافت و با قرائت فاتحه، یاد این بانوی نیک اندیش را گرامی داشت.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در آیین گشایش این بیمارستان، بانو 'امتیاز' را یک قهرمان خطاب کرد و گفت: چراغی که آن مرحومه روشن کرد، در تاریخ شیراز روشن و ماندگار است.
وی سخت ترین فرایند درمان بیماران را درمان بیماران سوختگی برشمرد و افزود: سخت ترین کاری که پزشک و پرستار انجام می دهند، برای بیماران مبتلا به سوختگی است.
دکتر هاشمی با تقدیر از خدمات و تلاشهای دکتر ایمانیه ، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همکاران دانشگاه بیان داشت : اگر جایی در حوزه سلامت طرحی به بار می نشیند نتیجه زحمات این عزیزان است .
***سرمایه گذاری در شیراز، سرمایه گذاری برای جنوب کشور است
استاندار فارس هم در این آیین، گفت: سرمایه گذاری در شیراز، سرمایه گذاری برای جنوب کشور است، چرا که تمامی مناطق جنوب کشور، نیازمند خدمات سلامت هستند.
سید محمدعلی افشانی با اشاره به تلاش های بسیاری که برای اتمام این پروژه صورت گرفت، از همه دست اندرکاران و به ویژه نیکوکار پروژه، تقدیر کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این آیین، از نیت نیک اندیشانه 'بانو 'امتیاز' که امروز، با بهره برداری از این بیمارستان تحقق یافت، تقدیر کرد.
دکتر محمدهادی ایمانیه این پروژه را بهترین پروژه سوانح سوختگی و ترمیمی در کشور خواند.
در این برنامه، لوح تقدیری با حضور وزیر بهداشت، استاندار فارس و رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خانواده مرحومه امتیاز اهدا شد.
بزرگترین و مجهزترین مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی کشور به نام مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین (ع) شیراز با 130تخت، مساحت 60هزار مترمربع و زیربنای 30هزار مترمربع افتتاح شد.
این مرکز آموزشی درمانی، با همکاری نیکوکار عرصه سلامت، بانو 'نزاکت امتیاز' به نیابت از پدر مرحومش ' علی محمد امتیاز'، به بهره برداری رسید .
خاکجای بانو امتیاز در ورودی این بیمارستان، قرار دارد و دو مجسمه نیز به یاد این بانوی بزرگوار و پدرش، در ورودی بیمارستان، نصب شده است.
تا کنون مبلغی به ارزش 700 میلیارد ریال هزینه صرف ساخت این مرکز آموزشی درمانی شده است که حدود نیمی از آن را نیکوکار این پروژه اهدا کرده است.
بخش های درمانی این مرکز که از مجهزترین مراکز سوختگی و ترمیمی در خاورمیانه است، شامل هشت بخش اتفاقات، جراحی پلاستیک، آی سی یو سوختگی، درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی، بخش بستری عفونی (زنان و مردان)، بخش بستری کودکان، بخش بستری گرافت، بخش بستری غیرعفونی است.
قسمت های پاراکلینیک، فیزیوتراپی، رادیولوژی (سونو و ماموگرافی) مدارک پزشکی، هیدروتراپی، بانک پوست، واحدهای CSSD و لاندری، واحدهای اداری و آموزشی و تربیت بدنی هم شامل سالن ایروبیک و سالن ورزشی در این بیمارستان، تعبیه شده است.
کلنگ ساخت این بیمارستان، در سال 1382 به زمین زده شد و در سال 1384 به صورت رسمی، ساخت آن آغاز شد و با حضور وزیر بهداشت، دکتر هاشمی، وارد چرخه خدمت رسانی به مردم گردید.
در ساخت این بیمارستان، استانداردهای روز، مانند ایجاد راهروهای مشاهده اختصاصی برای همراهان بیمار برای کنترل عفونت، به کارگیری سیستم کنترل هوشمند روشنایی برای کنترل عفونت، ایجاد توالت های بدون پایه برای کنترل عفونت، استفاده از سرامیک های آنتی باکتریال، نصب شیرهای چشمی (اپتیک)، ایجاد سیستم فاضلاب جدید و دریافت آب برای فضای سبز، استفاده از سیستم جدید فاضلاب و تغییر لوله ها از گالوانیزه به پنج لایه در راستای افزایش عمر لوله ها، ایجاد رختکن مرکزی، ایجاد آسانسورهای استریل برای انتقال بیماران، ایجاد آسانسورهای استریل برای انتقال ملزومات از اتاق عمل به بخش ها و ایجاد اتاق عمل های تفکیکی سوختگی و پلاستیک، در نظر گرفته شده است.
بیمارستان مجهز به یک بانک پوست بوده و از دیگر ویژگی های آن می توان به ساخت فضای کاملاً متناسب و منحصر به فرد برای موتورخانه، ساخت مرکز تحقیقات پوست، انتخاب و رنگ بندی متناسب بخش ها، وجود رینگ آتش نشانی در اطراف ساختمان و جدا بودن مسیرهای ورودی بیمارستان و بخش ها اشاره کرد.
کد مطلب : ۱۳۱۴۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما