۰
plusresetminus

برخورد سیاسی با متخصص اقتصادی/ سایه سنگین سیاست زدگی بر سر مجلس دهم/ چرا اصلاح طلبان شیراز از مناظره فرار می کنند؟!

تاریخ انتشاريکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷
فارغ از آنکه در دور دوم انتخابات به چه کسی رای می دهیم و یا اساسا شرکت می کنیم یا خیر، توجه به آنچه که این روزها در شیراز در جریان است بسیار حائز اهمیت به نظر می رسد.
مناظره
مناظره
حافظ نیوز/ سرویس سیاسی چند روز دیگر تا انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی بیشتر باقی نمانده و مانند دور اول، فضای رقابت های انتخاباتی محافل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و رسانه ای شهر شیراز را فرا گرفته است.
در انتخابات دور دوم، رقابت میان مهندس علی اکبری اصلاح طلب و دکتر جعفر قادری برگزار می شود. تا اینجای کار، اصلاح طلبان برای پیروزی اکبری در انتخابات سنگ تمام گذاشته اند و چهره های مشهور سیاسی، پیدا و پنهان برای حمایت از وی طی روزها و هفته های گذشته به شیراز آمده اند تا لیست خود را تکمیل کنند. اما برنامه مهندس اکبری برای شیراز، در واقع همان برنامه کلی اصلاح طلبان است و وی تا کنون فعالیت شاخص رسانه ای نداشته است. شاید برای رسانه های شیراز، برگزاری یک کنفرانس خبری در این روزها و یا ایام تبلیغات انتخاباتی از سوی اکبری یک آرزو باشد تا بلکه اصحاب رسانه دقیقا بدانند اکبری برای شیراز چه برنامه ای دارد.
اما در نقطه مقابل، دکتر جعفر قادری قرار دارد که فردی است رسانه ای که عادت دارد درباره برنامه ها و عملکردش با مردم و رسانه ها سخن بگوید و متقابلا پرسش ها و مطالبات مردم را نیز بشنود. دکتر قادری شخصی است که بارها و بارها مصاحبه های وی و جزئیات عملکرد و یا دیدگاه هایش، از طریق صدا و سیما و یا دیگر رسانه ها و شبکه های اجتماعی به سمع و نظر مردم رسیده است.
بر مبنای همین رویکرد، دور از انتظار نبود که دکتر قادری در دور دوم انتخابات همانند گذشته تلاش کند تا با مردم و حتی رقیب انتخاباتی خود سخن بگوید و پاسخ بشنود و نهایتا، با رو در روی هم قرار دادن برنامه ها و عملکردها میان خود و رقیب، از مردم بخواهد آگاهانه انتخاب کنند و از انتخاب صرفا سیاسی بپرهیزند.
اما پاسخ به مناظره از سوی دکتر قادری، با سردی و تلخی از سوی اصلاح طلبان شیراز مواجه گردید و در ادامه، با اصرار بیشتر گروه هایی از دانشجویان و مردم شیراز برای برگزاری مناظره میان این دو، بد اخلاقی های انتخاباتی با چاشنی تخریب و طعنه های سیاسی از سوی برخی گروه های اصلاح طلب علیه جعفر قادری آغاز شد. فارغ از آنکه در دور دوم انتخابات به چه کسی رای می دهیم و یا اساسا شرکت می کنیم یا خیر، توجه به آنچه که این روزها در شیراز در جریان است بسیار حائز اهمیت به نظر می رسد.
به اذعان کارشناسان و فعالان سیاسی از هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرای کشور، مجلس دهم از بابت نبود نخبگان و کارشناسان اقتصادی به شدت در معرض تهدید است و این مسئله، آنگاه اهمیت میابد که بدانیم بررسی بودجه کشور و اختصاص ردیف بودجه برای استانها، در مجلس صورت می پذیرد. بر همین مبنا، دکتر قادری که هم اکنون رئیس کمیته اقتصادی مجلس است، رقیب اصلاح طلب خود را به مناظره فرا می خواند تا در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده و از سویی، توجه به معیشت و اشتغال در صدر خواسته های مردم است، مردم دریابند که دو نامزد باقیمانده در شیراز نسبت به مسائل مختلف کشور به ویژه در حوزه اقتصاد، چه دیدگاهی دارند.
گرچه تا کنون از سوی مهندس اکبری در این باره اظهار نظر رسمی و یا حتی غیر رسمی منتشر نشده، اما در مجموع به نظر می رسد این حق مردم است که بدانند به کسانی که قرار است به آنها رای دهند، دارای چه دیدگاه ها و رویکردهایی هستند.
شاید مشکل از آنجا آغاز شده که مهندس اکبری بر خلاف رقیب خود، در این روزها سکوت رسانه ای و سیاسی در پیش گرفته و طبعا علاقه چندانی برای مناظره و یا تشریح برنامه های خود در یک کنفرانس خبری ندارد و عرصه را به چهره های اصلاح طلب که در این ایام از امکانات ویژه تری نسبت به قبل نیز بهره می برند، واگذار کرده تا آنها با حضور در میان مردم، به تبلیغ برای وی بپردازند.
در مجموع انتظار می رود نامزد اصلاح طلب شیراز از شفافیت در مواضع و برنامه های خود استقبال کند و رسانه ها نیز در این ایام مهم، به کمک مردم بشتابند تا در یک فضای منطقی و به دور از هیجانات سیاسی، مردم انتخابی آگاهانه داشته باشند.
تهیه و تنظیم: سجاد زارع
 
 
 
کد مطلب : ۱۳۷۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
اصلاح طلب
feedback
Iran, Islamic Republic of
ما از مناظره نمي ترسيم بلكه كسي را در حدو اندازه خودمان نمي بينيم
مستقل منطقی
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام بفرمایید که چه کارنامه درخشان و یا سوابق تحصیلی و حتی شغلی (سیاسی و اجتماعی و ...) داشته اید که کسی را در حد و اندازه خودتان نمی بینید
مستقل منطقی
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام بفرمایید که چه کارنامه یا سوابق درخشان تحصیلی یا مدیریتی داشته اید که کسی را در حد واندازه خودتان نمی بینید. درود بر دکتر قادری اقتصاددان برجسته
feedback
Iran, Islamic Republic of
قادری هم نرفت مجلس! برید دست خدا