۰
plusresetminus
امام جمعه اقلید؛

اقدام، عمل و مسؤولیت‌پذیری بیشتر مسؤولان در راستای تحقق این دو اصل را خواستار شد.

تاریخ انتشارجمعه ۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۷
امام‌ جمعه اقلید با تأکید بر حرکت به سمت ترویج ارزش‌های اسلامی در جامعه گفت: توقع داشتیم رئیس‌جمهور که خود در کسوت روحانی است با هماهنگی قوه قضائیه موضوع کنسرت‌ها را حل می‌کرد نه اینکه مقابل آن قرار گیرد.
اقدام، عمل و مسؤولیت‌پذیری بیشتر مسؤولان در راستای تحقق این دو اصل را خواستار شد.
به گزارش حافظ نیوز،حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با تبریک هفته دولت به افتتاح پروژه‌ها در سطح شهرستان اقلید اشاره و از متصدیان اجرایی این طرح‌ها قدردانی کرد و با بیان اینکه فلسفه پیدایش نظام اسلامی خدمت به مردم و نشر معارف اسلام ناب محمدی است، اقدام، عمل و مسؤولیت‌پذیری بیشتر مسؤولان در راستای تحقق این دو اصل را خواستار شد.
وی با تأکید بر قدرشناسی مردم از خدمات صورت گرفته و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری تصریح کرد: مسؤولان در مدت باقی‌مانده از فعالیت خدمت‌رسانی این دولت، بکوشند تا در حاشیه انتخابات قرار نگیرند و با جدیت در راستای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم اقدام کنند که این امر هم برای آن‌ها و هم برای نظام مناسب‌تر است.
طالبی از تفاوت مفهوم ترور و تروریسم در ادبیات ایران اسلامی با آمریکای جنایتکار و حامیان آن‌ها سخن گفت و عنوان داشت: هر جنایت، تخریب، ترور، بمب‌گذاری، غصب و... که در دنیا به نفع این مستکبران باشد ازجمله ترور 17 هزار نفر از بهترین نیروهای مذهبی، سیاسی، نظامی و... ایران را ترور و عامل آن را تروریسم نمی‌دانند اما ایران را که در دفاع از خود و ایجاد و ارتقای امنیت عمومی و اماکن مقدس مذهبی می‌کوشد، تروریسم می‌خوانند.
امام‌ جمعه اقلید به جنایت‌های صورت گرفته در نیجریه، عراق، یمن، بحرین، سوریه، افغانستان، پاکستان و...، فاجعه انسانی در منا، سقوط جرثقیل در حرم امن خدای تعالی بر سر زوار، بمب‌گذاری در اماکن مذهبی، جنایت‌های داعش و تکفیری‌ها، کودک‌کشی، شلیک به هواپیمای مسافربری و... اشاره و از عدم وجود حقوق بشر در این مواقع انتقاد کرد و گفت: این در صورتی است که اگر ایران امثال ریگی جنایتکار را به سزای اعمالش برساند فریاد دفاع از حقوق بشر سر می‌دهند و به زیر پا گذاشتن این حق متهم می‌کنند.
خطیب جمعه اقلید در ادامه به مصاحبه سخنگوی دولت در مورد فیش‌های حقوقی مبنی بر اینکه اگرچه این حقوق‌ها غیرمتعارف بود اما خلاف مصوب قانون نبوده است اشاره و یادآور شد: مقام معظم رهبری (در سخنرانی روز عید سعید فطر امسال) این برداشت‌ها را گناه، نامشروع و جنایت به آرمان‌های انقلاب اسلامی خواندند و با بیان اینکه به‌یقین غفلت‌هایی صورت گرفته بر جبران آن تأکید کردند و فرمودند که این‌جور نباشد سروصدایی کرده و سپس به‌کلی ماجرا را فراموش کنیم.
طالبی خاطرنشان کرد: اتفاقی افتاده اما با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری باید موضوع پیگیری شود نه اینکه گیرندگان این حقوق‌های نجومی را از ذخایر نظام اسلامی و انقلاب بدانیم و به‌جای انتقاد از آنان قدردانی کنیم.
امام‌ جمعه اقلید بابیان اینکه نباید از این موضوع به‌راحتی گذشت از اینکه اعتماد مردم ضربه بسیاری خورده است سخن گفت و برخورد مناسب با متخلفان را خواستار شد.
خطیب جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود به عکس‌العمل رئیس‌جمهور به موضوع کنسرت‌های موسیقی و سوق دادن این جریان به فضای عمومی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه صلاح نبود که ایشان مطلب را به این صورت مطرح کند عنوان داشت: با توجه به تبعات منفی ویژه‌ای که برگزاری کنسرت‌ها دارد توقع داشتیم رئیس‌جمهور که خود در کسوت روحانی است با هماهنگی قوه قضائیه موضوع را حل می‌کرد نه اینکه مقابل آن قرار گیرد.
طالبی به سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه از این جریان اشاره کرد و ادامه داد: باید جوری رفتار کنیم که روزبه‌روز شاهد شکوفایی بیشتر ارزش‌های والای اسلام و انقلاب باشیم نه اینکه با رواج منکرات زمینه نفوذ بیگانگان را فراهم کنیم.
کد مطلب : ۱۴۹۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما