دکتر جعفر قادری رئیس کمیته اقتصادی مجلس:

تداوم روند فعلی، کشور را در برابر تحریمهای احتمالی سالهای بعد آسیب پذیر می کند/ کجای بودجه ۹۵ بر مبنای اقتصاد مقاومتی تدوین شده است؟

16 اسفند 1394 ساعت 19:05

رئیس کمیته اقتصادی مجلس با بیان اینکه متاسفانه همان روال گذشته بر بودجه حاکم است و تنها اعداد و ارقام تغییر کرده، گفت: سوال اینجاست کجای این بودجه برمبنای اقتصاد مقاومتی است؟


به گزارش "حافظ نیوز" دكتر جعفر قادری رئیس کمیته اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به لایحه بودجه 95 کل کشور اظهار داشت: در بحث واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی دولت باید روش اجرا را تغییر دهد. دولت باید پروژه‌های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کند تا آنها این پروژه‌ها را به اتمام برسانند.
وی برهمین اساس گفت: معتقدم دولت اگر بودجه مربوط به اعتبارات عمرانی را به سرمایه بانک‌ها اضافه کند تا بانک‌ها به خریداران طرح‌های دولتی وام بدهند و آنها طرح‌ها را تکمیل کنند, مقرون به صرفه‌تر است تا اینکه دولت بخواهد با اختصاص منابع دیگری از جمله منابع صندوق توسعه ملی، طرح‌های عمرانی را تکمیل کند.
رئیس کمیته اقتصادی مجلس ادامه داد: می‌دانیم که برخی از دستگاه‌های دولتی کمبود نیروها دارند اما در مقابل در برخی دستگاه‌های دیگر نیز تورم نیرو وجود دارد لذا بهتر است که دولت این نیروها را جابه‌جا کند نه اینکه نیروی جدید بگیرد. این موضوع منجر به تحمیل بار اضافی بر بودجه دولت می‌شود و هزینه‌های جاری را بالا می‌برد و سبب می‌شود همه منابع بودجه صرف هزینه‌های جاری شود و چیزی نصیب هزینه‌های عمرانی نشود.
دكتر قادری با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ تغییر و تحول ساختاری در بودجه نمی‌بینیم، تصریح کرد: متاسفانه همان روال گذشته بر بودجه حاکم است و تنها اعداد و ارقام تغییر کرده است. متاسفانه در برخی جاهای بودجه عناوینی برمبنای اقتصاد مقاومتی می‌گذاریم و گفته می‌شود بودجه بر مبنای اقتصاد مقاومتی تدوین شده اما سوال اینجاست کجای این بودجه برمبنای اقتصاد مقاومتی است؟
وی در ادامه تاکید کرد: با این مسیری که طی می‌کنیم اگر دو یا سه سال دیگر تحریمی اتفاق بیفتد، مشکلاتمان بیشتر می‌شود. با این حال هیچ نوآوری، خلاقیت و ابتکار جدیدی در بودجه ندیدم و نمی‌توان به آینده امیدوار بود.
نماینده مردم شیراز در مجلس در پایان اضاقه کرد: با این اقدامات روز به روز بدنه دولت را حجیم‌تر می‌کنیم و این موضوع مشکلات ما را جدی‌تر خواهد کرد در حالیکه باید روش‌های منابع مالی را تغییر دهیم.


کد مطلب: 13364

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/13364/تداوم-روند-فعلی-کشور-برابر-تحریمهای-احتمالی-سالهای-بعد-آسیب-پذیر-می-کند-کجای-بودجه-۹۵-مبنای-اقتصاد-مقاومتی-تدوین-شده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir