۰
plusresetminus
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در جمع شورای اداری شهرستان خرامه:

در امر به معروف باید کرامت انسانی حفظ شود

تاریخ انتشاردوشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۴
آیت ا... ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس ، حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه شهرستان خرامه به عنوان رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خرامه منصوب گردید
حافظ نیوز،به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در جلسه شورای اداری شهرستان خرامه که با حضور امام جمعه و رئیس و دبیر ستاد، فرماندار و اعضای شورای اداری خرامه گفت:  هرکسی در سازمان خود امر به معروف و نهی از منکر کند و مورد هجمه قرار گیرد و با او برخورد شود، طبق قانون امر به معروف و نهی از منکر  از آن فرد قاطعانه حمایت می شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با اشاره به ماده 8 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت و ارشاد نسبت به عملکرد دولت  یعنی حاکمیت برخوردارند و در چارچوب شرع و قوانین می توانند نسبت به مقامات و کارمندان و غیره امر به معروف و نهی از منکر کنند .
سلیمان مهدوی افزود: اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند نسبت به اجرای امر به معروف  و نهی از منکر مانع ایجاد کنند و این قانون پشتوانه است.
 وی به برخی منکرات رایج در جامعه و عوامل ظهور آن ها اشاره کرد و گفت: یکی از علل پیدایش بد حجابی و بی حجابی خوردن لقمه حرام است. شیخ عباس قمی  به پسرش میگوید، در همدان جایی روضه رفتم و بعد از روضه نذری امام حسین (ع) خوردیم. فردای همان روز نماز من داشت قضا می شد، من که هیچ وقت نماز شبم ترک نمی شد، بعد متوجه شدم که خانه ای که در آن روضه برپا شده بود صاحب آن خانه با  پول نزول و ربا نذری  داده بود ، همین امر باعث شد که چهل روز نماز شبم ترک شود و این است تاثیر لقمه حرام.
وی اضافه کرد:گاهی بعضی از افراد و کارمندان  از بیت المال استفاده شخصی می کنند و از تاثیر آن غافلند. نمی توان خانواده خود را با ماشین دولتی به تفریح برد و توقع داشت که فرزندانمان دیندار و دینبان باشند.  شمر هشت مرتبه  پای پیاده  حج تمتع رفت، اما لقمه حرام او را به کجا می کشاند، خواستگاه همه ی گناهان از لقمه حرام است.
وی ترک امر به معروف و نهی ازمنکر را بلای جان دین دانست و اظهار داشت: یک سوم قرآن در مدینه نازل شد و انصار و مهاجر در مدینه بودند .اما 45 تا 50 سال بعد از این اتفاق تبدیل شد به شهری که به شام رقاصه میفرستاد: چرا اینگونه شد؟ چون امر به معروف و نهی از منکر  از میان آنان رفت. باید امر و نهی را  عمومی کنیم.
 وی به بیان خاطره ای از مادر شهید سلطانی پرداخت و گفت: مادر شهید سلطانی میگوید سه تا پسر داشتم، یکی شان شهید شد و دو تای دیگر  یواشکی تلویزیون خریدند و گذاشتند طبقه دوم. بعد مادر متوجه شده بود. از آنها می پرسد کی گفته تلویزیون بخرید، سپس  یکی شان را می فرستد برود قصابی و یکی هم نانوایی. بچه ها می گویند برگشتیم دیدیم تلویزیون را مادر از طبقه دوم به پایین پرت کرده. سپس بچه اش شهید سلطانی میشود. آیا ما چنین جراتی داریم بافرزندانمان اینطور برخورد کنیم..
وی خاطر نشان کرد: بعضی از افراد مشکل دار از  افراد خوب جامعه هستند. چون که ما دقت نمی کنیم، تذکر نمی دهیم،  میترسیم فرزندمان ناراحت شود، ترک منزل کنند. در تذکردادن کرامت انسانی باید رعایت شود اما هر شخصی هم باید کرامت خودش را حفظ کند.
مهدوی گفت: ما مردم تا حق طلب نباشیم،  تا امر به معروف و نهی از منکر چهره به چهره با رعایت موازین دینی و دستورات دینی انجام ندهیم جامعه تغییر نخواهد کرد. اصلا بعید نیست که رهبر ما هم مانند علی (ع) خانه نشین شود. مردم باید حرکت کنند. در امر به معروف و نهی از منکر مردم مقدم بر ضابط ، بر حاکمیت و  مسئوولین هستند. اول تذکر لسانی است، همه باید آمر باشیم .
وی به حفظ بزرگترین معروفات اشاره کرد و افزود: که به فرموده امام خامنه ای  بزرگترین معروف حفظ نظام اسلامی است که این نعمت از دست آورد 220000 شهید است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس خاطر نشان کرد:  اگر آمر نباشیم و در صورت مشاهده گناه تذکر ندهیم، گناه و گناهکار گسترش پیدا می کند و در نتجه اشرار حاکم می شوند و این موضوع مخالف قرآن ،دین و انسانیت است و باید همه با هم در احیاء اجرا و ترویج این واجب الهی همت کنیم.
وی منکرات رایج در جامعه را برشمرد و گفت: به راحتی دارند نزول و ربا می دهند و به راحتی هم نزول می گیرند و ترویج می دهند، بعد می خواهیم خوبی ها بماند. واجب فراموش شده ای که آقا میگویند منظورشان به متدینین است وگرنه اوباش که واجبات را قبول ندارند. به نمازگزار و نماز خوان می گویند. حضرت آقا به حوزه های علمیه، مدارس، سپاه و بسیج و متدینین می گویند.
 وی فریضتین را راه نجات و رستگاری دانست و بیان داشت: در امر به معروف و نهی ازمنکر اولین قدم نفرت از گناه است نه گناهکار وباید گناهکار را دوست داشته باشیم تا امر و نهی ما تاثیر گزار باشد و با گسترش معروفات خود به خود منکرات از بین میرود.
.
سلیمان مهدوی یاد آور شد:  امر به معروف ونهی از منکر نجات دهنده مردم و دین است و واجب لحظه ای است که قضا ندارد و تنها راه این است که استغفار کنیم.
وی در ادامه خطاب یه مدیران و مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان خرامه گفت: شما وظیفه دارید طبق قانون به منظور تحقق و تسهیل در اجرای این فریضه الهی، دبیرخانه شورای امر به معروف ونهی از منکر در دستگاه های اجرایی شهرستان را راه اندازی کنید.
در پایان این مراسم با حکم آیت ا... ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس ، حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه شهرستان خرامه به عنوان رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خرامه منصوب گردید
 
کد مطلب : ۱۴۹۲۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما