۰
plusresetminus
نامه ای به منتخبان جدید شیراز در خانه ملت؛

ده اولویت اصلی که نمایندگان جدید شیراز باید به آن توجه کنند کدام است؟

تاریخ انتشارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۵۱
نمایندگان محترم شیراز در خانه ملت! امروز شعارها ، توقعات و مطالبات مردم همچون آفتاب تابان ، شفاف و عریان ، چشم براه عمل به وعده های شماست.
4 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی
4 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی
حافظ نیوز/ یادداشت وارده نمایندگان محترم شیراز در خانه ملت! با پایان یافتن دور اول و دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فارس ، مردم سالاری دینی به بهترین وجه ممکن  حضور و ظهور یافته و کلید خدمتگذاری در پارلمان ملی به شما  عزیزان سپرده شده است.
با پایان یافتن انتخابات ، دوران تبلیغات ، مچگیری و سیاه نمایی به اتمام رسیده ، فرصت  الیوم ، یوم الاقدام و العمل فرا رسیده است.
شعارها ، توقعات و مطالبات مردم همچون آفتاب تابان ، شفاف و عریان ، چشم براه عمل به وعده های شماست. در این عرصه بدترین حالت این است که کسانی که بخواهند برای اثبات خود ، زحمات پیشینیان را تخریب نموده ، بافرافکنی و تاریک نمایی ، افق آینده خود را استمرار بخشند.
تاریخ آیینه عبرت  و گذشته چراغ راه آینده شماست.
به تعبیر ولی امر مسلمین : فارس در قله ، توسط شما عزیزان منتخب مردم باید در قله باقی بماند. رکود تولید ، بیکاری ، گرانی و تورم ، کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل و از همه بدتر ناهمدلی ها و نداشتن طرح های کاربردی و کارآمد در حوزه اقتصاد مقاومتی و پروژه های کوتاه مدت و بلند مدت و کوچک و بزرگ ، همت شما را طلب می کند تا طرحی نو در اندازید و فارس را از پیله مشکلات بیرون آورده ، بر ریل توسعه و عمران و اقتصاد مقاومتی قرار دهید.
علی رغم نقد جدی به بعضی از سیاستهای انحرافی دولت نهم و دهم ، در همان دولت نهم و دهم ، اوج شکوفایی و بهار عمران و آبادی فارس رقم خورد و در دولت یازدهم  اکثریت پروژه ها ی مصوب شده  از  دولت قبل در وادی لجاجت و حسادت ابتر ماند، تا دستاویز سیاه نمایی برای اثبات خود  در بازار مکاره سیاست شود فارس .در دولت نهم و دهم بیشترین وزیر طول تاریخ ایران را داشته است و آن عصر بی بدیل قابل تکرار نیست مگر آنکه یک فارسی  به ریاست جمهوری برسد تا فرجی حاصل و آن عصر طلایی فارس تکرار گردد.
1 – دکتر طهماسبی وزیر صنعت و معدن 2 – دکتر لنکرانی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی 3 – دکتر سلیمانی وزیر ارتباطات   4 – دکتر بهبهانی وزیر راه و شهرسازی   5 – مهندس نوذری وزیر نفت   6 – مهندس رستم قاسمی وزیر نفت  7 – سردار وحیدی وزیر دفاع 8 – دکتر جهرمی وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی ؛ همه این وزیران ریشه در فارس و دلبستگی به این خطه در قله داشتند حتی نماینده گان فارس در مجلس به 20 نفر می رسید ، 18 نفر از شهرستانهای فارس و 2 نفر از تهران (حجت الاسلام روح ا... حسینیان و دکتر حسین نجابت) انقلاب در راه سازی ، پروژه راه آهن شیراز اصفهان _ شیراز بندر عباس  _ شیراز بوشهر ، دهها هزار واحد مسکن مهر ، دهها پروژه نفتی و پالایشگاهی ،  شکوفایی زیر ساخت های بهداشت و درمان ، و صدها پروژه کوچک و بزرگ عمرانی در آن عصر قابل انکار نیست ، فارس  8 وزیری در دولت قبل کارش به جایی رسیده که در  دولت  تدبیر و امید تنها به یک وزیر امنیتی بسنده کرده  اند ؟!
تلاس شما عزیزان شاید بتواند تعداد وزیران فارس را افزایش و شکوه و عظمت توانمندی  مدیران فارسی که روزی منطقه عسلویه و ماهشهر را هم اداره می کردند باز گردد.
چنانچه همدل و همراه با بهره بردن از توانمندی فارسیان و مشاوره با وزیران فارسی موارد زیر  را که جملگی در دولت های نهم و دهم مصوبات ملی دارد را عملیاتی نمائید ، انقلابی بی نظیر در توسعه یافتگی فارس را نه تنها درایران که در جهان به نمایش  خواهید گذاشت .
اول : اتصال فارس به دریا (منطقه آزاد تجاری فارس) تمامی مراحل تصویب آن به پایان رسیده حتی شورای عالی امنیت ملی کشور  نظر موافقت داده و لازم است مردم دو استان هرمزگان و بوشهر با رایزنی علما و بزرگان فارس و کشور توجیه تا جو روانی ایجاد نکنند.
دوم : انتقال آب خلیج فارس به فارس و رفع کمبود خشکسالی ، در مصوبات ملی ، هرمزگان ، بوشهر ، فارس ،کرمان و یزد مجاز به انتقال آب خلیج فارس  هستند ، بعضی از استانها آنرا عملیاتی  نموده ، اما در فارس مانع تراشی شده که باید موانع برداشته و انتقال آب  به فارس برسد .
سوم : ساخت شهر سلامت که زمین آن مشخص و مصوبه ملی و استانی دارد و می تواند توریست درمانی را در شیراز به شکوفایی برساند.
چهارم : ساخت شهر دانشگاهی ، این طرح هم مصوبه ملی – استانی دارد و می تواند در جذب هزاران دانشجوی خارجی و تولید علم و ثروت بی نظیر باشد.
پنجم : تکمیل زیر ساخت های خدمت رسانی به دهها هزار واحد مسکن مهر در شهر صدرا و لپویی  ، بعضاً منازل ساخته شده و آماده اسکان است ، اما زیر ساخت های خدمات رسانی را مهیا نکردند ، چون مسکن مهر را مزخرف می دانند.؟!
واقعاً عجیب است ، دولت قبل برای سرپناه مردم و مسکن مهر 25 میلیون تومان وام 4 درصد داده ، آنرا  مزخرف و منازل بیابانی معرفی می کنند و سپس برای خرید خودرو وام 25 میلیون تومانی داده اند با بهره 14 درصد و نامش را رونق اقتصادی گذاشته اند؟!    
سرپناه مردم را تکمیل کردن صد شرف دارد به وام خودرو ؟!
ششم : ساخت پالایشگاه سروستان می تواند ستاره خاورمیانه باشد و هزاران فرصت شغلی برای فارسیان ایجاد و تولید ثروت کند اما گویا محیط زیست مانع تراشی کرده و همچون  معادن غنی فارس در منطقه حفاظت شده بهرام گور در نی ریز که به بهانه حفظ چند گورخر ، نمی گذارند معادن منطقه استخراج و تولید ثروت و فرصت شغلی ایجاد شود.
هفتم : عملیاتی کردن 11 پتروشیمی مصوب در فارس و تبدیل شیراز به قطب پتروشیمی منطقه و خاورمیانه ، ساخت آنها  می تواند فارس را در این حوزه متحول سازد.
هشتم : احیای بافت های تاریخی و فرسوده فارس با بودجه های ملی و بسته های تشویقی و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، مصوبات ملی و استانی دارد.
نهم : صیانت از  مراکز تولید وزارت دفاع در فارس ، زحمات و تلاش های گسترده سردار وحیدی در تکمیل و گسترش پروژه های تولیدی در حال انتقال به تهران و اصفهان می باشد و نیاز به هوشیاری و توجه ویژه شما دارد تا اولاً وضع موجود ،حفظ و گسترش یافته و ثانیاً داشته های فارس و شیراز  به تهران و اصفهان انتقال نیابد.
دهم : پیگیری تکمیل ورزشگاه میانرود ، 6 هزار نفری حسینی الهاشمی ، تالار شهر ، کمربندی های پر خطر شیراز ، قطار شهری ، منوریل بر روی رودخانه خشک  ، ساخت  سریال فاخر حضرت احمد بن موسی (ع) ، ایجاد زیر ساخت های حوزه زیارت و گردشگری  ، و ... می تواند روح امید واری به فارس را بازگرداند .
اگر شما عزیزان همین ده سوژه ءکاری را به صورت 10 فرمان در دستور کار خود قرار دهید ، پس از چهار سال خدمت در مجلس ، پرونده درخشانی همچون یادگاری ماندگار و جاوید بر جای خواهید گذاشت.

منبع: سعدی نیوز
کد مطلب : ۱۳۸۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما