۰
plusresetminus

بیشترین آمار طلاق مربوط به ۵ سال اول زندگی است/ فارس در ثبت ازدواج پایین تر از میانگین کشور

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۲
شیراز - معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیشترین میزان طلاق را در ۵ سال اول زندگی و دخالت خانواده ها را موثرترین عامل در طلاق عنوان کرد.
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از مهر، محمد اسحاقی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس، گفت: همچنان شاهد رشد منفی رویداد ازدواج در کشور در حالی که میانگین طلاق در کشور روند رو به رشد دارد.
وی ادامه داد: فارس در ثبت رویدادهای ازدواج در سال ۹۳ پائین تر از میانگین کشوری قرار دارد.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: رشد واقعه طلاق بین زوج های تحصیلکرده روبه افزایش است و بررسی ها نشان می دهد طی حدود ۱۰ سال گذشته دامنه سنی ازدواج کاهش و میانگین سنی ازدواج افزایش داشته به گونه ای که در سال ۹۴ میانگین سن ازدواج در مردان ۲۸ سال و زنان ۲۳.۸ سال بوده است.
اسحاقی یادآور شد: این عدد را برای فارس ۳۰ سال در مردان و ۲۶ سال برای زنان است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از افراد جامعه در سن بالای ۳۵ سال ازدواج می کنند، گفت: ۱۴ درصد نیز وقوع ازدواج در سنین بالای ۳۰ سال اتفاق می افتد.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص زمان طلاق در کشور نیز تاکید کرد: بیشترین میزان طلاق در ایران طی ۵ سال اول ازدواج و در کل ۱۳ تا ۱۴ درصد از طلاق ها در سال اول ازدواج حادث می شود که عامل بخش عمده ای از آنها اعتیاد است.
اسحاقی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقشه جامع فرهنگی کشور، گفت: نقشه جامع مهندسی فرهنگی در کنار نقشه جامع علمی تضمین کننده اجرای قانون اساسی و این ها در کنار اقتصاد مقاومتی، حرکت به سمت تمدن اسلامی است.
وی تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم سیاست های جامع علمی و فرهنگی، برنامه کنترل و کاهش طلاق است.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: طی بررسی های انجام شده مهمتری عامل موثر در طلاق دخالت خانواده ها و محقق نشدن شروط ضمن عقد است به همین دلیل برنامه جامعه کنترل و کاهش طلاق به شکل پایلوت در ۱۰ استان کشور اجرایی می شود.
وی افزود: این برنامه در استان های فارس، تهران، گیلان،اصفهان، البرز، کرمانشاه، مازندران، قم، خراسان رضوی و مرکزی اجرایی خواهد شد.
اسحاقی تاکید کرد: میزان تجرد قطعی در ایران کمتر از ۲ درصد است و۹۸ درصد افراد در ایران میل به ازدواج دارند.
کد مطلب : ۱۳۶۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما