۰
plusresetminus

معرفی حجت‌الاسلام‌ سید مختار موسوی به عنوان امام‌جمعه جدید لارستان

تاریخ انتشارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۲
در نمازجمعه امروز لار امام‌جمعه جدید این شهر با حضور معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور معرفی شد.
نمازجمعه
نمازجمعه
به گزارش "حافظ نیوز" در نماز جمعه این شهر با برپایی آئین باشکوهی با حضور معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان فارس، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم متدین لارستان، امام‌جمعه جدید این شهرستان معرفی شد.
حجت‌الاسلام‌ سید مختار موسوی در بدو ورود پس از استقبال مردم و مسئولان به زیارت مرقد مطهر آیت‌الله سید عبدالعلی آیت‌اللهی (ره)، آیت‌الله سید مجتبی موسوی‌لاری (ره) و قبور مطهر شهدا رفت و پس‌ از آن با حضور در مسجد جامع شهر لار طی حکمی از سوی مقام معظم رهبری به مدت سه سال به‌عنوان امام‌جمعه جدید لارستان معرفی شد.
در این مراسم که با حضور باشکوه مردم لارستان همراه بود، حجت‌الاسلام تقوی معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ضمن گرامی‌داشت علمای این شهرستان حضرات آیات آیت‌اللهی (ره)، موسوی‌لاری (ره) و حجت‌الاسلام نوربخش (ره)، خطه لارستان را یک منطقه عالم‌خیز و ولایت‌مدار دانست و گفت: مردم این منطقه با تبعیت از علمای برجسته و الگوگیری از آنان راه پیامبر خدا (ص) و ائمه راستین را پیموده‌اند.
این مسئول با برشمردن جایگاه نماز جمعه و لزوم توجه به آن افزود: برپایی نماز جمعه باشکوه، نیاز به تبلیغات، پشتیبانی و حضور پررنگ مردم دارد.
تقوی بابیان اینکه خطیب جمعه از سوی ولی‌فقیه برای دعوت و ارشاد مردم به صراط مستقیم برگزیده می‌شود، تصریح کرد: نماز جمعه یک قرارگاه فرهنگی برای ارتقا سطح تقواست.
معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با ابراز خرسندی از سابقه طولانی برگزاری نماز جمعه در شهرستان لارستان، ادامه داد: علمای پرورش‌یافته در این خطه، سرمشقی برای مجاهدان راستین بوده و هستند.
وی در پایان با تجلیل و گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام سید مجتبی نوربخش (ره) از حجت‌الاسلام محمد رمضانی امام‌جمعه موقت لارستان که در برهه تعیین امام‌جمعه وظیفه برگزاری نمازجمعه لارستان را بر دوش داشتند، تقدیر کرد.
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام ملک‌مکان، مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان فارس، با قرائت حکمی از سوی مقام معظم رهبری، حکم سه‌ساله حجت‌الاسلام‌ سید مختار موسوی به‌عنوان امام‌جمعه لارستان قرائت شد.
منبع: فارس
کد مطلب : ۱۳۴۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما