نقش بانکها در تعطیلی صنایع کوچک

26 خرداد 1395 ساعت 11:03

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با بیان این که در کل کشور بیش از ۱۵۰۰ واحد صنعتی توسط بانک ها تملک شده است گفت: بیشتر این واحدها تعطیل هستند و نیمه کاره رها شده اند.


به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از تسنیم، علی یزدانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما در پاسخ به این پرسش که منبع 16 هزار میلیارد تومانی که قرار است به 7500 بنگاه تعطیل تخصیص داده شود از کجاست؟ گفت: امسال تلاش گسترده ای در جهت خروج بنگاه های متوقف انجام شده است و بر اساس بخشنامه ای که بانک مرکزی صادر کرده است این منابع از منابع داخلی بانک ها و با سود مصوب شورای پول و اعتبار تأمین می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی افزود: بر اساس این بخشنامه بانک ها موظفند بدون توجه به چک های برگشتی و بدهی های غیرجاری واحدهایی که توسط کارگروه های استانی تسهیل و رفع موانع تولید معرفی می شوند ، این تسهیلات را در وجه آن ها پرداخت کنند.

وی ادامه داد: بیش از 60 درصد مشکلات واحدها ، نقدینگی و سرمایه در گردش است بنابراین بازگشت این تسهیلات عموماً یکساله است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: در مجموع ده هزار بنگاه و 2 هزار طرح صنعتی را هدفگیری کردیم که امیدواریم تا پایان امسال همه آنها به چرخه تولید برگردند.

یزدانی گفت: رئیس سازمان مالیاتی بخشنامه ای را به همه استان ها صادر کرد که همه ادارات امور کل مالیاتی استان ها موظفند ظرف یک هفته گواهی موضوع تبصره ماده 186 را صادر کنند.

وی افزود: اختیارات کامل به آنان داده شده است که در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی وقفه ای ایجاد نشود ضمن اینکه در بسته های حمایتی، هم یارانه ها و هم حمایت هایی مد نظر قرار داده شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: اگر واحدهایی 18 ماه قبل دچار بحران شده باشند امّا لیست بیمه را هم رد کرده باشند می توانند از بخشودگی جرایم تأمین اجتماعی استفاده کنند.

یزدانی افزود:‌ از 87 هزار واحد صنعتی کشور بیش از 80 هزار واحد، کوچک و متوسط هستند و زیر 50 نفر اشتغال دارند که باید از آن ها حمایت شود.

وی گفت: در دو سال اخیر واحد های صنعتی زیادی به چرخه تولید برگشته اند امّا تعدادی هم تعطیل شدند.

یزدانی با بیان اینکه تدابیری در جهت شفاف سازی آمارها و پرداخت یارانه ها و حمایت از واحدهای کوچک و متوسط اندیشیده شده است، افزود: در سال 94 بیش از 850 واحد تعطیل را به چرخه تولید برگرداندیم که 16 هزار اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با تاکید بر اینکه دولت و وزارت صنعت و معدن و تجارت به امور واحدهای تولیدی بی توجه نیستند، گفت: امسال امیدواریم با بازگشت واحدهای متوقف اقتصادی بیش از 185 هزار اشتغال جدید ایجاد شود.

یزدانی گفت: در کل کشور بیش از 1500 واحد صنعتی توسط بانک ها تملک شده است که 1100 واحد در داخل شهرک های و نواحی صنعتی هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی افزود: بیشتر واحدهایی که تملک شده اند تعطیل هستند و نیمه کاره رها شدند.

وی ادامه داد: در بخشنامه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور تأکید شده است که بانک ها مکلفند این طرح ها را با منابع خود به بهره برداری برسانند.


کد مطلب: 14476

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/14476/نقش-بانکها-تعطیلی-صنایع-کوچک

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir