۰
plusresetminus
در شیراز

آخرین سرباز حادثه نی ریز ۳ عضو بدن خود را اهدا کرد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۲
اعضای بدن تنها سرباز باقی‌مانده از سانحه تصادف اتوبوس حامل سربازان پادگان صفرپنج کرمان که با وقوع حادثه، دچار ضربه‌ مغزی شده بود، پس از تائید مرگ مغزی از سوی پزشکان، به بیماران نیازمند اهدا شد.
آخرین سرباز حادثه  نی ریز ۳ عضو بدن خود را اهدا کرد
به گزارش حافظ نیوز،به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، حادثه تلخ بامداد دوم تیرماه امسال که تمام کشور را در موجی از اندوه فرو برده بود، برای خانواده وحید حلاج دو ماه به درازا کشید و بامداد دوم شهریورماه جاری، خبر تلخ مرگ فرزندشان که این دو ماه را در شرایط وخیمی به‌سر می‌برد، آنان را عزادار کرد.
تیم پزشکی سرباز وحید حلاج پس از گذشت دو ماه بستری او در بخش آی.سی.یو بیمارستان شهید رجایی، با بروز نشانه‌های مرگ مغزی، این وضعیت را تائید کردند و خبر تلخ آن، به خانواده حلاج اطلاع داده شد.
اما خانواده این سرباز وطن، با ازخودگذشتگی و ترجمه حقیقی واژه ایثار، مُهری نیک بر پایان این حادثه تلخ زدند و با اهدای اعضای بدن وحید، شادی زندگی را به چند بیمار نیازمند، اهدا کردند.
مادر داغدار وحید حلاج که به اعتراف تمام تیم پزشکان بیمارستان شهید رجایی شیراز، صبورانه، دو ماه گذشته را بر بالین فرزندش حضور داشته، با اشک و دلتنگی، فرزندش را وداع گفت و تصمیمی ماندگار گرفت.
دل کندن از فرزندی که لحظه‌لحظه جوانیت را به‌پای لبخند و بالندگی او گذاشته باشی، دلی دریایی می‌خواهد.
مادر وحید حلاج، برادران و خانواده او، روز سختی را پشت سر نهادند و سرانجام با دلی امیدوار به شادی روح فرزندشان، این سختی را برای شادی چند خانواده دل‌نگران، به جان خریدند.
خانواده حلاج، داغدار فرزندی هستند که همگی از او به نیکی یاد می‌کنند و حالا می‌خواهند با این تصمیم بزرگ، خوبی و خیرخواهی وحید، در مرگ او نیز تجلی داشته باشد.
حسینعلی خلیلی، استادیار گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در دو ماه گذشته مسؤولیت تیم پزشکی سرباز وحید حلاج را بر عهده داشته با تسلیت این مصیبت به خانواده و بازماندگان او، می‌گوید: وحید حلاج از بیماران حادثه تصادف اتوبوس سربازان پادگان صفرپنج کرمان بود که در تصادف جاده نی‌ریز، زخمی شده بود و از صبح دوم تیرماه امسال که به اورژانس بیمارستان شهید رجایی اعزام شد، ضریب هوشی بسیار پایینی داشت و با توجه به «ساب دورال» وسیع در نیمکره چپ، شکستگی وسیع قاعده جمجمه و خونریزی‌های متعدد مغزی، بی‌درنگ اتاق عمل برای او حاضر شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت.
وی بابیان اینکه درمان سرباز وحید حلاج با دارو، ادامه یافت، می‌افزاید: با توجه به شرایط بیمار، دچار عفونت مننژیت مغزی می‌شود و با درمان‌هایی که ادامه دادیم، گاهی درجاتی از پاسخ به درمان در بیمار ظاهر می‌شد، اما به دلیل مقاومت شدید میکروبی و آسیب مغزی وسیع، از دوم تیرماه، نشانه‌های حیاتی بیمار از بین رفت و از لحاظ بالینی، مرگ مغزی او اعلام شد.
بانو محبوبه روزی‌طلب، مادر وحید حلاج با دلی اندوهناک، پس از دو ماه شکیبایی بر بالین فرزندش، سرانجام با او وداع می‌گوید.
پرستاران و پزشکان بخش آی.سی.یو بیمارستان شهید رجایی که در دو ماه گذشته، تمام تلاش خود را برای نجات جان آخرین سرباز حادثه تلخ دوم تیرماه امسال به کار بسته بودند، اشک‌بار، شاهد آخرین وداع این مادر و فرزند هستند.
اما این بانوی شکیبا، پس از وداع با فرزندش، به سراغ پرستاران بخش می‌رود و از تلاش آنان قدردانی می‌کند و این بار پرستاران، اشک‌بارتر، اوج انسانیت مادر را درود می‌گویند.
مادر وحید حلاج که با تمام اندوه، شادی فرزندش از این تصمیم، خاطر او را آرام کرده، ابتدا حاضر به گفت‌وگو نیست.
می‌گوید: فرزندم دلسوز و بی‌ریا بود و نمی‌خواهم مطرح‌شدن این خبر، ذره‌ای ریا به این کار بدهد.
بانو روزی‌طلب از باایمانی و صالح بودن وحید یاد می‌کند که خودش نیز این کار را دوست داشته و ادامه می‌دهد: اهل عبادت و زیارت و مسجد بود و همگان او را به نیکی می‌شناختند.
مادر بردبار وحید حلاج از خانواده‌هایی که چنین شرایطی دارند، می‌خواهد تا با رضایت به اهدای عضو، چند خانواده دیگر را نیز خوشحال کنند.
رحیم حلاج برادر وحید نیز که برای وداع با او آمده، می‌گوید: تمام خانواده تصمیم گرفتیم تا با این کار، دین برادرمان را به میهن، ادا کنیم و موجب خوشحالی او شویم.
حلاج با اشاره به ارادت آن مرحوم به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و سفرهای زیارتی او به حرم مقدسش با پای پیاده، می‌افزاید: در وصیت خود نوشته بود که آرزو دارد مانند مولایش امام حسین (ع)، تشنه‌لب از دنیا برود و با وقوع این حادثه در ماه مبارک رمضان، به آرزویش رسید.
شهرام بلندپرواز، رئیس بیمارستان شهید رجایی نیز با ابراز همدردی با خانواده حلاج، می‌گوید: خانواده حلاج، بسیار صبور بودند و در این دو ماه، بی‌نهایت همکاری داشتند که به‌نوبه خود، شکیبایی آنان را سپاس می‌گویم و اکنون نیز با این اقدام، حضور او در این دنیا، ماندگار شد.
وحید، به بیمارستان نمازی منتقل می‌شود و آنجا شرایط او برای پیوند، موردبررسی قرار می‌گیرد.
سیاوش غلامی، مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی نیز که از زمان حضور سرباز وحید حلاج، شرایط او را پیگیری کرده است، می‌گوید: سرانجام با بررسی‌های پزشکان تیم پیوند اعضا، دو کلیه و کبد وحید حلاج برای پیوند، مناسب تشخیص داده شد که به بیماران نیازمند اهدا می‌شود.
وی می‌افزاید: کبد سرباز وحید حلاج به یک بیمار مرد 39 ساله و کلیه‌های او به دو بیمار خانم و آقای 48 و 47 ساله اهدا شده است. 
پایان حادثه تلخ تصادف دو اتوبوس حامل سربازان پادگان صفرپنج کرمان که بامداد دوم تیرماه امسال، در حوالی دو شهرستان نی‌ریز و سروستان، به فاصله کمتر از یک ساعت رخ‌ داده بود، با نیک‌اندیشی خانواده سرباز وظیفه، وحید حلاج که تنها سرباز باقی‌مانده از آن دو سانحه در بیمارستان شهید رجایی بود، رنگ سبز ایثار به خود گرفت و خاطره جان‌باختگان این حادثه را در یاد مردم ایران، جاودان کرد.
کد مطلب : ۱۴۹۷۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما