۰
plusresetminus

آمارهای تکان دهنده وزیر کشور از میزان طلاق، اعتیاد، زنان بی سرپرست و .../ رحمانی فضلی: رهبر انقلاب برای حل معضلات اجتماعی شخصا ورود کرده اند

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۹
وزیر کشور گفت: مقام معظم رهبری در جلسه اخیر به ما گفتند که برای من گزارش اقدامات جاری خود را نیاورید، گزارش کارهای فوق العاده را بیاورید که ما نیز همین را از دستگاه ها خواسته ایم.
وزیر کشور
وزیر کشور
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از خبرگزاری ها، در ابتدای جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی وزیر کشور گزارشی از آسیب‌های اجتماعی، به نمایندگان ارائه داد.
وی گفت: رهبری در شش ماهه گذشته سه بار در این خصوص شخصاً جلسه گذاشته‌اند و هر بار سه ساعت موضوع را با همه ابعاد آن با حضور سران قوا و مسئولان حوزه‌های اجتماعی بررسی کرده و نهایتاً دستوراتی را صادر فرمودند.
رحمانی‌فضلی ادامه داد: در کشور ما ۱۱ میلیون نفر حاشیه‌نشین وجود دارد که از این میزان سه میلیون نفر در اطراف شهرهای تهران، مشهد و اهواز زندگی می‌کنند.
وی تصریح کرد: ۲۷۰۰ محله حاشیه‌نشین در کشور وجود دارد که نیاز به مراقبت، کنترل و ارایه خدمات دارد.
وزیر کشور، آمار بیکاری در کشور را ۳.۵ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: این آمار به صورت نرمال توزیع نشده و مناطقی وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد بیکار داشته البته مناطقی که بیش از ۵۰ درصد بیکار دارند، خیلی زیاد هستند.
رحمانی‌فضلی، اعتیاد و مواد مخدر را از زیرساخت‌های آسیب‌های اجتماعی خواند و گفت: آمار رسمی به صورت برآوردهای مبتنی بر شاخص‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که ۱.۵ میلیون نفر معتاد مواد مخدر در کشور وجود دارد که از مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در ابعاد خانواده این ۱.۵ میلیون نفر به ۵.۵ میلیون نفر افزایش می‌یابد که نشان می‌دهد این ۵.۵ میلیون نفر درگیر معضل اعتیاد هستند، گفت: ۴۵ درصد زندانیان به صورت مستقیم و ۱۵ درصد به صورت غیرمستقیم به مواد مخدر مربوط می‌شود. وزیر کشور گفت: ۵۰ درصد طلاق‌ها و ۴۶ درصد سرقت‌ها به خاطر اعتیاد است. رحمانی‌فضلی ادامه داد: در سال ۹۴، ۵۶۰ تا ۵۷۰ تن مواد مخدر کشف شده است که نسبت به سال ۹۳، ۱۵ درصد افزایش اکتشاف داشته‌ایم.
وزیر کشور، طلاق را از دیگر بسترهای آسیب‌های اجتماعی خواند و گفت: ۲.۵ میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد. وی ادامه داد: علیرغم کاهش طلاق در سال ۹۳ و ۹۴، در برخی مناطق تا ۳۶ درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق شده است. وی در انتها خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در جلسه اخیر به ما دستور داده اند که تا ۶ ماه دیگر یعنی آبان ماه باید مجددا باید در محضر ایشان حاضر شویم و گزارش عملکرد خودمان را بیاوریم؛ آقا گفتند که برای من گزارش اقدامات جاری خود را نیاورید، گزارش کارهای فوق العاده را بیاورید که ما نیز همین را از دستگاه ها خواسته ایم.

 
کد مطلب : ۱۴۳۵۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما