۰
plusresetminus
معاون سازمان میراث فرهنگی کشور:

نگرانیم بافت تاریخی شیراز به سرنوشت تلخ بافت تاریخی مشهد دچار شود/ نباید به بهانه توسعه، آثار تاریخی شیراز را نابود کرد/ مسئولان شهری شیراز به قانون پایبند باشند

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۷
نمی توان منکر این مسئله شد که هم اکنون بافت تاریخی شیراز، یک سرمایه ملی و میراث فرهنگی برای شیراز و بلکه کشور محسوب می شود و وجود مشکلاتی نظیر مخروبه شدن، پاتوق معتادان شدن و یا حتی انسداد مسیر، دلیلی برای تخریب همه آنها نیست.
تخریب بافت تاریخی شیراز
تخریب بافت تاریخی شیراز
به گزارش "حافظ نیوز" توسعه حرم های مطهر شاهچراغ(ع) و سید علاءالدین حسین(ع) و همچنین احداث خیابان بین الحرمین، از جمله مواردی بوده است که طی دو سال گذشته، سبب تخریب بسیاری از بناها و گذرهای تاریخی در این منطقه شده است.
گرچه به اذعان مهندس حقنگر عضو شورای شهر شیراز، بسیاری از این بناها پس از گذشت دهه ها، تبدیل به یک مخروبه شده و به پاتوق معتادان و بزهکاران تبدیل شده و از طرفی، گذرهای تنگ و کوچه های باریک این منطقه امکان امدادرسانی در هنگام بروز حادثه را تقریبا از بین برده است، اما نمی توان منکر این مسئله نیز شد که هم اکنون بافت تاریخی شیراز که بخشی از آن در محدوده بین الحرمین قرار دارد یک سرمایه ملی و میراث فرهنگی برای شیراز و بلکه کشور محسوب می شود و وجود مشکلاتی نظیر مخروبه شدن، پاتوق معتادان شدن و یا حتی انسداد مسیر، دلیلی برای تخریب همه آنها نیست.
در همین راستا، معاون میراث فرهنگی کشور از اینکه بافت تاریخی شیراز در اطراف شاهچراغ به وضعیت بافت تاریخی اطراف حرم امام رضا (ع) دچار شود، ابراز نگرانی کرد.
محمد حسن طالبیان یکشنبه گذشته در نشست خبری که در محل معاونت میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: از جمله نگرانی‌هایی که داریم بحث اتفاقاتی است که در اطراف شاهچراغ در شیراز رخ می‌دهد ، نگرانی ما این است که شیراز دچار مشکلات مشهد نشود، سال گذشته تلاش کردیم به زبان‌های مختلفی از جمله گفت‌و‌گو، برگزاری جلسات و بحث‌های کارشناسی و حتی پادرمیانی وزارت راه قدمی مناسب در این زمینه برداشته شود.
معاون میراث فرهنگی کشور افزود: وقتی تخریبی در بافت تاریخی شیراز انجام می‌شود و می‌بینیم که با میراث فرهنگی جهت این اقدام هماهنگی انجام نشده است باعث آزرده خاطری میراث فرهنگی می‌شود و به سرمایه ملی نیز لطمه وارد می شود و این در حالی است‌که باید مسئولان و دستگاه‌های مختلف به قانون پایبند باشند.
 
 
کد مطلب : ۱۳۶۸۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما