۰
plusresetminus

ازدواج، ۴ درصد کاهش؛ طلاق یک درصد افزایش

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور از کاهش ۲ / ۴ درصدی ازدواج و افزایش یک درصدی طلاق طی ۱۱ ماهه امسال در کشور خبر داد.
ازدواج، ۴ درصد کاهش؛ طلاق یک درصد افزایش
به گزارش "حافظ نیوز"، علی اکبر محزون افزود: طی این مدت ۶۲۷هزار و ۸۱ واقعه ازدواج به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۲ درصد کاهش داشته است.

محزون گفت : از ابتدای فروردین تا پایان بهمن امسال بیشترین ازدواج ثبت شده مردان در گروه سنی ۲۹-۲۵ ساله با آمار ۲۳۰ هزار و ۴۵۲ تن گزارش شد.

وی خاطر نشان کرد: در همین مدت بیشترین ازدواج ثبت شده زنان در گروه سنی ۲۴-۲۰ ساله نیز شامل ۱۸۷هزار و ۱۴۱ بود.

محزون گفت: در ۱۱ ماهه امسال بیشترین ترکیب ازدواج ثبت شده، مربوط به ترکیب سنی مردان گروه سنی ۲۴-۲۰ ساله با زنان ۱۹- ۱۵ ساله بود که شمار آن به ۹۴ هزار و ۷۲۶ واقعه رسید.

**طلاق یک درصد افزایش داشت

مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال گفت :در ۱۱ ماهه امسال ۱۴۶هزار و ۹۸۰ واقعه طلاق ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش نشان داد.
وی ادامه داد: در این مدت بیشترین طلاق ثبت شده مردان در گروه سنی ۲۹-۲۵ ساله شامل ۳۵۶هزار و ۲۹ واقعه بود.

محزون تصریح کرد: طی همین مدت بیشترین طلاق ثبت شده زنان در گروه سنی ۲۹-۲۵ ساله نیز به تعداد ۳۳۷ هزار و ۶۹واقعه به ثبت رسید.

این مقام مسئول در سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد:در ۱۱ماهه سالجاری بیشترین ترکیب طلاق ثبت شده، مربوط به ترکیب سنی مردان ۳۴-۳۰ ساله با زنان ۲۹-۲۵ ساله به تعداد ۱۴۳هزار و ۱۷ واقعه بوده است.

جمعیت ایران تا پایان آذر ماه سالجاری برابر ۷۹ میلیون و ۴۹۰ هزار تن است.
منبع خبر: ایرنا
کد مطلب : ۱۳۲۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما