۰
plusresetminus
ابراهیم شعرا عضو شورای شهر شیراز:

سازمان میراث فرهنگی بر خلاف تعهداتش نتوانسته بافت تاریخی و فرهنگی شیراز را سر و سامان دهد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲
شعرا با انتقاد از سازمان احیاء بافت تاریخی در شهرداری شیراز گفت: این سازمان نه اساسنامه دارد و نه بودجه عمرانی و ساختار آن هم اخیراً در شهرداری میان زمین و آسمان قرار گرفته است!
ابراهیم شعرا
ابراهیم شعرا
به گزارش "حافظ نیوز" ابراهیم شعرا در یکصدو پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر شیراز گفت: در ایام نوروزی شاهد حضور گردشگران در استان فارس و شهر شیراز بودیم که براساس اعلام سازمان میراث فرهنگی، تعداد گردشگران نوروزی بالغ بر 3/5 میلیون نفر بوده است .
وی در ادامه گفت: هر چند جامعه هتلداران معتقدند بجز هفته اول علی رغم تخفیف 30% در هفته دوم تنها 60% ظرفیت هتلها تکمیل بوده و با توجه به بارندگی این ایام در شمال کشور بنظر می رسید که استان فارس می بایست انتخاب بیشتر، میهمانان نوروزی باشد.
شعرا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به شرایط اقتصادی ما هیچ چاره ای نداریم که برای حل معضلات اجتماعی بیکاری و رکود اقتصادی با توجه به ظرفیت های منحصر به فرد آثار تاریخی که در شیراز وجود دارد، صنعت گردشگری را توسعه دهیم.
این عضو شورای شهر در تشریح مزیت های صنعت گردشگری گفت: این صنعت هم می تواند فرصت های شغلی جدید بوجود آورد و هم منطقه شیراز و فارس را بیش از پیش مطرح می کند و باعث ایجاد زیر ساخت های بیشتر برای توسعه و پیشرفت استان می شود.
وی در ادامه افزایش منابع مالی به منظور حفظ آثار تاریخی و فرهنگی را دیگر مزیت صنعت گردشگری برشمرد و به توسعه صنایع دستی، بومی و محلی نیز به عنوان دستاورد دیگر این صنعت اشاره کرد.
شعرا با یادآوری اینکه شورای چهارم سال آخر را می گذراند خاطرنشان کرد: بافت فرسوده و تاریخی بسیاری از کلانشهرها مقصد بعدی گردشگران و به خصوص جهانگردان خارجی است که در این راستا متأسفانه سازمان میراث فرهنگی نتوانسته در بهسازی و جذاب سازی این مناطق به خوبی عمل کند حال آنکه بیش از 5500 میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری برای استان فارس در برنامه های سازمان میراث فرهنگی پیش بینی شده ولی هنوز خبری از اجرای آن نیست.
وی در انتها با انتقاد از سازمان احیاء بافت تاریخی در شهرداری شیراز گفت: این سازمان نه اساسنامه دارد و نه بودجه عمرانی و ساختار آن هم اخیراً در شهرداری میان زمین و آسمان قرار گرفته است!
گزارشگر: سیده سعیده موسوی

 
کد مطلب : ۱۳۷۳۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما