۰
plusresetminus

انفجار در پایتخت ترکیه با 28کشته و 61 مجروح/ وعده اردوغان برای پاسخ به انفجار تروریستی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۲
انفجار یک خودروی بمب گذاری شده نزدیک ماشین‌های نظامی در پایتخت ترکیه ۲۸ کشته و ۶۱ زخمی برجای گذاشت. معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد؛ شمار قربانیان انفجار شامگاه چهارشنبه در پایتخت این کشور به ۲۸ کشته و ۶۱ زخمی رسیده است.
انفجار در پایتخت ترکیه با 28کشته و 61 مجروح/ وعده اردوغان برای پاسخ به انفجار تروریستی
به گزارش "حافظ نیوز" دقایقی بعد از انفجار ، پلیس خیابانهای منتهی به محل حادثه را بست و بالگردهای نیروهای امنیتی از طریق هوا اقدام به پروازهای تجسسی کردند.
 
 
به گزارش آسوشیتدپرس انفجار در ساعات شلوغ عصرگاهی در مرکز آنکارا در منطقه‌ای نزدیک مقرهای نظامی و پارلمان ترکیه روی داد. در این انفجار اتوبوس های حامل پرسنل نظامی ترکیه که در ترافیک بودند هدف قرار گرفتند. در پی این انفجار ارتش ترکیه این اقدام را محکوم کرد.
 
کارشناسان ترکیه می گویند، تروریستها با انفجار خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی مقر ستاد فرماندهی ارتش، فرماندهی نیروی هوایی و دریایی و مجلس ملی ترکیه، قلب دولت را هدف گرفتند.

مهمت کلیجدار فرماندار آنکارا گفت که عوامل حاضر در صحنه انفجار را ناشی از یک خودروی بمب گذاری شده می‌دانند.خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه(pkk) مسوول این انفجار هستند.  البته تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار تروریستی را بر عهده نگرفته است.

رئیس جمهور ترکیه وعده داد که به انفجار تروریستی آنکارا واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه وعده داد که به انفجار تروریستی شدید آنکارا پایتخت این کشور واکنش نشان دهد.
 
احمد داوود اغلو، نخست وزیر ترکیه که قرار بود برای شرکت در نشست اتحادیه اروپا درباره بحران پناهجویان عازم بروکسل، پایتخت بلژیک شود، ضمن لغو این مسافرت گفت: ما در حال بررسی جزئیات این انفجار هستیم.
 
انفجار امروز در آنکارا در حالی روی داده که دولت ترکیه با چالش سختی روبروست. روند شکننده صلح با کردها تابستان امسال از هم پاشید و نیروهای امنیتی ترکیه از آن زمان وارد جنگی گسترده علیه نیروهای پ.ک.ک در جنوب شرق این کشور شده‌اند. همین اقدام باعث وقوع حکومت نظامی در مناطق کردنشین ترکیه و بی‌خانمانی هزاران تن شده است.
 
جنگ سوریه به مرزهای جنوبی ترکیه رسیده است و حملات هوایی اخیر روسیه و نیروهای سوریه باعث شده تا ده‌ها هزار تن از آوارگان سوری به سوی مرزهای ترکیه بیایند. ترکیه نگذاشته تا آن‌ها وارد خاک کشورش شوند اما کمک‌های خود را برای آوارگان سوری در آن سوی مرز فرستاده است.
منبع خبر:الف
کد مطلب : ۱۳۱۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما