۰
plusresetminus
متن و حاشیه یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر شیراز؛

حقنگر: «جلسات هم اندیشی میان اعضای شوراهای کلانشهرها برگزار شود/ چشمه جویم شیراز مورد تعرض زمینخواران قرار گرفته است»/ مختاری: «انتصابات جدید شهرداری به منظور جلوگیری از فرسایش مدیریتی است»/ هاجری: «شورا و شهرداری روحیه امید را به مردم بازگردانند»

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۳
یکصد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اعضا برگزار گردید.
شورای شهر شیراز
شورای شهر شیراز
به گزارش "حافظ نیوز" یکصد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اعضا برگزار گردید.

هاجری: «شورا و شهرداری روحیه امید را به مردم بازگرداند»
محمدرضا هاجری عضو و رویس کمسیون فرهنگی شورای شهر در این جلسه طی سخنانی باتشکر از حضور مردم در انتخابات گفت: خلق حماسه حضور و نمایش واقعی مردم سالاری دینی در انتخابات جمعه 7 اسفند 94  آنچنان اقتدار و عظمت سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی را ارتقاء بخشید که با معیارهای مادی قابل سنجش نیست.
وی در ادامه گفت: ضمن تبریک به مردم و تمامی نامزدها و راه یافتگان به عرصه خدمت در مجلس ، لازم است قدر فرصتی را که بدست آورده اند را دانسته و آنرا صرف کارهایی کنند که برای آن از مردم رأی اعتماد و اطمینان گرفته اند و بدانند که پیروز واقعی نظام و مردمند.
این عضو شورا در ادامه از زحمات و تلاشهای شبانه روزی تمامی کسانی که در حوزه شورا و شهرداری در تهیه ، تنظیم و تصویب بودجه 3 هزار میلیاردی تومانی شهرداری شیراز بر اساس سال 95 نقش آفرینی کردند ، تقدیر و تشکر کرد و گفت: امید دارم با تحقق بودجه در سال 95 علی رغم وضعیت نامطلوب رکود در شهر و وعده های عبث و بی سرانجام، شورا و شهرداری بعنوان پارلمان محلی بتواند روحیه امید به عمران و آبادی در شهر را به مردم خوب و با صفای شهرمان بازگرداند.
هاجری همچنین افزود: از شهرداری بابت تشکیل کارگروه ستاد تسهیلات نوروزی و برگزاری چندید جلسه هماهنگی تقدیر و تشکر می کنیم اما تمامی دستگاه های مربوطه باید با این ستاد همکاری و هماهنگی کاربردی داشته باشند.
این عضو شورای شهر در ادامه تصریح کرد: از آنجائیکه نهضت مسجد سازی در شهر مقدس شیراز از آغاز سال 95 عملیاتی می شود؛ از خیرین محترم مسجد ساز تقاضا دارم باتوجه به نیاز و مکمان سنجی مناسب با مراجعه به مدیران محترم شهرداری مناطق دهگانه در این کار خیر و ماندگار مشارکت جدی پیدا نمایند.

مختاری: «انتصابات جدید در شهرداری شیراز به منظور جلوگیری از روزمرگی و فرسایش مدیریتی است»
مظفر مختاری دیگر عضو شورای شهر شیراز نیز در این جلسه با تقدیر از حضور حماسی مردم در انتخابات 7 اسفند گفت: روز جمعه 7 اسفند برگ زرینی دیگری در تاریخ پر افتخار کشور رقم خورد و مردم ایران با حضور پررنگ و گسترده خود در انتخابات دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان، ضمن لبیک به دعوت رهبر معظم انقلاب، عظمت یک حکومت مردم سالار دینی را برای جهانیان به نمایش گذاشتند.
وی در ادامه تصریح کرد: مردم فارس نیز همچون دیگر هموطنانمان با حضور گسترده خود در این انتخابات بار دیگر ثابت کردن که پر شور و شعورتر از گذشته دل در گروه آبادی و آزادی این مرزو بوم دارند و با امید به آینده به روزهای خوب برای کشور می اندیشند.
مختاری همچنین گفت: انتخاب دو نفر از شورای اسلامی و شهرداری شیراز به عنوان نمایندگان شهر شیراز که با آرای حداکثر وارد مجلس شورای اسلامی شدند جای خوشحالی دارد و به مردم عزیز و همکاران در شورا و شهرداری و همچنین به این دو عزیز آقایان جناب آقای دکتر پارسایی و مهندس رجبی تبریک عرض می نمایم.
این عضو شورای شهر در ادامه گفت: همه باید بدانیم که انتخابات تمام شد و چهره رنگانگ شهر که مملو از انواع  تبلیغات کاندیداها  شده بود درکمترین زمان ممکن به حالت عادی بازگشت. پاکسازی شهر از عکس،پوستر و بنرهای تبلیغاتی حاصل مدیریتی قوی و عملکردی بی ادعا در شهرداری شیراز است؛ اقدامی که در نوع خود بی نظیر و لازم به تقدیر است لذا وظیفه خود می دانم تا از تمامی دست اندرکاران از جمله معاون محترم اجرایی این اقدام تقدیر و تشکر نمایم.
وی در ادامه تصریح کرد: در حالیکه انتصابات جدید و تغییر و تحول در شهرداری باعث باعث شده تا این نهاد از روزمزگی مدیریتی خارج شده و گرفتار فرسایش در مدیریت نشود، به نظر می رسد که این اقدام باید با توجه و تاکید بیشتری انجام شود تا ضمن انجام چرخش افکارو ایده ها در بخش های مختلف شهرداری زمینه استفاده از خرد جمعی و ابتکارات و ایده های جدید در شهرداری فراهم شود.
مختاری در انتهای سخنان خود گفت: اسفند ماه به نیمه خود نزدیک می شود و کمتر از ده روز دیگر شیراز باید میزبان مسافران نوروزی باشد لذا لازم است تا تمام دستگاه های ذی صلاح برای پذیرایی مناسب از این میهمانان برنامه ریزی های خود را مورد بازنگری قرارداده تا مسافران نورزوی بتوانند در شهری زیبا و پاکیزه خاطرات خوبی رادرایام نوروز برای خود به خاطر بسپارند.

حقنگر: «جلسات هم اندیشی اعضای شوراهای اسلامی کلانشهرها برگزار شود/ چشمه جویم شیراز مورد تعرض زمینخواران قرار گرفته است»
 محمد حق نگر دیگر عضو شورای شهر شیراز نیز در این نشست، انتخابات هفتم اسفند را خروشی دیگر و حماسه ای بزرگ از ملت ایران در دل تاریخ دانست و گفت: نتیجه انتخابات هفتم اسفند پیروزی ملت ایران بود لذا به تمامی کسانی که نقش آفرین صحنه های پرشور انتخابات امسال بودند خداقوت و خسته نباشید عرض می کنم.
وی در ادامه ضمن تبریک به منتخبین راه یافته به مجلس شورای اسلامی از حوزه شیراز گفت: امیدواریم با تدوین قوانین پویا و اثربخش استعدادهای بالقوه مادی و معنوی در کشور بالفعل گردیده به طوریکه معضلات و ناهنجاری های و مشکلاتی نظیر بیکاری، قاچاق، و منکرات به صورت ریشه ای از دل جامعه مسلمان ایرانی برچیده شود.
این عضو شورای شهر در ادامه با طرح پیشنهادی گفت: از نمایندگان مخترم مجلس انتظار داریم عنایت ویژه ای به شوراهای اسلامی شهرها داشته باشند چراکه متأسفانه در مجلس فعلی اندیشه هایی خطرناک برای کاهش اثر بخشی شورای شهر و روستاها وجود داشته که منجر به تدوین قوانینی از جمله کاهش تعداد نفرات شوراها و زیر پوشش بردن عملکرد شهرداری ها به وسیله دیوان محاسبات از نمونه بارز آنها می باشد.
وی در ادامه گفت: امید است با توجه به شناختی که دو نماینده جدید شیراز از شوراها و شهرداری ها دارند، اسباب سربلندی و شکوفائی شوراها و شهرداری ها را به نحو مطلوب تری فراهم آورند و بد نیست که در اینجا پیشنهاد نمایم اعضای محترم شورای کلان شهرها نسبت به تشکیل جلسات هم اندیشی اقدام نمایند و با ارائه پیشنهادات مفید مجلس نوپای آینده را در تدوین قوانین مترقی و مورد نیاز برای کاهش مشکلات و معضلات شهری مدد نمایند.
 این عضو شورای شهر شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به بازدید از چشمه جویم گفت: چشمه جویم تفرجگاه 50 ساله شهر شیراز با درختان سر به فلک کشیده می باشد که متأسفانه در بازدیدی که به همراه دیگر مسئولین از این منطقه داشتیم، مشاهده گردید این تفرجگاه مورد تعرض قرار گرفته و بخش اعظم آن، به صورت غیر قانونی محصور شده و طی چند وقت اخیر نیز برخی زمینخواران درخواست قطع درختان کهنسال آن منطقه را به سازمان حفاظت از محیط زیست داده اند و متأسفانه سازمان حفاظت محیط زیست نیز با قطع درختان فوق موافقت نموده است.
وی در انتها افزود: از آنجا که تفرجگاه فوق یک سرمایه ملی می باشد. تقاضا دارم شهرداری منطقه 10 نسبت به کوتاه کردن دست کوه خواران و جنگل خواران اقدام نموده و تفرجگاه فوق را مجدداً احیاء نموده تا مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.
 
حقدل: نمایندگان منتخب فارس در راستای رفع مشکلات و تحقق وحدت بکوشند
غلام مهدی حقدل رئیس شورای شهر شیراز نیز در این نشست خطاب به نمایندگان فارس در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی گفت: امید است با حفظ امانتداری از رأی مردم از طریق تعامل بیشتر با آحاد جامعه و آشنایی با مشکلات آن ها در راستای رفع موانع و مشکلات موجود و وحدت بیشتر در سطح جامعه و همچنین در جهت اعتلای کشور و پاسداشت خون شهیدان بکوشند.
وی در پایان ضمن اشاره به تحولات اخیر شهرداری شیراز نیز گفت: درچند روز گذشته شاهد تغییر وتحولاتی در بدنه مدیریتی شهرداری شیراز بوده ایم؛ لذا از مدیران قبلی بدلیل تلاشهایشان تقدیر و تشکر می نماییم و امیدواریم مدیران جدید با جدیت و پشتکار در مسیر رشد و اعتلای شهرشیراز گام های استواری بردارند و از جناب آقای مهندس پاک فطرت شهردار محترم شیراز خواستارم تا در این تغییر و تحولات، مهم ترین ملاک در تصدی پست ها و مسئولیت ها را داشتن تقوا، تخصص و تعهد قرار دهند تا پرشورتر از گذشته در رشد و توسعه پایدار شهری شیراز گام برداریم.

گزارشگر: سیده سعیده موسوی
کد مطلب : ۱۳۲۸۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما