۰
plusresetminus
اعلام نتایج غیررسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس و کشور

۶۰ درصد منتخبان مجلس دهم اصولگرا هستند/ راهیابی «رجبی و پارسایی و رضایی» از حوزه شیراز به مجلس؛ «قادری و اکبری» به دور دوم رفتند/ نمایندگان شهرستانهای فارس مشخص شدند

تاریخ انتشارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳
با شمارش آرای بیش از 40 هزار صندوق اخذ رای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، آمار غیررسمی و ابتدایی راه یافتگان به خانه ملت در حال انتشار است.
مجلس شورای اسلامی
مجلس شورای اسلامی
به گزارش "حافظ نیوز" با شمارش آرای بیش از 40 هزار صندوق اخذ رای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، آمار غیررسمی و  ابتدایی راه یافتگان به خانه ملت در حال انتشار است.
بر اساس آخرین آمار دریافتی از نتایج شمارش آراء دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابی سراسر کشور، تا کنون قریب 60 درصد راه‌یافتگان قطعی به پارلمان اصولگرا هستند.
همچنین حدود 30 درصد منتخبان اصلاح‌طلب و اعتدالی و بقیه نیز مستقل هستند که گرایش اکثر آنها به سمت اصولگرایان است.
در این بین، نتایج غیر رسمی شمارش آرا در استان فارس نیز به شرح زیر می باشد:

رجبی و پارسایی و رضایی از حوزه شیراز به مجلس راه یافتند/ قادری رضایی نجابت و اکبری به دور دوم رفتند/ حذف ذوالانوار، دستغیب و صادقی
رئيس ستاد انتخابات استان فارس شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: از مجموع ۶۰۳ هزار و ۱۳۵ راي ماخوذه،
بهرام پارسايي با ۱۹۸ هزار و ۵۱۷ راي و
فرج الله رجبي با ۱۷۱ هزار و ۵۲۹
مسعود رضايي با ۱۴۱ هزار و ۸۰۴ راي به طور مستقيم وارد مجلس شدند.
هادي پژوهش جهرمي ادامه داد:
علي اكبري با ۱۳۲ هزار و ۴۵۵ راي،
جعفر قادري با ۱۱۱ هزار و ۲۹۰ راي راهي مرحله دوم انتخابات شدند.
وي ادامه داد:
حسين نجابت با ۸۵ هزار و ۸۴۶ راي
فريدون عباسي با ۸۵ هزار و ۳۰۷ راي،
احمد رضا دستغيب با ۸۲ هزار و ۴۱۱ راي،
ابراهيم عزيزي با ۷۵ هزار و ۷۲۹ راي،
محمدي كشكولي با ۶۹ هزار و ۲۹۹ راي،
حسين ذوالانوار با ۵۰ هزار و ۶۴۴ راي،
شاهين محمد صادقي با ۴۹ هزار و ۵۶۶ راي،
معصومه زارع با ۴۰ هزار و ۵۹۵ راي،
مسعود زارعي با ۲۵ هزار و ۸۷۰ راي
و ضرغام صادقي با ۲۳ هزار و ۹۹ راي در ادامه ليست قرار دارند.
 رئيس ستاد انتخابات استان فارس تصريح كرد: علاالدين كراماتي ۲۱ هزار و ۴۸۳ راي، علي احمدي ۲۰ هزار و ۸۸ راي، كورش زارع ۱۹ هزار و ۶۴۵ راي، علي دهقان فارسي ۱۴ هزار و ۹۶۰ راي و جوانشير كدخداپور نيز ۱۱ هزار و ۷۲۳ راي كسب كردند.
پژوهش تاكيد كرد: مشاركت واجدين شرايط راي دادن در شهرستان شيراز نيز ۵۰ درصد بوده است.
 

سید علاءالدین خادم نماینده مردم سپیدان شد
صالح مشتاقی فرماندار شهرستان سپیدان اعلام کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان سپیدان، سید علاالدین خادم به عنوان نفر اول از این حوزه انتخابیه به مجلس شورای اسلامی راه یافت. گفته می شود وی بیش از 38 هزار رای کسب کرده است.

انتخابات در نیریز و استهبان به دور دوم کشید
فرماندار استهبان در این رابطه گفت: پس از اتمام شمارش آرا در شهرستانهای استهبان و نی ریز به دلیل اختلاف بسیار کم دو کاندیدا انتخابات به دور دوم کشید.
وی ادامه داد: بر این اساس فرهاد طهماسبی و اصغر مسعودی در دور دوم بار دیگر به رقابت با یکدیگر می پردازند.
به گفته فرماندار استهبان اختلاف آرای این دو کاندیدا کمتر از دو هزار رای بوده است. طبق آخرین آمار اصغر مسعودی با حدود ۱۸ هزار رای و طهماسبی با حدود ۱۶ هزار رای در دور دوم رقابت خواهند کرد

افضلی نماینده مردم آباده شد
صادق کریمی صبح امروز در یک نشست خبری از انتخاب سید حسین افضلی با کسب 20 هزار و 883 رأی به‌عنوان نماینده و منتخب مردم این شهرستان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.
وی با اشاره به تأیید صلاحیت 16 کاندیدا در حوزه انتخابیه اقلید به انصراف هفت نامزد از شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه اشاره کرد و عنوان داشت: سید حسین افضلی به‌عنوان نماینده مردم اقلید در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توانست یک‌هزار و 66 رأی بخش حسن‌آباد، یک‌هزار و 364 رأی بخش سده و 18 هزار و 353 رأی بخش مرکزی این شهرستان را جذب و به خود اختصاص دهد.

«محمد رضا رضایی کوچی» نماینده شهرستان جهرم شد
معاون استاندار و فرماندار شهرستان جهرم گفت: «محمد رضا رضایی کوچی» نماینده مردم این شهرستان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.
گفت: از مجموع ۱۱۱ هزار و ۱۱۶ رای ماخوذه در شهرستان جهرم محمد رضا رضایی کوچی با ۵۳ هزار و ۸۸۲ رای به عنوان منتخب مردم شهرستان جهرم معرفی شد.
وی یادآور شد: در این شهرستان ۱۴ نفر به عنوان کاندیدای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند که پس از انصراف ۶ نفر رقابت میان ۸ کاندیدا انجام شد.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان جهرم تاکید کرد: خوشبختانه بار دیگر شاهد حضور مردم شهرستان جهرم در یک حماسه انقلابی دیگر بودیم که در این میان ۷۲.۵ درصد از واجدین شرایط رای در انتخابات روز گذشته شرکت کردند.

نمایندگان لار، فیروزآباد و آباده مشخص شدند
پس ازشمارش آراء در سه حوزه انتخابیه، لار، خنج و گراش، فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین و آباده، بوانات و خرمبید، به ترتیب آقایان جمشید جعفرپور، کورش کرمپور و رحیم زارع حائز رای اکثریت شدند و به عنوان این سه حوزه انتخابیه راهی بهارستان شدند.

 در داراب و زرین دشت محمدجواد عسگری و رضا انصاری به دور دوم رفتند. در شهرستان سروستان و کربال داریوش اسماعیلی به مجلس راه یافت. در حوزه انتخابیه فسا نیز محمدجواد جمالی حائز بیشترین رای شد و راهی بهارستان شد. در شهرستان کازرون حسین رضازاده حائز بیشترین رای شده و به بهارستان راه یافتند.
در حوزه انتخابیه و لامرد و مهر نیز محسن علوی(پسر وزیر اطلاعات) به خانه ملت راه یافت. در حوزه انتخابیه مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان محمد مهدی برومندی بار دیگر نماینده مجلس شد و در حوزه انتخابیه ممسنی (نورآباد) مسعود گودرزی و عبدالرضا رستمی به دور دوم راه یافتند.

 منابع خبری: فارس - مهر - شیرازه
کد مطلب : ۱۳۲۶۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
سرو
feedback
Iran, Islamic Republic of
در حالیکه با رای قاطع 30نفر اول تهران و 4 نفر اول شیراز همگی اصلاح طلب هستند نشان از پیروزی اصلاحات می باشد و تیتر شما تعجب برانگیز است.