۰
plusresetminus
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان گفت:

شهرستان استهبان با 23 هزار هکتار باغ انجیر، علاوه بر اینکه از لحاظ سطح زیر کشت مقام نخست را داراست، از لحاظ کیفیت نیز بی رقیب است.

تاریخ انتشارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۷
شهرستان استهبان با 23 هزار هکتار باغ انجیر، علاوه بر اینکه از لحاظ سطح زیر کشت مقام نخست را داراست، از لحاظ کیفیت نیز بی رقیب است.
به گزارش حافظ نیوز،مدیرجهاد کشاورزی شهرستان استهبان استان فارس گفت: پیش بینی می شود بیش ازشش هزارتن انجیر از انجیرستان های استهبان که بزرگ ترین انجیرسیتان دیم جهان است برداشت شود.
میزان بارندگی سال زراعی جاری کاهش یافته و درجه حرارت چند درجه افزایش داشته که باعث افزایش عارضه فیزیولوژیکی زردبرگی شده است که در میزان برداشت انجیر تاثیرگذار خواهد بود.
 425 هزار هکتار انجیرستان در جهان وجود دارد که 55 هزار هکتار آن در ایران و در استان فارس با 47 هزار هکتار باغ انجیر است که بزرگترین استان دارنده این محصول از میان 16 استان کشور است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان بیان کرد: شهرستان استهبان با 23 هزار هکتار باغ انجیر، علاوه بر اینکه از لحاظ سطح زیر کشت مقام نخست را داراست، از لحاظ کیفیت نیز بی رقیب است.
رنجبر بیان کرد: از اواخر مرداد ماه کار برداشت انجیر آغاز می شود و تا نیمه مهرماه پایان می یابد و انجیر به صورت پراکنده در پنج مرحله برداشت می شود.
وی ابراز داشت: پیش بینی می کنیم صادرات انجیر 25میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور داشته باشد.
رنجبر گفت: در استهبان پنج واحد فرآوری وبیش از ده واحد بسته بندی انجیر به صورت کارگاهی و کارخانه ای محصولاتی نظیر شربت، مربا، سرکه، مسقطی، بیسکویت، کیک، کلوچه و پودر انجیر تولید می کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان ادامه داد: 75 درصد ازانجیر خشک استهبان به کشورهای چین، هند، مالزی، ارمنستان و تاجیکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود و مابقی در داخل کشور مصرف دارد.
رنجبر به مشکلات موجود در صادرات انجیر اشاره کرد و گفت: طولانی شدن زمان نگهداری انجیر استهبان در گمرک و کند بودن زمان انتقال موجب شده است تا با مشکلات فراوانی در زمینه صادرات انجیر روبه رو باشیم.
انجیر دارای ارقام مختلفی است که 98 درصد آن رقم سبز و دو درصد نیز ارقام متی (matti)، سیاه، شاه انجیر و رونو (rono) است.
میوه انجیر که در قرآن به آن قسم یاد شده، شیرین، گوشت دار، زرد یا بنفش رنگ، دارای ویتامین های A ،B ، C، قند، پروتئین، مواد ازته، چربی، آهن، منگنز و کلسیم است.
شهرستان استهبان قطب تولید انجیر جهان در 160 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
کد مطلب : ۱۴۹۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما