۰
plusresetminus

افزایش تولید نفت ایران کمتر از حد انتظار!

تاریخ انتشارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۸
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، افزایش صادرات نفت ایران پس از لغو تحریم ها «کمتر» از چیزی بوده که این کشور انتظار آن را داشته است.
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از بلومبرگ، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، افزایش صادرات نفت ایران پس از لغو تحریم ها «کمتر» از چیزی بوده که این کشور انتظار آن را داشته است.
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، تولید نفت ایران امسال با 300 هزار بشکه افزایش به 3.2 میلیون بشکه در روز رسیده که بالاترین رقم در 4 سال اخیر بوده است. این رقم کمتر از 400 هزار بشکه ای است که دولت ایران به صورت روزانه به صادرات خود اضافه کرده است. حتی پس از لغو تحریم ها، ایران همچنان با موانعی برای فروش نفت خود در اروپا مواجه است. اورپا قبل از تحریم های اعمال شده در سال 2012، یکی از اصلی ترین بازارهای صادراتی نفت ایران محسوب می شد.
آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود آورده است: «بازگشت ایران به بازار محدود تر از چیزی بوده که ایرانیان وعده آن را داده بودند... پیشرفت در افزایش فروش نفت خام تا حدی به دلیل احتیاط بانک ها و کشتی داران جهت تجارت با ایران کند شده است.»
بر اساس این گزارش، صادرات نفت خام ایران در ماه فوریه به بالای 1.4 میلیون بشکه در روز رسیده در حالی که این رقم قبل از لغو تحریم ها حدود 1.15 میلیون بشکه در روز بود. آمارهای اولیه نشان می دهد که صادرات نفت ایران در ماه مارس 150 هزار بشکه دیگر افزایش خواهد یافت. قبل از تشدید تحریم های ایران در سال 2012، این کشور روزانه حدود 2.2 میلیون بشکه نفت صادر می کرد که سهم بازار اروپا از این رقم حدود 600 هزار بشکه بود.
آژانس بین المللی انرژی گفته، ایران در ماه فوریه مقداری نفت به اروپا صادر کرد و حدود 140 هزار بشکه در روز به صادرات نفت خود اضافه کرد. پالایشگاه هایی نظیر توتال فرانسه، کیا اسپانولا دی پترولس اسپانیا و لوک اویل روسیه در این ماه از ایران نفت خریدند. اولین محموله نفت خام ایران از سال 2012 تاکنون اوایل هفته جاری وارد اروپا شد.
منبع: تسنیم
کد مطلب : ۱۳۴۴۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما