۰
plusresetminus
شریعتمداری:

2 میلیارد دلار لقمه اول است/ آمریکا برای بلعیدن اموال ایران دهان باز کرده

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۷
مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه اقدام آمریکا لقمه اول است و آمریکا دهان باز کرده تا اموال جمهوری اسلامی ایران را ببلعد گفت: باید با همه توان با دشمن‌مان یعنی آمریکا مقابله کنیم.
حسین شریعتمداری
حسین شریعتمداری
به گزارش "حافظ نیوز" حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان درباره اینکه پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا چه پیامدهایی در دوره پسابرجام دارد، گفت: آمریکا برای بلعیدن همه دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران دهان باز کرده و مصادره 2 میلیارد دلار لقمه اول است.
وی تاکید کرد: در  چند سال گذشته نزدیک به 60 میلیارد دلار در دادگاه‌های آمریکا علیه ایران حکم قضایی صادر شده و یا در مراحل پایانی صدور حکم است. به عنوان مثال دادگاه‌های آمریکا به بهانه دخالت جمهوری اسلامی ایران در حادثه 11 سپتامبر کشور‌مان را به پرداخت 10 میلیارد دلار محکوم کرده‌اند.
شریعتمداری افزود: سؤالی که پیش می‌آید این است که حادثه 11 سپتامبر یا حادثه‌ای که در مرکز تفنگداران آمریکایی در لبنان اتفاق افتاده بوده چه ارتباطی به جمهوری اسلامی ایران دارد؟ این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به دنبال این نیستند که اقدامی براساس قانون، شواهد و اسناد انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: به تازگی آمریکایی‌ها اعلام کردند که عربستان در حادثه 11 سپتامبر دخالت داشته‌ و در روزنامه‌های آمریکا به همین موضوع پرداخته شد، اما اوباما گفت به مصلحت نمی‌دانیم که فعلاً به این موضوع پرداخته شود، در حالی که  از سوی دیگر علیه ایران اقدام خصمانه انجام می‌دهند.
مدیرمسئول روزنامه کیهان در پاسخ به این سؤال که آیا این اقدام آمریکا با برجام مغایرت دارد؟ گفت: دوستان ما(دولتی‌ها) می‌گویند که با روح برجام مغایرت ندارد، سوالی که مطرح می‌شود این است که روح برجام چیست؟ درباره روح برجام اوباما به صراحت می‌گوید که روح برجام تغییر رفتار ایران و تغییر جمهوری اسلامی ایران از یک کشور انقلابی به یک کشور عرفی است و تا زمانی که به این نتیجه نرسیم به چالش‌مان با این کشور ادامه می‌دهیم.
شریعتمداری در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با تسنیم درباره اینکه باید دولت در مقابل این اقدام آمریکا چه کند؟ گفت: دولت محترم از سازمان ملل تقاضای مداخله کرده و دبیر‌کل سازمان ملل هم در پاسخ گفته که اگر شما داوری می‌خواهید باید آمریکا هم از ما تقاضا کند، چرا؟ به این دلیل که اساساٌ  مرجع رسیدگی به این دعاوی دیوان بین‌المللی است و نتیجه  مراجعه به دیوان هم از پیش مشخص است.
وی تاکید: از سوی دیگر در برجام کمیسیون حل اختلاف پیش‌بینی شده و در کمیسیون 7 حق رأی وجود دارد که از این آراء یکی برای جمهوری اسلامی ایران است و 6 رای برای 5+1 است؛ از این رو نتیجه مراجعه به این کمیسیون هم از پیش مشخص است. بنده فکر می‌کنم تنها راه پیش روی این است که جمهوری اسلامی ایران هم منافع آمریکایی‌ها را تهدید کند.
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با آمریکایی‌ها امکانات فراوانی در اختیار دارد که می‌تواند از آنها استفاده کند. از جمله این اهرم‌ها تسلط بر تنگه هرمز و خلیج فارس است که شاهرگ اقتصادی کشور‌های غربی و آمریکا محسوب می‌شود. اگر این مقابله صورت نگیرد، آمریکا همواره  این اقدامات خصمانه خود را ادامه می‌دهد.
مدیرمسئول روزنامه کیهان  در بخش پایانی سخنانش درباره اینکه برخی از مقامات دولت یازدهم مدعی‌اند که زمینه این سرمایه‌گذاری به دولت قبل بر می‌گردد، تاکید کرد: مسئله این نیست که  این سرمایه‌گذاری از کجا شروع شد. آقای عراقچی اذعان کردند که این سرمایه‌گذاری در دولت اصلا‌حات صورت گرفته و در دولت قبل ادامه پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که مقامات دولت یازدهم همواره تاکید بر این موضوع دارند که برای اینکه خسارات و توطئه‌های آمریکا را بر مبانی اقتصادی کاهش دهیم بهتر است با آمریکایی‌ها مشارکت اقتصادی داشته باشیم، بنابراین اگر آن سرمایه‌گذاری اشتباه بوده کار شما هم اشتباه است.
شریعتمداری در پایان متذکر شد: این‌گونه اظهارات در گم‌ و رها کردن یقه مجرم اصلی و انداختن توپ به داخل زمین خودمان است و باید همه توجه‌ها و توان‌ها صرف مقابله با دشمن اصلی یعنی آمریکا شود.
 
منبع: تسنیم
کد مطلب : ۱۳۸۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما