۰
plusresetminus
شهرک صنعتی فسا را رها کردند

غزل حداحافظی 12 کارخانه شهرک صنعتی فسا

تاریخ انتشارجمعه ۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۸
سومدیریت و کمبود نقدینگی، کرکره 12 کارخانه شهرک صنعتی فسا را پایین کشید.فیروزی،رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت فسا گفت:شرکت شهرک های صنعتی استان به طور کلی شهرک صنعتی فسا را رها کرده است.
غزل حداحافظی 12 کارخانه شهرک صنعتی فسا
به گزارش حافظ نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فسایی، ابراهیم فیروزی رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت فسا در پاسخ به این سوالی درباره وضعیت فعلی شهرک صنعتی فسا گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته بنا به شرایط نامناسب اقتصادی، شهرک صنعتی فسا از هجده کارخانه فعال به شش کارخانه«خوراک دام، پلاستیک سازی، MDF، فوم سازی و توزیع بستنی میهن» رسیده است.

وی افزود: در شهرستان فسا بنا به خشکسالی شدیدی که وجود دارد شرایط صنایع وابسته به کشاورزی و دامداری دچار بحران هستند و در حال حاضر شهرک صنعتی فسا هیچ شخصی برای پیگیری کارهایش را ندارد.

فیروزی تصریح کرد: شرکت شهرک های صنعتی استان به طور کلی شهرک صنعتی فسا را رها کرده و بارها و بارها در خصوص گرفتن یک نیروی دائم درخواست شده ولی هیچ اثری نداشته است.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت فسا درباره رویکرد اقتصاد مقاومتی در صنعت شهرستان و رفع مشکلات کارخانه ها گفت: از ابتدای امسال با تشکیل ستاد فرماندهی کل اقتصاد مقاومتی در تهران و به تبع در مراکز استان و شهرستانها، این کارگروه در شهرستان فسا نیز در فرمانداری تشکیل شده است که ضمن بازدید از تک تک کارخانه های تعطیل و بررسی مشکلات آنان با حضور شخص مدیرعامل و دستگاه های اجرایی مرتبط هر هفته در فرمانداری جلساتی تشکیل و تا آنجایی که در توان شهرستان بوده مشکلات حل شده و اگر مشکلی در استان قابل حل بوده با رایزنی و انعکاس مشکلات سعی در رفع آن شده است.

وی درباره سایت زباله نزدیک شهرک صنعتی فسا که باعث شده بود صنایع غذایی مجوز تولید در این شهرک را نداشته باشند گفت: در مورد سایت زباله، ماه قبل با پیگیری نماینده فعلی شهرستان، سرپرست فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی فسا جلسه ای در دفتر مهندس رحمانیان معاون پشتیبانی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شد و در آن جلسه مقرر شد شهرداری نسبت به ایجاد سایت بازیافت و شرکت شهرک های صنعتی استان نیز نسبت به انجام طرح درختکاری اقدام کنند. اداره صنعت، معدن و تجارت نیز مصوب شد محدوده شهرک صنعتی فسا را گسترش دهد که در صورت انجام اقدامات فوق صنایع غذایی نیز می توانند در شهرک صنعتی فسا فعال شوند.

فیروزی درباره تعطیلی کارخانه قند فسا و بیکاری بیش از 300 نفر ،گفت: این کارخانه در سال 1335 تاسیس شده است که از قدیمی ترین کارخانه های استان محسوب می شود.  با توجه به وجود آب به صورت چغندری بوده است. تا اینکه از سال 86 تا 94 بخاطر شرایط خشکسالی از چغندری به شکر تصفیه ای تغییر کاربری می دهد و شکر آن نیز دولت تامین می کرده است.
وی افزود: متاسفانه اواخر سال 94 وزیر جهاد کشاورزی مجدداً اعلام کردند که کارخانه باید به حالت چغندری برگردد این درحالی است که در شهرستان فسا که کم کم آب برای خوردن و آشامیدن وجود ندارد چطور می شود چغندر تولید کرد؟

وی درباره تعداد معادن موجود در سطح شهرستان فسا نیز گفت: در حال حاضر تعداد 11 معدن بهره برداری شده شامل سنگ لاشه و سنگ گچ ، آهک و سنگ مرمریت در منطقه ششده و قره بلاغ و شیبکوه وجود دارد.
فیروزی رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت فسا افزود: همچنین 11 معدن اکتشافی در بخش ششده و قره بلاغ ثبت شده است که در حال طی مراحل ابتدایی بهره برداری می باشند.
وی تصریح کرد: 18 واحد بدون مجوز نیز در شهرستان وجود دارند که به آنها تذکر داده شده و توسط دادستان محترم برابر ماده 19 قانون معادن دستور به فرماندهی انتظامی داده شده و به این معادن اخطار شده که اگر تا پایان تیرماه اقدام به دریافت مجوز نکنند تعطیل خواهند شد.

فیروزی با اشاره به اینکه سومدیریت و عدم نقدینگی از مشکلات اصلی تعطیلی صنایع در فسا است گفت: برای احیا و راه اندازی مجدد کارخانه های تعطیل، دولت تدبیر ، تسهیلاتی تحت عنوان رونق اقتصادی در نظر گرفته است که متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت www.behinyab.ir  از تسهیلات رونق تولید استفاده کنند.

فیروزی درباره تعطیلی کوره های منطقه شیبکوه نیز گفت: آنها چند مشکل دارند، نخست مشکل نداشتن معدن خاک رس و دیگری چون این کوره ها سنتی هستند نمی توانند برای سوخت خود از گاز استفاده کنند، سوخت های دیگر هم به آنها به آسانی تعلق نمی گیرد و به صرفه نیست به همین علت با تعطیلی آنها مواجه شده ایم.
وی در ادامه تاکید کرد:  اگر مشکل معدن خاک را حل کنند مسائل دیگر از نظر این اداره قابل حل است.
فیروزی در پایان درباره شرکت های هرمی مثل "سیمرغ و بیز" نیز گفت: در سه شهر مجوز آنها باطل و پلمپ شده اند . در سال جدید در شهر فسا چند مورد شکایت از آنها شده است که درصورت ادامه مطمئناً آنها را با دستور دادستانی پلمپ خواهیم کرد.
وی از کسانی که از این شرکتها شکایت دارند خواست به ادراه صنعت و معدن و تجارت فسا مراجعه و نسبت به شکایت اقدام کنند.
کد مطلب : ۱۴۵۶۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما