سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس:

دادگستری پرونده مجتمع تجاری خلیج فارس در شیراز را با جدیت پیگیری کند/ شیراز بیش از آنکه هدف سرمایه گذاری باشد، هدف سرمایه برداری است/ «کمیته هدایت سرمایه» در شهرداری شیراز تشکیل شود

14 ارديبهشت 1395 ساعت 12:16

سید حسین ذوالانوار گفت: اگر این حجم از سرمایه که به سمت تجاری سازی هدایت شده، در مواردی همچون ایجاد واحدهای تولیدی کوچک بکار گرفته می شد امروز با حجم بسیار بالایی از تولید ارزش افزوده و کارآفرینی مواجه بودیم.


به گزارش "حافظ نیوز" سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با اشاره به اظهارات اخیر یکی از اعضای شورای شهر شیراز درباره مجتمع تجاری خلیج فارس گفت: بر اساس بررسی هایی که صورت گرفته، در مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس تخلفات گسترده ای از جهت عدم انجام تعهدات مالک محترم صورت گرفته که لازم است نهادهای نظارتی و حقوقی شیراز و استان فارس، پیش از آنکه این پروژه مختومه شود و به نقطه انتهایی خود برسد به آن ورود کرده و حقوق مردم را استیفا نمایند.
وی در ادامه گفت: این مجتمع تجاری در شیراز با هدف کارآفرینی برای جوانان شیرازی و عرضه محصولات و کالای ایرانی و تبدیل این شهر به یک قطب گردشگری ساخته شد اما امروز، عملا به یک پاساژ تجاری که در حال فروش اجناس بعضا قاچاق چینی و ترکیه ای است تبدیل شده و از تحقق وعده هایی که مبنی بر کارآفرینی و یا عرضه محصولات صرفا ایرانی که در ابتدای امر داده می شد خبری نیست!
این نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نگاهی به تاریخچه بسیاری از مجتمع های تجاری در شیراز نشان می دهد این شهر، طی چند دهه اخیر بیش از آنکه هدف سرمایه گذاری بوده باشد هدف سرمایه برداری و تحصیل مال بادآورده برای عده ای خاص بوده است.
ذوالانوار همچنین تصریح کرد: در حالی که به اذعان بسیاری از کارشناسان مسائل شهری، ظرفیت مجتمع های تجاری در شیراز تکمیل شده و در حالت اشباع قرار گرفته، اما با این وجود باز هم مشاهده می کنیم از سوی شهرداری برای ساخت مجتمع های تجاری جدید در اقصی نقاط شهر بدون آنکه تبعات اقتصادی و یا پیوست فرهنگی و ترافیکی مناسبی برای آن در نظر گرفته شده باشد مجوز صادر می شود.
نماینده مردم شیراز در ادامه با اشاره به ظرفیت های سرمایه گذاری در شیراز گفت: طبق بررسی های صورت گرفته، اگر این حجم از سرمایه که طی سالیان گذشته در شیراز به سمت تجاری سازی هدایت شده، در مواردی همچون ایجاد واحدهای تولیدی کوچک در شهرک های صنعتی اطراف شیراز و یا دیگر نقاط استان بکار گرفته می شد امروز با حجم بسیار بالایی از تولید ارزش افزوده و کارآفرینی در سطح شیراز و استان فارس مواجه بودیم.
ذوالانوار همچنین خاطرنشان کرد: باید در شهرداری و یا استانداری فارس کمیته ای جهت هدایت صحیح سرمایه و سرمایه دار تشکیل شود تا سرمایه گذاری در کلانشهر شیراز منجر به رفع نیازها و تکمیل زیرساخت های مورد لازم شود و خود، تبدیل به یک عامل مخرب اقتصادی و یا اجتماعی نگردد.
وی در انتها نیز تصریح کرد: باید یک نقشه جامع اقتصادی با پیوست های اجتماعی و فرهنگی برای شهر شیراز تعریف شود و بر اساس آن، سرمایه های جذب شده از بخش خصوصی و یا دولتی، به صورت هدفمند بکار گرفته شوند.


کد مطلب: 13850

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/13850/دادگستری-پرونده-مجتمع-تجاری-خلیج-فارس-شیراز-جدیت-پیگیری-کند-بیش-آنکه-هدف-سرمایه-گذاری-باشد-برداری-کمیته-هدایت-شهرداری-تشکیل-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir