۰
plusresetminus

مسئولین فارس به میزان رشد کتابخوانی در جامعه بیشتر توجه کنند

تاریخ انتشارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۵۵
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: مردم می­توانند مسئولین ارشد را نیز امر به معروف و نهی از منکر کنند. اگر مسئولی در جامعه مرتکب خلاف شد مردم حق دارند به او تذکر دهند تا جامعه اصلاح شود.
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در بازدید از اداره کل کتابخانه­ های عمومی فارس و در بین اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر این اداره کل بر اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه اجتماعی را نمی ­شناسد. مردم می­توانند مسئولین ارشد را نیز امر به معروف و نهی از منکر کنند. اگر مسئولی در جامعه مرتکب خلاف شد مردم حق دارند به او تذکر دهند تا جامعه اصلاح شود.

سلیمان مهدوی به روش­های امر به معروف و نهی از منکر با مخاطبان نیز اشاره کرد و افزود: روش امر به معروف پدر به فرزند با روش امر به معروف و نهی از منکر همکار متفاوت است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر ازسقیفه آغاز شد و کنار رفت و بزرگترین معروف ما حضرت علی (ع) در زمان غدیر خانه نشین شد و حلال  خدا را حرام کردند بدون آنکه خودشان متوجه شوند و اگر دیدیم جای حق و ناحق با هم عوض شده، مشخص می ­شود که امر به معروف و نهی از منکر در آن جامعه اجرا نمی­شود.

سیلمان مهدوی خاطر نشان کرد: هدف ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر و همه کسانی که به امر به معروف و نهی از منکر می­ کنند این است که تلاش کنیم جای حلال و حرام عوض نشود. این فرضیه بایستی به گفتمان عمومی تبدیل شده و با اجرای برنامه­ های فرهنگی و اغنایی در جامعه نهادینه شود.

وی در ادامه افزود: یکی از موضوعات مهم در امر به معروف و نهی از منکر عامل بودن است که بایستی در ابتدا از خود شروع کنیم و گناه کار را دوست و از گناه او تنفر داشته  باشیم و  منکرات را بشناسیم تا امر به معروف ما تأثیر بگذارد.

وی گفت: مطالعه کردن یکی از معروفات است وبایستی این معروف را در جامعه ترویج دهیم و باید بدانیم که به مطالعه نیاز داریم به این معنی که ابتدا باید بدانیم که نمی ­دانیم

سلیمان مهدوی در ادامه خواستار فعال سازی شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه­ های عمومی فارس شد و اظهار داشت: شورای امر به معروف و نهی از منکر بایستی معروفات متروکه و منکرات رایج این اداره کل را استخراج  کند و در جهت احیا و اجرای معروفات و زدودن منکرات برنامه ریزی کند و تلاش شود در همه کتابخانه های عمومی استان شورای امر به معروف تشکیل وبا همکاری ستادامر به معروف و نهی از منکر استان در هرشهرستان کتابهای تخصصی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیز در کتابخانه ­ها فراهم گردد تا مورد استفاده علاقه ­مندان قرار گیرد.

در پایان این نشست طی حکمی از سوی سلیمان مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس  سعیده ابراهیمی به عنوان رئیس شورا و غلامرضا عاقل زاده به عنوان دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه ­های عمومی فارس معرفی گردیدند.
کد مطلب : ۱۳۸۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما